Paksa... hahahahaha

Assalamualaikum...

Baru je aku online YM malam tadi terus aku nampak mesej daripada bespren aku..

"AYU sila jgn sembang dengan aku dulu, sila baca update aku dan sila update blog ko dulu "




waduhhhhhhh... sabo aje laaa... terbahak2 aku gelak depan pc.
Yaa.. ni aku dah update ler niiii.....

Semalam ke Seremban to my auntie's house.. Taman Panchor Jaya.
Ada jiran dia nak jual rumah.. lantai marble sampai ke dapur, 3 bilik, dah siap plaster ceiling cantik banget!.. ade kitchen kabinet. cuma buat pasang atap sket je untuk buat wet kitchen .. harga ditawarkan RM100,000.00.. Rumahnya lupa la berapa kaki tapi lebi besar drp 20X70 ler.. terrace 1 tingkat.

Masa tengah sembang2 dengan tuan rumah, cousin sampai. dia dok Seremban jugak.. sembang punya sembang dengan cousin tu + hubby nya tetiba ade la satu ayat tu yg perit jugak la untuk ku telan dan aku biarkan ia berlalu tanpa ku jawab sebab aku malas nak layan...

aku ajak dorang datang rumah aku kat Setiawangsa. Then cousin aku tu kata aku asyik ade katumah mak aku je.. aku kata la weekend aku memang biasanya ke rumah mak and kalo hubby kene keje mlm aku mmg la tido umah mak sebab aku takut...

then dengan bangga dan confidentnya suami cousin aku tu ckp " beranaklaaaaaa...." dengan gaya dan nada seperti haaaaa sapa suh tak nak beranak!

helooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!
tau la awak tu dah ade 3 anak.. tapi aku ni bukannya tak nak anak.. aku mmg nak anak. dah blom rezeki aku lagu kannnn nak wat camner.. aku cuma bleh usaha je la.. Allah nak bagi ke idak tu hak Yang Maha Esa. yang penting aku yakin Allah akan bagi aku rezeki tu di masa yang paling sesuai dengan aku..

I ignored him since aku malas nak berbicara dengan orang BODOH macam tuh!

Dan paling best aku berjaya untuk tidak menjawab sebab aku tak nak jadi BODOH mcam dia... end story! dengan hubby pon aku tak cerita.

Hmm.. ade org nak tido dah tu.. baik aku bg dia baca dulu hehehe ok.. chiow!

Comments

Anonymous said…
memang BODOH and BANGANG pun org tu. Bak mai nom tepon dia, biaq aku tlg jawapkan.. hangin meks nih bacanya taw!!

Anyway, sukurrr ko dah update blog ekkekekeke

Ina
Ayu Mohamad said…
Ina : tuh la... aku pon geram tapi tuh la.. kuasa Allah.. aku bleh sabar ler plak tak menjawab... so da very not me occay!
Anonymous said…
Anak dia yang 3 org tu belum tentu hidup sampai ke tua mcm dia tu.... sabo je la ye. Rezeki org mana kite nak tau...
Ayu Mohamad said…
Ano : tuh laaaa bukan setakat rezeki org je kite tak tau rezeki kite pon kite tak tau...semua tu hak Allah.. asalkan kite berusaha dan tawakal.. insyaAllah.. ada la rezeki kite kan... anyway.. Thanks..
nawalraudhah said…
assalamualaikum..wbth

lompat2 sampai sini...:)
saya pun penah alami camtu...geram sgtkan...tp syukur akak boleh sabar lagi...saya dulu pun camtu tak jwb...tp lepas tu belasah nangis depan hubby...tu semua rezeki Allah..mmg Allah nak bagi pada masa yang terbaik utk kita...yakin la pada yang Maha Pencipta...


jeles la tgk akak bergmbar dgn dr sheikh tu...:)
Anonymous said…
waaaaahhhh purple kaleeerr.. so sweeeeett.

pe kabar tn umah? lama tak update.. bz betul gamaknya tuh.

blm terlambat nak ucap selamat hari raya & maaf zahir batin.


:)
NONIE AZIZ said…
Kengkadang aku tak faham ngan mulut org...dewang tak fikir ke apa yg bakal dewang cakap tu akan mengguriskan hati org...Sebenarnya pasal zuriat ni tak kesudahan Ayu...bila tak kawin org tanya bila nak kawin, bila dah kawin org tanya bila nak ada anak, bila dah ada anak bila nak tambah lagi anak...bila anak dah beso..kalau nakal tak reti jaga anak...kalau lembah lembut pemalu kata tak reti nak bergaul...Apapun Ayu...ingat satu ni...rezeki tu ada dimana2 cuma lambat ngan cepat...InsyaAllah ada rezeki utk kita sis!!!
Ayu Mohamad said…
NR : Salam... lompat2 sampai ke sini yer.. salam kenal..
Itu la.. rezeki tu kan hak Allah.. kenapa ek dorang ni.. mcm tak penah belajar agama le plak kannn

AMK : selamat hari raya jugak utk awak.. hehehe.. kite byk keje pon ye jugak and mood nak update and jenjalan kat blogland ilang pon ye jugak :) takpe ni mood dah dtg ler nih :)
Ayu Mohamad said…
MR : itu la pasal.. yang pasti aku percaya pada Allah taala and aku tau Allah akan bg aku rezeki pada masa yang paling sesuai dengan aku.. Allah tu kan Maha Mengetahui.. disebabkan aku malas nak melayan org mcm tu la aku diam kan aje.. takpa.. satu hari nanti kalau dia dapat merasai apa yang aku rasa waktu dia ckp tu baru dia tauuu
Anonymous said…
Ayu,
ko cool je sis.. Jangan layan orang2 bangang cam tu.. aku dah jenuh alami jugak.. malas nak layan derr.. lantak ler korang.. take care ok..

~arena
Ayu Mohamad said…
Arena : thanks Arena.. tu la malas nak jawab sebab nak cool je.. kang jawab kang nanti hati kite sendiri yang sakit.. u take care too ok
cikdinz said…
magkuk nya. mulut takde insuran.
hampeh////
Alinlai said…
:) ** senyum kelat je la ** aku rasa aku tau apa ayat dia bila hang nak beli umah besar2 camtu, sebab aku pun dah kena... lebih kurang camni le ayat kawan sorang ni...ehemmm [testing testing... 1, 2 , 3...]

"duduk dua orang je buat apa renovate sana sini"...

apa dia ingat kalau dua org kena duduk dlm khemah je ke?...

tapi aku sabaq je la.... bukan ke sabaq tu separuh dari IMAN... :)
Sastri said…
sabar la ayu... memang perit telinga mendengar tapi orang2 mcm tu mana nak faham... sas doakan semoga ayu dikurniakan rezeki secepat yang mungkin...
kakLuna said…
kak Ayu wpun sy terlambat nk komen psl hal ni, tp apa yg kak Ayu alami tu pun sy pun alami wpun sy dh ada sorg.

suka2 je org kata kita nk jaga badan le, tak nak anak ramai2 le, merancang le..pdhl mmg x terpikir pun smua2 tu.

apapun manusia ni mmg tak akan beringat2 kalo tak diuji. tunggu la masanya, dia pulak akan diuji dgn cara yg lain. baru dia akan sedar betapa besarnya kuasa Allah.
Ayu Mohamad said…
CD : tuh laaa.. apa bleh buat mulut org kannnn

Alin : TQ.. mmg tuh la kene tahan jek laa.. tapi kan mmg betul.. dia dah pon ckp kat aku masa tu bila aku sebut aku dok tgk umah depan tu sbb plan nak beli umah tu.. dia pon ckp "nak beli umah lagiiii kaaa?" sib baik takat tu jaaa ayatnyaaaaaa.. kalo idak.. sure aku dah tak tahan heheheh
Ayu Mohamad said…
Sas : tenkiuuuuuuu.... harap2 org tu sedar apa yg dia ungkapkan tu :)

Luna : tuh laaa... akak tahan jek tinge ni.. wat2 tak dengar.. malas nak pikir.. insyaAllah nanti ade la rezeki kite yerr.. :)
Akak owang dah penah kena camtuh..tapi masalahnya dia ckp dia tuh suci murni sebab dah beranak and terhindar dari dosa..and tiara nih berdosa sebab tak beranak.. and satu lagi kan kak dia kata kan.. anak dia leh tolong dia waktu tua2..dia ckp riak giler..

sabar jer lah kan akak kan..tuhan bayar cash kan kak ??
Anonymous said…
ayuuuu..
kita senasib.. aku pun slalu gak kena cam tu.. rasa nak tampar2 jer mulut org tu.. ni adik ipaq aku dah pregnant lagi laa byk comment.. boring jek..
-patin
Ayu Mohamad said…
ABB : takpeeee.. kite doakan aje yg baik2 utk dia.. yang pastii bila dia dah sedar langit tu tinggggiiiiiiiiiiiiii and di dah sedar semua tu berlaku atas kuasa Allah taala..haaaa masa tu tau la dia carik tiara.. ok dik?

Patin : sabaq... aku paham.. aku paham sangat.. ooo adik nak dpt baby dah ka.. takpaa kak chik jgn risau.. sampai masa yg sesuai utk kite nanti Allah akan bagi kite rezeki tu.. jgn putus asa teruskan usaha ok?
Carneyz said…
Masa mula2 kawen dulu, semua sibuk tanya: 'Dah ada isi ke belum?'

Saya jawab: 'Tak tengok ke dah berisi ni? Besok nak gi jogging la, kasi kurus sket.'

Dah lama2 sket, org tnya lagi:'Dah mengandung ke?'

Saya jawab: 'Mengandung angin... angin kus-kus.'

Dah nak dekat setahun, org tnya lagi:'Bila nak beranak?'

Saya jawab kaw2 lagi:'Korang ni apa masalah? Kalau nak bagi hadiah utk baby I, bagi je siap2. Tak yah la susah2 nak simpan hadiah tu...'

Tp jwpn plg standard: 'We're still in honeymoon period. Bila lagi nak gi cuti2 romantik hubby & wife je?' ^_^

:p Tak yah la kecik ati Kak Ayu. Dieorg jeles je tuh. Hehehe.
Ayu Mohamad said…
Carneyz : haaaa mmg la akak pon rasa dorang jeles ler kot hehehehe
Anonymous said…
yang pentingnya kan kita sabar dan yang lebih mulia adalah memaafkan orang2 sengal macam itu. Apa yang keluar dari mulut siapa2 pun atas keredhaan Allah swt.

Inikan ujian.

-k.jija-
I know sape orang itu.

Popular Posts