Apa dah jadi..

Assalamualaikum...

Ahad lepas aku dan hubby tgk wayang di shopping complex G@l@xy berdekatan dengan Giant Taman Dagang..
kompleks tu lengang.. kedai tak bukak kecuali akan ada OU kat situ nanti tak lama lagi.. and ade cinema (Cineplex).

Well.. aku buakn nak cerita pasal the movie yang kite org tgk tu (Cerita Tentang Bulan - best..kelakar laa tak rasa boring and mmg teringat kenangan zaman2 sekolah dulu.. awal2 80an hehehe...in fact aku dan hubby sedey nengok cerita tu sbb mcm mengimbau kenangn zaman sekolah2 dulu)..

sebenarnya aku nak cerita pasal remaja2 yang berpeleseran kat sana.. aduhhhhhh sakit mata aku.. pakaian toksah cerita la... berkepit sana berkepit sini .. aduhhhh..
ade plak tuh masuk dlm karaoke box tuh beramai2 campur lelaki pompuan pastu joget2 dlm tuh..

aku masa tu rasa mcm nak pecah je jantung.. panas hati sungguh! bila tgk muka.. mcm budak2 darjah 6 atau form 1.. sedey gilerrr

aku sedey sebab dorang tu anak bangsa aku..and aku cuma bleh bagi jelingan yang sedikit sebanyak buat dorang segan la jugak dengan aku..

tapi apa patut aku (dan kite semua ) buat sebenarnya? and I can't imagine 10 thn akan datang..apa jadi agaknya dengan negara kite...generasi pelapis dah mcm tu.. dorang takde segan silu..
kalo kat tempat bowling (hubby suka main bowling and aku pon sama heheh..wpun tak pandai ler kannn) lagikla... denagn baju tak cukup kainnya.. duduk rapat.. laga2 pipi... arghhhhh tensennnnnn...

aku berharap sgt agar berlaku sesuatu yang dpt menyedarkan budak2 ni semua yg hidup bukan hanya untuk berpoya2!

oklah.. kengkawan.. have to go... esok aku cuti sampai new year..

Selamat menyambut hari raya aidil adha.. and happy new year.. jumpa lagi....

Kalo ade sesapa nak beraya umah aku pls sms me okeh?

see ya when I see ya :)

Comments

Shami said…
Ayu: itu baru budak darjah 6 tingkatan 1, macam mana yang dah anak 1 tak berapa nak kenal dan nak bezakan wajib, sunat, haram, makhruh bagai...lagi sedey...macam mana nak didik anak2...kita pulak dianggap ketinggalan zaman, tak modenlah ...sedih ...berguru dengan buku ja...bab agama...mana cukup.....dunia2...10 tahun lagi...doa moga2 hidayah ada untuk mereka sebelum tibanya masa atau bertamunya bala...
Cik Tat said…
tu yg buat aku ngeri la plak nak suh anak aku skolah kat mesia..

salam aidiladha utk ayu sekeluarga
Abang Long said…
selamat bercuti .... alahai ... macam mana nak sms ??? segala pintu untuk buat mungkar terbuka seluas - luasnya .... siapa yang berani nak pergi tutup ?
Salam Eidul Adha..Salam 2007... Selamat bercuti... Selamat segalanya... !
Kiah Kardashian said…
assalamualaikum...hari ni baru dapat tinggalkan komen...

hilang akal la bebudak sekarang. Kalau ikut nak piut piut ajer telinga tuh. Sakit kan hati...sakit..tension tengok apsal bleh ajdik macam tuh. Salah saper tu ek??
Kaklong Syikin said…
salam,

itulah Ayu, cabaran mak2 n bapak2 hari ni, kena betul2 didik anak2 agar depa tau mana betul n mana salah terutama dlm pergaulan

akak pun seram n risau takut2 anak2 akak jd macam tu. na'udzubillah.

moga anak2 n keturunan kita tak ikut jejak camtu.
Sunan_Jati said…
selamat hari raya haji & selamat tahun baru 2007... hohohoho!
13may said…
Selamat Hari Raya AidilAdha & selamat tahun baru 2007....hehehehe!
ween said…
kalau ikut hati nak pegi sound je bebudak ni, like i saw the same thing once on ampang point.. takat jeling dia jeling balik kat kita.. thats how daring the 'kids' these days.. Indeed they's kids and what do they tell they're parents??? Tak tau lah apa nak jadi ngan budak2 ni ngan to our future, our race...

anyhow, camana nak sms ni? no tak de???
Unknown said…
anak2 skarang makin maju.. apa nak dikata hehe
Bailey said…
salam to kak ayu. selamat menyambut thn baru 2007. well..what can i say bout kids nowadays. dah tak ada segan silu.

-frances-
NBK466 said…
Apa daa tgk cerita kanak2 Yu..he.he.he.. Pasal remaja2 kita tuh...itu yg kita nampak...yg kita tak nampak...lagi ler...nau'zubillah...
aNIe said…
Ayu...bebudak sekarang ni...kalau kita tengok...pakaian diorang masyaallah...Nak salahkan siapa? Sukar untuk kita menuding jari...

Kelmarin kak lady pernah pergi ke The Street kat The Curve tu...jumpa sepasang suami isteri ni...wife dia bertudung...sedang membelek baju anak daranya yang baru berusia 5-6 tahun...baju nampak pusat...sedangkan ketika tu anak tu pun pakai 'tank top' (betul ke istilah akak ni) aje...dgn seluar 3/4...so...nak cakap aper?...kecik2 dah diajar berpakaian camtu...
aNIe said…
Alamak ...lupa nak ucapkan SELAMAT MENYAMBUT TAHUN 2007 buat ayu sekeluarga...
RaFFLeSiA MeRaH said…
emmm...susah nak ckp la bab2 kelakuan budak2 skrg ni, rasa cam beza sgt dgn kita dulu2 kan...x tahu la salah sape, rasanyer ni trend ikut ikutan kot...yg pasti harap2 kita ader anak, leh jadi cam kita dulu2 gak, biarlah x bergaya asal adat timur x dilupakan, terutama pegangan agama, jgn dilupakan....insyallah kalo agama tu ader dlm diri, x kan jadi camtu kot...
NONIE AZIZ said…
Aku pun naik risau ngan gelagat dewang yang budak lelaki kaki tak cecah jalan pun boleh pecut motor bagai rak...bangga dewang...yang perempuan baru 13 tahun dah kena kondom siul!!!!pakaian tu dah mangli dah!!!risau bila mengenangkan macamana zaman anak aku nanti!!!
Anonymous said…
hai kak.. selamat tahun baru.. anyway, rindu betul dengan akak.. semoga akak akan terus bahagia dan berjaya.. :)
Unknown said…
Lambat ni, tapi nak ucap gak Selamat Tahun Baru... azam tahun ni???

memang pening kalau ke bandar tengok anak2 berpakaian seperti tu, tapi syukur juga saya tinggal di kampung, jarang2 nampak berpakaian macam tu dan beraksi seperti itu (tak taulah kalau tak nampak...). Tapi saya setuju dengan komen kat atas tadi.... mak bapaklah yang kena didik...

semoga sukses tahun ni... :D
Ayu Mohamad said…
kak Shami : tuh la kan kak.. harap2 Allah bagi petunjuk dan hidayah buat kite semua dan moga2 kite tergolong dlm golongan org2 yg beriman.. aminnnnnn

Jem : aiyaksss jgn le sampai ko taknak balik Mesia plak weiii..

abg long : yang pastinya, kite kene jaga pintu rumah kite.. betul tak abg long? kene tahu anak2 kite gi mana, berkawan dgn siapa dan nak kluar umah tu kene jaga pakaiannya...

BP : same to u :)

Zakiah : budak2 skang tak mcm zaman kite dulu-dulu.. nak piut2 tinge dorang.. silap2 tinge kite dipotongnya :(

Kak Syikin : mudah2an.. aminnnnn
Ayu Mohamad said…
Sunan jati : Same to u..

13may : semoga tahun baru ni memberi sinar kejayaan dan kebahagiaan buat awak sekeluarga..aminn

Ween : hehehe alaaaaa kite tak letak nombor eh hehehe dah abis raya baru bkesempatan nak membalas :)

Lindosh : maju mmg bagus tapi tak bermakna mak ayah bleh membelakangkan agama :)

Frances : tuh laa berbeza kan dengan kite dulu..

NBK : tuh la.. sedey la nengokkan bebudak zaman sekarang nih..
Ayu Mohamad said…
kak Lady : salam aidil adha untuk akak sekeluarga juga.. saya setuju dgn akak.. apa yang pasti, mmg pendidikan drp rumah yang memainkan peranan penting.. kalo mka dgn ayah dah biasakan budak2 berpakaian mcm tu, dorang dah biasa and hilangla rasa malu..

RM : solat itu kan TIANG AGAMA.. kalo itu dah roboh maka yang lelainnya dengan mudah la jatuh!

MR : tuh la.. sungguh merbahaya! harap2 anak2 kita semua dipelihara Allah taala.. aminnn
Ayu Mohamad said…
Nieys : akak pon rindu jugak pada nieys :) slmt thn baru yer..

Aminbakish : happy new year.. azam baru? heheh byk azam sampai tak tertulis hehehe :)saya stuju mak bapak yg harus menjadi org pertama yg mendidik anak2.. pendidikan agama sgt penting

Popular Posts