Kehilangan yang abadi....buat kali kedua

Assalamualaikum...

Ye.. buat kali kedua dalam masa 12 hari kami telah kehilangan 2 orang dalam keluarga kami. kali ni Arwah Pak Ngah meninggalkan kami tanpa sempat kami bertemu di saat terakhirnya.

Pagi ahad lepas sewaktu mendapat panggilan drp mak aku dgn hubby tgh nak breakfast. terus ke rumah mak untuk ambil adikku Dikcik untuk dihantar ke UPM dan terus ke Seremban..yaa same hospital dengan Arwah Along.

Reach hospital around 11.45am tapi kene tunggu sebab waktu melawat starts kol 12.30pm. Bila kami dapat naik ke atas.. kami masih tidak dapat melawat kerana menurut Kak Jija, doktor tengah masukkan morphin.. tapi tunggu punya tunggu kami lihat drp bayang2 kain yang menutupi katil arwah, doktor dan nurse sedang menekan2 dada arwah.. dalam kol 1.20pm mcm tu, arwah pergi meninggalkan kami semua.. Sedeynya... lagi membuatkan aku sedey ialah, bila aku bayangkan kalau abah yang terbaring di atas katil itu.. aduhaiiiii... usia makin meningkat... aku tau.. lambat laun kami harus menghadapi situasi ini..dan kami redha serta percayakan ketentuanNya..

Ya Allah ya Tuhanku, Kau letakkan mereka ditempat org2 yang beriman serta Kau permudahkanlah urusan mereka disana.... aminnnnnnnn

Al fatihah.....

Comments

Unknown said…
janji Tuhan itu pasti.

Salam takziah. Semoga arwah aman di sana. Amin
cikdinz said…
takziah ayu.
pak ngah sakit apa...
kat seremban yeik...
RaFFLeSiA MeRaH said…
al-fatihah...ader gak dengar, kalo sorg meninggal ahli keluarga, mesti ader yg ikut same....kalo kat kg, mesti 3 org dekat2 time meninggal tuuu.....apepun sumer ni dah ketentuan tuhan...ajal dah tiba, x der sape yg dpt menahannya....
Sastri said…
takziah... semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang beriman... semoga ayu tabah dengan dugaanNya ini... Al-Fatihah...
Anonymous said…
Salam Kak Ayu,

lately byk dgr berita tentang mereka yg 'pergi'. gamaknya masuk bulan Rejab ni. org kata bulan Rejab paling byk Dia jemput orang balik sana.
aku said…
takziah
Anonymous said…
-ezzah-
ayu.. takziah dr aku. aku pun tgh prepare utk menghadapi satu kehilangan abadi. MIL aku coma since last saturday. Now 100% on life support machine. According to medical opinion, no way for her to recover. her brain already dead. Mlm ni maybe family izam nak unplug the machine. let nature take place. pity her, so suffer. doakan yek..
NBK466 said…
Salam Takziah jua...sakit apa yek P.Ngah tuh.... Al-fatihah..
dhiya zafira said…
kak ayu...

takziah dari saya...saya pun baru mengalami situasi yang sama...ayah meninggal dunia 3 bulan lalu...kita memang kena bersabar daa pasrah...janji Tuhan memang tiada siapa yang dapat menghalang...
shafarina said…
takziah n al-fatihah untuk arwah.
Alinlai said…
sedihnya... :( takziah ye ayu
Anonymous said…
takziah ye ayu...:(

Popular Posts