Pintal-pintal baju........

Assalamualaikum

Hari ni bersemangat gile nak update blog. Almaklum laaaaa umah baru le katakan.. lip lap lip lap bak kata Kak Wan dgn Kak Lady hahahahaha…

Hari ni Friday..heheheh as usual..Friday is always my day! Kalo tak Friday Thursday hehehehe.. kdg2 Monday and Tuesday pon boleh jugak :P kekekeke… esok hubby balik KL ye ye ye ye ye…*tumpang lalu ek Kak Lady… :) nanti bila hubby kak lady dah abis keje kat sana tu haaa kak lady plak bleh ye ye mcm saya :)

Apa khabar ibu2 mengandung sekelian.harap2 semuanya dlm keadaan yg baik2 belaka..dan sihat sejahtera.semoga allah permudahkan segala2nya…aminnn… ckp pasal mengandung ni.. ade sorang kakak ni nama dia Kak Anum hehehe dia classmate masa master arituh.. sejak drp aku kawen dok la tanya aku dah ade isi ke blom pastu dok la suh minum jus mengkudu hehehe pastu tetiba senyap jeee takde dah tepon aku or sms.. rupa2nya dia segan dah nak tanya aku sbb nya… DIA YANG PEKNEN hehehehehe.. anak yg ke 5.. masa final sem master arituh dia baru je deliver.. ujung thn 2004…

Kak wan pon arituh dgn kak wani dok la bg peransang kat aku nih hehehe last2 depa yg sangkut.. :) takpe.. I am so happy for u guys.. bukan rezeki aku lagi… Allah Maha Mengetahui dan pasti byk hikmahnya tu.. :)

Ni na cerita pasal arituh aku balik naik bas drp Lumut ke KL..ahad lepas.. aku naik bas dgn jiran aku si Zan tuh..dia pon turun KL jugak. So idak le rasa sedey sgt sbb ade geng.. kalo tak tuh naik je bas mula la nak menangis..adehhh…

sampai kat Manjung ade la satu makcik ni dgn dua anak dia dok belakang seat aku.. aku ni plak biasalah kan ramah tamah.. so dah sempat le berbual mesra dgn makcik nih.. aku dok hulur biskut le..kek le… kopok le…. kat anak makcik ni. Anak dia yg sulung darjah 5 atau 6 kot and yg sorang lagi tuh si Adik umur dlm 5 atau 6 thn. Pastu lepas drp Ipoh aku bantai tidoq dgn nyenyaknya… tetiba aku terdengar “kuch kuch kuch ponnnnn kuch kuch ponnnnn” isk bunyik apa nih.. pastu ade satu tgn kecik dok terlanggar bahu aku.. pastu dok bunyik lagik.. iskk bunyik ketapi ka apa tuh…. Dlm kepayahan aku bukak juga mata aku.. rupanya si Adik tuh.. adehhh dah aku takleh tido.. takpala kannn…

Bila nak sampai rawang, jln jem.. highway jem.. maklumlah hari terakhir cuti sekolah kan.. tiba2 ade satu suara kuat..menjerit drp belakang aku..
“Makkkkkkkkkkkkk adik nak berakkkkkkkkk”
“adik tak tahan niiiiiiiii”

Satu bas dengar..hahahahahahahahahaha

Adoiiiiii nak pecah perut aku tahan gelak..adehhhhhhhhh kesian pon ade.. aku pon toleh belakang dicelah2 kerusi tuh aku pujuk adik tuh.. kejap yer dik.. kejap lg sampai sambil mak dia pon pulun dok suh dia sabo.. pastu dia diam kejap.. tak lama pastuh dia bunyik lagi.. shian plak aku..tetiba aku dpt idea.. hehehehehhehehe.. aku nak ajo adik ni petua kalo nak ter***** and tak de toilet apa nak buat…

Caranya ialah….

Ambil tangan anda dan pegang hujung baju anda dan pintal2 le baju anda itu sambil ckp “pintal-pintal baju pintal t**k aku” .. dlm kesamaran malam ituh aku pon nyanyi le petua ituh kepada makcik ituh utk diajar kepada anaknya… maknya pon suruh anak dia nyanyi sambil aku tersenyum2 hehehehehe.. harap2 bleh pakai le petua nih..

Sekejap je adik tuh senyap lepas tuh dia bunyik lagi kata tak tahan hahahahaha.. last2 masa dah nak sampai masjid jamek tuh dia muntah.. rupanya dia sakit perut tuh sbb dia mual and loya nak muntah…kisahnyaaaaaaaaaaaaaaaaa.. abis le mak dia kene tuko baju dia.. demikan le kisah adik ituh….

Smlm plak masa naik LRT Putra nak ke Masjid Jamek.. aku terserempak dgn sorang mat salleh ni naik kat stesen KLCC bwk payung. Memula tu aku tak perasan.. tapi tetiba *makcik woks le katakan* aku ternampak payung yg dia bwak tuh.. adehhhhhh sama ghopa dgn payung yg dibeli oleh pak longku waktu arwah Puan aku meninggal dan sama ghopanya dgn payung yg diletakkan di batu nisan arwah MIL aku…lerrrrrrrr camner la dia bleh berkenan dgn payung tuh…aduh duh duh.. mcm nak p ckp ja kat dia.. ade byk lagi payung yg sesuai dan tahan lebih lama yg bleh digunakan dan murah harganya..sabo jek laaaaaa…

Sekian kisah aku kali ini J

p/s : kak lady ade baca novel Bagaikan Puteri? Ina kamu dah beli ker? Best tak ek? Seram tak? hehehehe

Comments

Kaklong Syikin said…
assalamualaikum Ayu, akak balas kunjungan blog ayu ni :D

ttg petua nak pregnant tu, blh email persenel kat akak ;)

bab nak tahan buang air besar ni, kecik2 dulu org ada bagitau akak, ketuk kepala n buttock tu silih berganti, sambil cakap..kepala p******g banyak kali sampai hilang sakit tu..heheh, taktaulah boleh pakai or idak

akak tabiklah couple yg jadi weekend husb.n wife ni..akak takleh la..tak tau nape. masa akak baru keje 3 bln, suami kena pindah melaka, sanggup akak quit semata2 nak ikut dia. :)
aNIe said…
Ayu...novel tu saper penulisnya...rasa-rasanya lom baca lagik....

Payung yang mat salleh tu pakai yang payung kertas tu ke...

Kak lady masih ingat payung kertas zaman dahulu...warna hijau...batangnya buluh...kalau simpan lama2 jadi sarang lipas...tapi sekarang ni orang beli payung tu untuk buat persembahan...kalau buat tarian payung mereka guna payung tulah...setelah dihias....
Nik Ha said…
Kekekeke..kelako plok cite bdk dlm bas tu. Saya mmg surrender awal2 la nak naik bas sbb anak jenih mabuk. tak pasal2 mak nya mun*** sekali.

Betul tu ayu, byk hikmahnya Allah tak bg rejeki baby lg. Kwn2 saya ramai gak mcm tu esp . yg PJJ (perkahwinan jrk jauh). Bila dah duk sekali terus melekat plok..he..he..Yelah, byk dugaan jgk bila peknen & hubby duk jauh ni. Apapun saya doakan moga Allah cpt2kan rejeki baby & rejeki2 lain :)
WRA said…
mesti bera je muka mak dia masa tu...kekekkekeek...budak2 ni memang macam2....

Dah tak lama dah kan hubby nak pindah KL kan? hehehehe...mudah2an masa tu la rezeki tu nak datang tu...
Ayu Mohamad said…
Kak Syikin :
wsalam wbt.. hehe tenkiu kak .. nanti sy emel akak ek :).. sy pon beno nya takleh nak dok jauh nih tapi mmg dr dulu lagi sejak zaman bertunang mmg dah di ajar berjauhan.. maklum le suami saya navy kdg2 mungkin kene belayar kalo dok sekali pon kak nanti kalo dia belayar 3 bulan saya kene dok sorang jugak hehehe ni kire praktis le nih kak :P

Kak Lady :
Ramlee Awang Mursheed alaa yg selalu tulis citer thriller tuh Alaf 21.. saya kalo nak baca buku penulis ni nak kene tanya Ina dulu dia rajin baca gak hehe kalo seram sy kene baca siang2 jek hehehe

NZNM :
ituh le.. byk hikmahnya tuu kite ni manusia biasa..insan kerdil hanya mampu berusaha dan tawakal pada Allah taala. yg nak bg jadi nya tuh Allah jugak.. :)
Ayu Mohamad said…
Kak Wan :
Insyaallah la kami dpt dok sama.. tapi hubby kata baru ni dia dpt berita dia mungkin jugak kene stay sana cuma dia takkan belayar la.. lega jugak sy dengar. tak tau lg la bulan 4 ni result dia kluar mcm mana..harap2 dpt pindah KL kalo tak dpt pun takpelah..mesti ade hikmahnya..asalakan dia jgn kene p sabah dah le .
DeLinn said…
aku tak beli pun buku tu sebab tgk mcm tak best je. But aku beli buku lain semalam... :D
Anonymous said…
heheh.. bleh try jugak la petua ni nanti.

eh kome org perak jugak eik?
Ayu Mohamad said…
Delinn : kamu beli buku apa? aku beli satu buku ni Norhayati Berahim tapi aku check2 rupanya buku lama.dah sampai cetakan ke5. tapi sbb mak aku belanja hahahah ok jer... nanti aku baca bagaikan Puteri pehtu nanti aku bgtau kamu

Alang : idak le teman hehehehe.. suami kite keje kat Lumut tuh.. sbb tuh dok berulang KL - Lumut :) si Delinn ni org Perak..
Rakimi said…
meriahnya.. rumah baru ngko ayu..
Ayu Mohamad said…
kimi : sbb tuh ko kene selalu dtg sini..anak2 ko camner? dah ok ker?
NONIE AZIZ said…
kehkehkehkeh...ko ni ayu kalo ko nak tahu ko ada bakat jadi bomoh siam...kahkahakah...ni yang aku jeles...banyak sangat benda gerak-gerak kat blog hang ni...buatkan kat aku...cehhhh...main order la pulak!!
Ayu Mohamad said…
MR : weii aku dah agak dah.. hang mesti ada sesuatu nak mengata punya hahahahaha..bomoh siam hang pangge aku noooo :P sabaq ja laaaa.. aku pon order kat adik aku ..hahahaha nama nya IT aku tadak masa nak hadap bende nih last2 aku suh adik aku hehehehe..

p/s : hang kalu on the way gi outstation kalo tak tahan nak terber** hang amalkan petua aku tuh tau hahahaha
kasutVINCCI said…
Ayu,
cerita fasal sakit perut ni, kv mmg selalu kena. kalau nak travel jejauh mmg risau banget sbb selalu sakit pewot. Kalau kete sendiri ok la jugak. Teruk betui. Sekali kena, peluh dingin peluh panas semua kluaq. Hik hik hik

Payung kertas ke mat saleh tu pakai. Kv pun ada satu. Mak kv hadiahkan masa kita org melancong kat penang.La ni pun masih elok lagi.
Ayu Mohamad said…
KV: mmg pun.kalo naik kete senang le nak suh benti2 nih kan. tapi kalo dah naik bas camner kan?? hehehe tipsnya : jgn minum air bila anda nak naik bas and jgn makan makanan yg boleh membuatkan anda sakit perut...

KV ade jugak ke payung tuh? laaaa hehehe

Popular Posts