Innalillahiwainnailaihiroji'un....

Assalamualaikum...

Jumaat petang waktu nak balik rumah dapat sms dari hubby tersayang mengatakan kawan nya yang berada di Kota Kinabalu mengalami kemalangan dan meninggal dunia... yang buat hubby rasa terkilan sangat ialah sebab arwah ada minta tolong hubby dan kawan2 untuk ditukarkan ke semananjung balik.. dan alhamdulillah permohonan arwah dah berjaya dan arwah akan ditukarkan ke semenanjung bulan Januari nanti... ada kawan-kawan cerita arwah nak ambil cuti pada bulan 12 nanti sebelum posting untuk buat kenduri aqiqah anak nya tapi rupa-rupanya Allah lebih sayangkan arwah dan arwah terus ditukarkan tetap di kampungnya buat selama-lamanya...
Hubby dan kawannya ambik keputusan untuk menziarahi jenazah. disebabkan jenazah berada di KK maka proses nak membawa balik jenazah mengambil masa sedikit. so kami bertolak dari KL ke Sg Bakap pukul 5.30am hari Sabtu..dan sampai dalam pukul 10am.. jenazah masih blom sampai masa tu. flight delay... lebih kurang kol 1 lebih jenazah tiba di kem Air Force Butterworth untuk dibuka seal pada keranda dan sampai di rumah arwah lebih kurang dlm kol 2pm. punya la ramai orang datang....

Aku tunggu di masjid sahaja. sebaik sahaja jenazah tiba di masjid, aku tak dapat menahan air mata ... puas ku tahan.. apatah lagi bila ternampak isteri arwah.. Allahuakbar.. aku cuba letakkan diri ku di tempat isteri nya.. ya Allah, Kau tabahkan lah hati isterinya dan Kau letakkan arwah di tempat org2 yang beriman... aminnnn.... selepas 3 bulan mendapat berita gembira, dikurniakan cahaya mata, kini suami tercinta meninggalkan mereka berdua....



Majlis pengebumian dilaksanakan dengan penuh istiadat oleh anggota TLDM. itulah pertama kali aku menyaksikan istiadat pengebumian yang dilakukan oleh pasukan tentera. paling aku tak tahan ialah melihat penyerahan bendera yang menutupi keranda jenazah kepada isteri arwah.. aku juga tak mampu untuk mengucapkan ucapan takziah sekalipun pada isteri arwah.. aku tak kuat untuk berhadapan dengan situasi itu.






Menurut daripada cerita anggota TLDM wanita (pranita) yang menemani isteri arwah menunggu ketibaan jenazah di MAS kargo Bayan Lepas, sebaik sahaja jenazah tiba, isteri nya terus pengsan.. aduhhhh dapat ku bayangkan perasaan nya itu.. hancur.. luluh hatinya.. hilang tempat bergantung.. tetapi aku yakin Allah Maha Mengetahui atas segala-galanya dan Allah itu Maha Pengasih dan Maha Penyayang.

Upacara pengebumian selesai dalam lebih kurang pukul 4.00pm. Aku sms pada Luna dan jugak Oren mengatakan kehadiranku di sana.. hanya Luna yang dapat ku hubungi Oren plak tak berjawab... mungkin ada urusan lain.

Kami meninggalkan Sg Bakap petang ahad dalam pukul 4.45pm.. disebabkan oleh kesesakkan lalu lintas bermula di Behrang sampai la lepas simpang ke Batang Kali maka kami sampai di KL dalam pukul 11.30mlm.. aduhaiiiii ... sabar je laa jem mmg teruk.. gerak sikit2 jer.. tapi alhamdulillah.. sampai dengan selamat.

Buat kawan-kawan sekelian, mari lah kite sedekah kan Al Fatihah buat arwah..


Ungu ~ ANDAI KU TAHU

Andai ku tahu….
Kapan tiba ajalku…
Ku akan memohon tuhan tolong panjangkan umurku…
Andai ku tahu…
Kapan tiba masaku…
Ku akan memohon tuhan jangan Kau ambil nyawaku…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Andai ku tahu…
Malaikatmu kan menjemputku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…
Aku manusia yang takut neraka…
Namun aku juga tak pantas disurga…
Andai ku tahu…. Kapan tiba ajalku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…

Comments

Anonymous said…
ayu

now i know.

aku sukak lagu ni

Ina
Anonymous said…
sori ayu..

takziah untuk isteri arwah tu...kalo pikir positif, Allah lebih sayangkan si suami..sebab tu dia dijemput awal..
Anonymous said…
Inna Lillah hi wa inna ilaihi ra ji'un.
Takziah untuk keluarga beliau.

Pengkalan TLDM sebelah jer dengan tempat saya kerja.
shafarina said…
Innalillah hi wainna ilaihi raji'un.

Al Fatihah buat keluarga Allahyarham. Hanya Allah S.W.T. yang tahu hikmah di sebalik segala rancangannya.
achik said…
Al Fatihah.. semoga rohnya ducucuri rahmat..
Ayu Mohamad said…
Ina : aku memang dah lama suka.. nanti kamu ingat la aku kalo dengo lagu ni ok?

Oren : tuh laa dah la meninggal pagi Jumaat pastu waktu nak p gheja pulak tuh. tadak rezeki aku jumpak hang.. takpa next time ok?

Mazudi : ooo ye ker... tu laa semoga rohnya dicucuri rahmat selalu...
Ayu Mohamad said…
Wan : ye betul.. hanya Allah yang Maha Mengetahui atas segala-galanya.. aminnn

Achik : aminnn... mudah2an juga Allah permudahkan segalanya untuk arwah dan kite semua aminnn
NBK466 said…
Innalillah...dariNya kita datang, kepadaNya jua kita kembali... Al-fatihah..
Cik Tat said…
Innalillah hi wainna ilaihi raji'un.
Anonymous said…
takziah buat keluarga arwah...
sesungguhnya allah maha mengetahui...
WRA said…
tumpang sedih sama....semoga roh arwah berada dikalangan mereka2 yg dirahmati Allah....dan semoga isteri arwah tabah dihari2 mendatang....
Yatt said…
takziah tuh keluarga arwah..

teringat arwah along..
dia pun gembira sangat nak pindah umah.. siap dah kemas sebahgian barang2 akhirnya dia pindah buat selama2 nye :((

Setiap yg datang pastikan pergi.. semuanye ketentuan Allah s.w.t
Ayu Mohamad said…
nbk466 : betul... daraipada Allah kite datang dan kepadaNya jua kite kembali...

Jem : al fatihah utk arwah..

MamaRangie : ye betul tu... semoga arwah diletakkan bersama-sama dengan org yang beriman.. aminnn
Ayu Mohamad said…
Kak wan : aminnnn.... saya pon berharap agar isteri dia tabah dan dapat mendidik anak mereka menjadi anak yg soleh... aminnnn

Yatt : betul.. semoga arwah dan arwah along ditempatkan bersama para solihin.. aminnnn
maklang said…
sedih ye...moga2 arwah dicucuri rahmatnya..InsyaAllah..

dan ditabahkan hati isteri yang ditinggalkan...
Carneyz said…
Tumpang simpati dengan isteri arwah... innalillahiwainnailahiraji'un... :(
pB said…
Salam ...


Semoga rohnya diletakkan di kalangan orang orang yang beriman dan mendapat kemenangan di hari akhirat nanti ...

Berat mata memandang , berat lagi bahu yang memikul
jinggo said…
saja nak menyemak kat sini....
cuma nak membuat jemputan saja....
datang la beramai-ramai...
bawak kengkawan sekali......
tempat, masa dan tarikh ada kat blog aku......
kehadiran anda akan memeriah kan lagi acara itu dan dapat mengeratkan lagi silaturahim antara kita.... insyallah.....
Ayu Mohamad said…
Maklang : aminnnnnn

Carneyz : yer.. sama2 kite mendoakan agar si isteri tabah dan arwah diletakkan bersama dengan org2 yang beriman.. aminnn
Ayu Mohamad said…
Kak PB : betul kak.. berat lagi bahu si isteri yang menangung

jinggo : insyaAllah...

Popular Posts