Pernah kene tipu?

Assalamualaikum...

Hatiku bagai disiat-siat...
mana mungkin seseorang sepertinya melakukan perkara seperti itu..

yaaaa... dia bukan melakukan perkara tidak senonoh.. tapi tindakannya itu merobek hatiku

dan dia seharusnya tidak begitu.

bagaimana seorang anak kampung yang naif boleh melakukan begitu?
bagaimana dia tergamak menipu kami?
aku menangis bila dapat tau hal yang sebenarnya
dia masih tidak tahu yang kami tahu apa yanag berlaku

aku kecewa.. teramat kecewa..
selama ini aku cuba menidakkan kenyataan itu
aku masih bersangka baik padanya
akhirnya bila kebenaran terbukti didepan mata
aku menangis
aku rasa diperbodohkan
aku bersusah payah berusaha agar dia mendapat yang terbaik
supaya dia dapat belajar dengan selesa
supaya dia tenang ketika menghadapi pelajaran

tapi sangkaanku meleset
kawan-kawan banyak merubahnya.
baru satu semester dia meninggalkan kampung halaman
tapi.. dia sudah berani bertindakan sedemikian...
salah siapa? kami? atau kawan-kawan? atau dia sendiri?

aku sedih.. aku rasa aku tertipu
tapi itu semalam...

hari ini...
aku tau aku perlu bangkit untuk membantunya
aku tidak mahu dia terus dipengaruhi oleh anasir jahat diluar sana
tapi apa yang harus aku lakukan?

aku perlu menarik rambut itu perlahan2
agar tepung yang ada tidak berselerak mengotori ruang yang ada
agar rambut yang ku tarik itu tidak putus..

arghhhhhh... aku ingin buat tidak tahu
tapi.. aku bukan jenis yang begitu
aku telah menjadi sebahagian daripda keluarga itu
maka aku harus berbuat sesuatu...
tolonglah dakuuuuu...

Comments

ibuVouge said…
(sambil urut belakang ayu)
IV tatau nak bg jalan untukk selesaikan, tpiiv nak tenangkan ayu dulu..sbb sakit kena tipu lagi sakit dari kena siat dgn pisau..
sabar ye ayu...muahhhh
Anonymous said…
sabarla kak ayu.....kita tak boleh nak paksa si DIA ikut cakap kita w/pun tue utk kebaikan DIA gak.mungkin DIA ade sbb nyer sendiri...berdoalah..insyaallah DIA tidak hanyut kay...

-HoneY-
Ayu Mohamad said…
IV : thanks IV.. mmg betul sakit ditipu lebih baik...

Honey : haa tuh laaa harap2nya kami berjaya sedarkan dia
kasutVINCCI said…
ayu, kenkadang org yg hanyut ni dia dah tak mao dengar nasihat org. Dia fikir dia jer yg betul. Ayu berdoa lah, moga dia berubah.;)
aishah said…
weii awatnyer???asal??aku macam tahu ej apa yang ko maksudkan..nati aku balik ko cerit aar kat aku...apa yang dia dah buat???sejak kawan ngan budak bengong tu meh aku lempang2 kawan dia tu...

weii aku balik ni...tapi tengok pulus arr ko tahu kan aku yang selalu sengkek ni muahahahhaha...ko kalau nak order2 ngan kak pb tu kalau banyak transfer duit ar kat aku ek...hehehehe sikit2 tu leh ar bayar..kalau banyak tu mana aku nak cekau duitnya buk....
Ayu Mohamad said…
KV : tapi dia masih boleh dibentuk..

Aishah : tau takpe.. haa nanti aku tanya kak PB berapa jumlahnya.ko tepon kak PB bleh ker ct bgtau dia ko nak suh dia anto bila sbb nanti takut ko dah balik plak
WRA said…
slowly-slowly la kot...akak blur sebenarnya nih...:D
jika buleh tolong, tolong la dia selagi terdaya....tp memang susah nak menolong org yg tak nak ditolong....hmmm...
Ayu Mohamad said…
Kak Wan : hehehe jgn blur ek kak hehehe insyaAllah sy akan cuba sedaya upaya untuk bantu dia
NONIE AZIZ said…
tetiba MR yang bijak tak tau nak comment apa!!!Apapun Kak Ayu...buatlah yang terbaik utk kebaikan semua!!!
Ayu Mohamad said…
This comment has been removed by a blog administrator.
Ayu Mohamad said…
MR : amboii amboiii sejak bila hang tak pandai nak komen nih hehehehehe
Alpha said…
Macam terasa familiar dengan 'dia' itu.....
Sastri said…
hmm... jgn putus asa Ayu... cuba sedaya mampu untuk membantu dia...
Kiah Kardashian said…
kena tipu ek?? sabar bebanyak. Walaupun clueless kena tipu sebab aper ni. Sebab saya pening baca sajak sajak. Dulu SPM tak amik choice jawab prossa klasik
Ayu Mohamad said…
Moon : begitu lah nampaknya .. hmm Friday ni tak pasti sbb kalo hubby naik flight awal and sampai umah awal aku balik awal :)

ATK : aiyooo familiar yer hmm mungkin mmg masalah remaja sekang ni ek.. cultural shocked!

Sas : haah mmg takleh putus asa!

Zakiah : hahaha mana ada akak ber sastera hahaha akak pon bukan amik sastera dulu hehehehe
... said…
memang betul.. sakit betul bila kena tipu.. geram & sedih semua ada.. hermmm acik tak berani nak bagitau hal sebenarnya yg acik tau dia menipu.. tapi acik takmo bagi second chance kat dia lagi.. kawan tetap kawan tapi parut luka akan nampak kesan dia sampai bila2..
ontahsapo said…
kau marahkan siti ker ni..?
Kaklong Syikin said…
ayu..akak sokong ayu nak tolong DIA tu drp terus terjebak ngan anasir jahat.

tapi, kalau takut DIA akan lari dr Ayu setelah Ayu tau semua perbuatannya, dan ini akan jauhkan lagi DIA dr Ayu, bak kata Ayu sendiri kena umpama perlu menarik rambut itu perlahan2 agar tepung yang ada tidak berselerak mengotori ruang yang ada agar rambut yang ditarik itu tidak putus.

dan doa banyak2 moga segala usaha Ayu dipermudahkan Allah.dan paling penting doa banyak2 moga Dia lembut hati ngan segala nasihat Ayu ok.
Ayu Mohamad said…
Acik : hmm tuh la kann mmg sakit hati sbb org yg kite percaya buat kite mcm tuh. betul tak?

OS : hahaha aku dah buang Siti jauh2 hahahahaha

Kak Syikin : harap2nya la kak ek.. mudah2an bia Allah permudahkan segala nya aminnnnn Thanks Kak...
NBK466 said…
Nie cite Mawi ker? he.he..he.. Tak tau nak komen sbb tak tau cite ujung pangkal..
Ayu Mohamad said…
NBK : abg senior hehehe bukan cerita org lain laaaa :P cerita saya hehehe mentang2lah saya suka Mawi hehehehe
zino said…
kes tipu dan tertipu ni berlaku di mana mana.. kawan baik.. kawan tak berapa baik.. kadang tu sama saja..

kalau nak bantu pun mungkin sekali lagi..tapi kalau masih berulang.. fikirkan lah semuala..
Akima Akatoman said…
ermm..
tipu apa la agaknya
teruk ke?
dua tiga kali aku baca.. masih tak dapat kesimpulan
boleh tak buat sambungan, dengan dengan plot dan dialog yang lebih terperinci sikit.. hehehe
(gurau je..)
Ayu Mohamad said…
bro Zino : tu laa takper.. akan diusahakan tgk mcm mana.. tp rasanya masih boleh dibantu lagi

Akimanikki : hehehe ko dah baca pon dah kire ok la tuuuu
Kopi Suam said…
Ayu,
aku tak dapat tangkap yang tersurat dan tersirat. Kau email kat aku buleh....nanti boleh gak aku tolong selesaikan apa yang patut
Anonymous said…
Great site loved it alot, will come back and visit again.
»
Mummy Rizq said…
niat memang nak tulunnn.. tapi tak tawu apa bijik butirnya! apa apa pun aku arap ko sabar. pilih jalan yang terbaik..K!
Ayu Mohamad said…
Zirap : tenkiu tenkiu.. nanti aku dah takleh tahan aku cerita le.. setakat ni bleh control lagi :)

MB : tenku.. ko baca ni pon dah buat aku legaa

Alang : mmg aku nak sekeh bla aku jumpa dia hehehehe
Anonymous said…
Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»

Popular Posts