Tersentuh hatiku...

Assalamualaikum..

Sewaktu menyaksikan pengantin perempuan peluk ayahnya hatiku tersentuh... kali pertama dipeluk ayahnya aku masih boleh maintain lagi tapi apabila kali kedua si pengantin memeluk dan menangis .. aku terus mengalirkan air mataku ini (waktu ni hubby tengah solat heheh) ..

tak tertahan rasa hatiku.. dengan mak lain sket tapi dengan ayah ni mmg syahdu lee..

mcm aku dulu, mlm sebelum dinikahkan hubby sms and suruh aku minta maaf pada mak dan abah atas segala kesalahan aku pada mereka dan minta mereka berdoa agar majlis esoknya berjalan dengan lancar...

pada pagi nak dinikahkan ada satu perasaan pelik dlm diri aku.. aku mcm seolah2 akan kehilangan abah aku.. mmg sedih sangat masa tu.. nak nak pulak lepas akad dilafazkan dan diterima oleh hubby.. masa tu mmg aku rasa sayu sangat...

masa tu aku sedar yang aku tak bleh nak manja2 dengan abah dan mak aku sgt mcm selalu.. kene ikut kata suami hehe takleh nak ikut kepala otak aku yg kdg2 senget tuh hehehe balik je daripada masjid (selepas dinikahkan) aku terus carik mak aku and nangis sambil ckp "aku takleh nak manja2 dgn mak dah.."... abah aku masa tu masih di masjid..kalo abah aku ada sure aku dah meraung agaknya.. hehehehehe

aku ni anak sulung.. biasanya anak perempuan sulung ni mmg rapat le dgn ayah hehehe.. kalo mcm aku ni.. biasanya abah jarang hampakan permintaan aku.. kdg2 aku tak mintak pon aku dpt hehehehe best kannn? hehehehe

sampai dah kawen ni pon hehehehehe..

udah melalut la pulak.. tapi tu laa.... aku cuma nak share perasaan aku waktu tu aje.. betulkan kawan2 kan? yg belum lagi tu.. nanti pada detik dan ketika itu sure korang akan rasa perasaan tu :)

Comments

zino said…
memula ingat tadi nak cerita pasal CT.. mula nak boikot baca hehe

rupa nya ada flashback
Sherin de Souza said…
You ni mmg manja dgn ayah rupanya. I masa nikah dulu tak tahan tgk arwah mak nangis. Sedih sgt rasanya. Abah maintain je.. Tapi tak tahulah dalam hati dia macam mana kan? Take care Ayu!
Ayu Mohamad said…
Bro Zino : hehehehehe taklaaaaa hahaha bukan cerita CT sepenuhnya tapi hanya detik itu sahaja :P

Sherin : kekekeke baiasalh anak perempuan.. mmg abah kite tuh dia tak tunjuk rasa dia hehehe
Anonymous said…
isk...isk..isk...

nak komen aper ek???
ntah la... saye xde pengalaman lagi hehehehehe

kalu dengan mak mmg kite dh biase kan...tp kalu tang abah tue mmg la luar biasa ter'haru' nyer...

-HoneY-
hehe.tapi memang syahdu kalo dapat peluk ayah.mmm
Izhal said…
manja-manja ngan suami la pulak... hahaha... nanti anak2 la pulak ganti manja ngan tok tok depa ;)
Ayu Mohamad said…
Honey : nanti balik kampung p peluk ayah :P

Semut : ya tepat sekaliiii

Izhal : mmg pun hehe manja2 dgn hubby le pulak ni hehehetapi anak2 blom ada nak manja2 dengan tok depa.. doakan sy cepat2 dpt baby yer :)
Alinlai said…
iye sedih tgk ct peluk ayah dia 2 kali...
aNIe said…
Memang perasaan masa & ketika suami melafaz akad...sukar untuk digambarkan...rasanya airmata dengan sendiri gugur...sedih...seolah2 kita telah menjadi milik orang lain dan masa depan kita ketika itu menjadi tanda tanya....
Lan Rambai said…
ishkk.. kejap jer sedeynya kan.. lepas tu dah kena peluk ngan laki hilanglah sedey2 tu semua hahahaha
RaFFLeSiA MeRaH said…
aku pun tgk 2 kali majlis tu smlm, memang sedih tgk masa tu...apepun me lum tempoh lagi perasaan camtu...
Kaklong Syikin said…
heehe..akak ingat akak sorang aje yg keluorkan air mata masa tgk siti peluk ayahnya tu..entahlah, mmg syahdu sangat rasanya kan. yelah tanggungjawab dah beralih arah. mmg rasa sedih sangat.

masa akak nikah dulu, syahdu sngt sbb adik lelaki masih form 1, ayah dah tak de, jd dialah jadi wali akak, tp dia buat wakalah gak mcm bapa siti tu. cuma masa tgk dia jabat tgn tuk kadhi time lafaz wakalah tu alahai..terasa beratnya tanggungjawb dia as anak lelaki.
Ayu Mohamad said…
alin : hhehehe weii hang bila nak turun KL.. camner aku nak bg hang no henpon aku ni hehehe

kak Lady : setuju dengan akak

Lan : cesss ngko nih hahahaha
Ayu Mohamad said…
RM : takpe bila dah sampai masa ko nanti..masa tu baru le rasa okeh? nanti jgn lupa jemput kami tau :)

Kak Syikin : hehehe kite sama ek kak hahahaha.. ha ah sy baca cerita akak pasal adik lelaki akak tu.. dah berapa agaknya umur dia sekang ek? masa sy baca kisah akak pon sy sedih jugak.. lagik la ayah akak dah takde..*sob sob
Alinlai said…
lama lagi ayu, 2 minggu lagi tapi tak tau la dpt ronda2 KL ka tak, tapi tak pa in case ada masa chek e mel hang ok?
Ayu Mohamad said…
alin : okeh apa2 hal hang email aku okes?
Arena said…
Ayu,
aku pon rasa sayu masa nampak peluk ayah dia tuh. Teringat masa nak akad nikah, baba aku tanya, Arena, terima tak ed sebagai suami..aku sedih sgt, rasa cam baba dah nak pas aku ke tangan ed dah masa tuh.. ketat je tekak tahan nangis.. tapi seperti kata Kak Lady, seekejap jek sedihnya.. ahahhaha..
Ayu Mohamad said…
ha ah tuh la kannn.. heheh bukan kak lady yg ckp tuh hahah Lan Rambai yang ckp..sedihnya sekejap tu si lan Rambai yg ckp hehehehehe
... said…
takkan ku lupakan detik bersejarah itu.. echececehhh.. memang tak boleh nak cakap le perasaan masa tu.. sedih ader.. appy pun ader gak.. sbb semuanya dah selamat kan :D
Anonymous said…
camna taktau rasa diaaa.. hehehehe
Sastri said…
err... m also a daddy's girl rasanya... kalo gaduh dgn adik2, ayah selalu menangkan sas... kalo adik2 ada hal nak ckp ngan ayah pun, semua mintak sas ckpkan, even kalo dorang mintak mak ckp pun, mak akan suruh mintak sas ckpkan...
Shami said…
Detik bersejarah, bila kita berkahwin dan berpisah tanggungjawab seorang ayah kepada suami kita, pasti syahdu...kerana Allah saja yang tau....kita cuma merasai sebak, sedih ..tapi hakikatnya....kita telah memikul suatu tanggungjawab yang cukup besar, untuk menjadi isteri yang solehah dan juga ibu mithali...insyallah...moga kita beroleh segala nikmat dah rahmat Allah itu...
Ayu Mohamad said…
Acik : yaaa jgn dilupakan detik itu yaaa :P kire sedih dlm gumbira atau gumbira dlm sedih :)

Ina : sabaq... kamu nya.. tak lama lagi ok..(aminnnnnn) soon.. kamu akan rasa the feeling.. aku doakan bio cecepat.. ok.. (I miss u!)
Ayu Mohamad said…
Sas : heheh mmh ler anak ayah ler tu kalo camtu :) syiok ek hehehehe

Kak Shami : ha ah betul kak.. lain mcm sket rasanya kan.. tapi mmg berat tanggungjwbnya.. semoga kite semua dapat menjadi hambaNya yang beriman dan bertakwa serta menjadi isteri yang solehah..aminnnn
Anonymous said…
bestnya akak ada abah lagi.. saya dah takde dah . .teringat saat mencium dahi arwah buat terakhir kali..

Popular Posts