Apa yang kamu rasa bila....

Assalamualaikum...

agak-agaknya la apa yang kamu rasa bila ada orang yang satu ketika dulu ...

sama-sama dengan anda ..senasib laaa kira nya..

a) takde anak then bila dia dah ada baby... dia pon ckp.. anda takde anak sebab anda tak berusaha untuk dapat anak atau sebenarnya memang anda yang salah sebab anda tak ikut petua-petua org tua atau dia akan ckp "alaaa nak mengandung ni senang aje.. 'buat' laa byk kali nanti dapat leee"

b) lambat dapat jodoh.. tiba-tiba bila dia dah kawen dia pon ckp.. " tu laa hang ni memilih sangat!" atau "alaa juai mahai kotttt"

c) tak dapat kerja yang baik.. tiba-tiba bila dia dah dapat good job dia pon ckp .. "alaaa hang jgn nak pilih sgt kerja.. amik je kerja apa yang ada" atau "hang tak tau tulis resume ka?" padahalnya dia dulu pon memilih bagai nak rak jugak

d) dulu sama2 penakut nak bawak kereta .. tiba-tiba bila dia dah pandai dia pon ckp " alaa kacang aje.." atau "alaa tu pon nak takut kerrr" dengan gaya dan nada2 sinis

e) cuak dan gabra masa nak masuk bilik interview...tapi bila dia dah selamat kene interview dia pon ckp "alaa apa nak takut.. rilek laaa" atau "alaaaa kacang jeeeeee" atau lagi teruk "alaaaaa tu pon nak takut kerr?"

dan macam-macam lagik le kannnn

aku memang pernah kena laa.. tapi kalo mcm aku, aku ada kawan2 baik sekeliling aku yang akan dengar masalah dan rintihan hati aku.. memang selalunya bukan dorang tolong selesaikan masalah aku tapi dengan hanya menjadi pendengar yang baik maka aku akan rasa lega.

dan aku ada kawan yang sentiasa jujur dalam memberi pendapat pada aku

Comments

Anonymous said…
Owh.. orang2 macam tu sememangnya orang yang hampeh dan tak patut dibuat kawan. Tinggalkan ajer depa tu.. nanti bila depa sampai balik ke stage macam tu balik, baru depa tau langit tu tinggi ke rendah.

opssss meks ter emo skjap.. sbb mmg meks tgh emo pon.

-hazel-
Anonymous said…
kekadang aku buat jugak gitu..tapi hat yg bawak keta tu lerr..nih kira nak bagi semnagat la..

tapi yang pasai anak tu, aku paham..sbb dulu pun, aku berusaha bagai nak rak jugak masa nak dapatkan Najmi..

moral of the story, pedulik la kata2 orang..tak jadi najis pun kat ngko, kan...
Ayu Mohamad said…
Ija : yaaa bila depa sampai ke stage tu baru depa tauu..

Oren : yaa aku akan hindarkan mereka daripada mengotori jiwa dan raga aku
cikdinz said…
orang yg pentingkan diri mmg mcm tuh
berlagak tak tentu arah.
padahal semua tu tuhan yg tentukan. bukan dorang...
Qaseh Bidadari said…
biaq p sama dorang...janji kite bahagia,udah lah...
AyunasiA said…
eee geram nyer orang cenggini. kalaupon kite tak de/dapat sumer tu, asal kite bahagia ngan cara kite sudah lah.
nawalraudhah said…
saya penah hadapi benda2 camtu...mmg la tensen sgt...tp bila fikir balik...nape nak pening fikir hal dunia yg sementara ni...nape tak fikir benda yg lagi kekal...diaorg ni menjadikan dunia ni matlamat utama diaorg...tu sebab benda2 tu je jd ukuran dlm hidup diaorg...bila tgk org tak dpt ape yg diaorg ada, diaorg rasa kita sedih sgt la...padahal tu sume bukan ukuran utama dlm hidup kita pon...hehehe maaf kak ayu..lelebih lak saya...apa2pun pedulikan org mcm tu...:)
Anonymous said…
Itu nama nya kepelbagaian dalam cerita manusia. Sebelum menguasai sesuatu, kita takut kalau kita gagal, tapi bila dah kuasai sesuatu, kita rasa mender tu senang. Berkongsi sesuatu yang kita kuasai adalah lebih baik.
Sastri said…
memang macam tu sesetnegah orang tu... bagi sas, kalau kawan2 mai mengadu, sas akan cuba gembirakan hati orang tu, bukannya mencurah minyak ke api ataupun 'rub salt to the wound'... kalau dengar je orang cakap macam tu, sas akan belah jer... malas nak layan...
13may said…
hehhe...bersepah sepah org camtu..
Ayu Mohamad said…
CD : betul tu.. semuanya Allah yang tentukan...

MRanggie : asalkan kite bahagia.. betul tu... cuma nya kdg2 kite rasa terganggu dengan bende2 tu semua

Norasiah : haaa sampai jugak dia kat umah akak ni :) hmm begitulaaa kehidupan kite nii
Ayu Mohamad said…
Nawal : akak setuju dengan pendapat nawal tu and akak akan buat seperti cadangan nawal tu .. thanks :)

Mazudi : yup.. memang betul.. dan dengan cara ni kite jadi lebih matang dalam hidup ni

Sas : bagus la kalo mcm tu.. yang penting kite mesti tau mana yang baik mana yang buruk kan sas kannn

13May : tau tak pe.. :)
Ummi M.I.M.S said…
hmm.. org mcm tu... ummi sekeh jerr...
tok sedor diri sgt.. hehehe
Mommy Lyna said…
hehe. ikut ummi yg montel!

kalo nak keji lagi doakan sumer2 tu hilang dr dia, pastu misti mencicit cari kita. heh.. kejinye!

bg saya sorang kawan, patutnya jadi suara hati kawan dia.. kita patutnye bagi semangat kat kawan kita.. dah dulu sama2 susah sekali kita senang eh, mcm lupa je kita penah susah dulu.
Ayu Mohamad said…
UYM : kalo le bleh sekeh kannnnn :P

Lina : yup kawan yang baik akan bersama kite tak kira waktu senang atau susah :)
Bailey said…
saya ada kwn. tp mmg susah bila nak meluahkan perasaan kat dia.

bila luahkan perasaan mesti kena bash kaw-kaw punyalah.

sedih saya.

-frances
Ajzie said…
This comment has been removed by the author.
Ajzie said…
ramai aje org mcm nih...
ajzie yg baru 4-5bulan di Msia pun dah terkena.

etc ayat ..
org itu : awak masak apa hari ini?
saya : masak ikan caru bakar aje..
org itu : eiiiii suami saya pantang kalau beli ikan caru.. geli.. ikan caru nih ikan org duduk asrama aje..
saya : @??!!..blur apa minah nih..

Moral
Kalau iyea pun ko tak suka makan ikan caru or geli.. kena lah jaga hati dan perasaan org lain juga kan...

Tp kalau fikirkan positive.. mungkin org itu bercakap jujur sejujur nya kan kan.. So biar lah dia terjun dengan labu labi nya...
zino said…
kawan ni ada macam macam jenis.. bak kata pepatah kawan ketawa senang nak dapat kawan menangis sukar di cari..

dalam 100 ada sorang kot
Ayu Mohamad said…
Frances : kalau dia basuh tu memang benda yang betul tak apa la.. good for u.. cuma kalo dia basuh tu mmg sengaja nak sakitkan hati kite aduhaiii frances kene la bersabo yerr..

Ajzie : caru bakar aduuuhhhhhh terliur tauuuuu!!! hmm memang kene bersabar dgn karenah org2 yang mcm ni.. apa nak buat kann ni lah yang dikatakan sebagai cabaran dalam kehidupan..

Bro Zino : ha ah laaa... saya setuju dgn Bro Zino.. nak cari yang baik aduhaiii sabo jek laaaa.. tapi alhamdulillah saya dah jumpa beberapa orang :)
Puteri Satu said…
aku harap..itu bukan aku eh...? aku sentiasa doakan yang terbaik untuk ko tau....muahahahha...cukupla seseorang je yang membenci aku...huhuuuuapapun..aku tetap ada kawan seperti ko kan...
Ayu Mohamad said…
PS : yup ko tetap kawan aku.. eh mana akak ko.. apasal dia senyap je?

Popular Posts