Penangan Facebook

Salam..
Semalam tidurku tak lena
semuanya gara-gara facebook..
yaaa Buku Muka ini menyebabkan aku mengimbau kenangan lama..

sangat lama...

Zaman sekolah ku.. di MRSM Kuantan 91-92
mengimbau kembali kenangan zaman itu mampu membuat aku tersenyum panjang
dan terselit jua rasa sayu..mengenangkan rakan-rakan yang sudah lama tidak dapat dihubungi dan bersua muka

after 16 - 17 years .. what do u expect kan..

yang dulunya kurus sekarang ramai dah berisi .. almaklumlah hati senang :)
tapi masih dapat ku kenali lagi wajah mereka walaupun dah lama terpisah.
kalau sudah berkahwin pada masa itu.. bayangkan.. sudah mampu memiliki seorang anak gadis atau pria yang umurnya 16 tahun..

Malam tadi sedang aku melayarinya.. ada 3 orang kawan lama yang online, Aida Noorsal, Mas Ayu (berada di Jeddah) dan Atie.. daripada Atie dapat pula contact number Ella.. aduhaiiiiii .. tanpa melengahkan masa aku terus call Ella.. dan yang paling mengharukan.. Ella terus dapat meneka aku itu AYU.. the last time aku jumpa Ella was before she went to Japan for her degree.. that was about 14 years ago...and she still can remember me... terharunyaaa...... Ella pon suaranya masih dapat ku kenal.. tidak berubah!

Lenaku diganggu kenangan2 lalu itu.. yang membuatkan hatiku sayu.. sayuuuuu sekali..
pagi tadi aku bersahur sambil ingatanku masih tidak lagi luput dengan kenangan itu...

Dan hari ini ku google image MRSM Kuantan... and guess what?? aku jumpa gambo Cikgu BM aku dulu cikgu Nik Adib.. uwaaaaaaaaaa Cikgu dah nampak berisi.. aku dulu dok kelas set 3 tau, tapi siapa sangka i scored A1 for that paper.. aku selalu gaduh dengan Cikgu Nik Adib hehehe bukan gaduh apa.. aku suka nak mempertikaikan kenyataan dia hehehehe.. aku taktau gambar ini untuk aktiviti apa tapi yang pastinya, dalam Dewan ilmu..tempat pertama aku jejak di MRSM dan juga merupakan tempat akhir sebelum kami dipulangkan kepada kedua ibu bapa kami (Majlis Sirih Pulang ke Gagang)



Nanti akan ku cari gambar lama yang lain yaaach :)
ok kengkawan nak buat kerja..

see ya when I see ya :)
p/s : tuan2 gambo di atas adalah ehsan internet.. tuan punya gambo halalkan la yerrrr

Comments

Kopi Suam said…
Ayu..anything yang related dengan sekolah memang de javu yu...aku kalau balik muo lalau depan sekolah sains tu huarghhh rasa nak nangis dibuek nyo...

jualan jumbo kain...sila layari http://kopisuam.blogspot.com

thank you
ita.itu said…
zaman sek lah paling best kan yang
Hazelsyd said…
Rasanya sumer kita ada sweet memories masa zaman skolah kot.

Tapi ceritera ko nih pon buat aku mengimbau kenangan gaks kekekekeke
Anonymous said…
sy punya impian..impian saya semoga dapat bertemu semua rakan diwaktu persekolahan..tp itu mustahil kan?..:)
Ayu Mohamad said…
Zirap : itu leeee sangat mengharukan lee hahahah

Ita : mmg best gilerr rasa mcm nak patah balik belakang aje hehehe
Ayu Mohamad said…
Ija : hehehehehe dan aku tetap teringat perbualan kite di YM mlm tadi hehehe

Kadok : tiada yang mustahil kecuali ade yang dah meninggal dunia.. cari laaa.. Kadok.. untung2 dpt jumpa semua.. war-warkan dalam internet :)
Unknown said…
Salam,
Terima kasih lawat blog saya. Kawan kak ipar saya yer. Memang rumah yang sama. majlis aqiqah dijalankan secara sederhana.

Saya tak boleh baca benda sentimental!! huhuhu
Ayu Mohamad said…
Amir : ye kawan rapat tau :) ooo hati2 semasa di sini kerana tuan blog berada dalam mood yang sangat sentimental :P
Kaktiny said…
salam kenal..
tetiba teringat zaman sekolah jugak.. maklumler baru semalam kawan baik dari darjah 5 sms bagitau yang dia nak kahwin hujung tahun nih..
Ayu Mohamad said…
Salam kenal kak Tiny :)

itu laaaaa mmg leee sentimental sungguh kannn :P
ayu.. teringat zaman sekolah memang rasa amat wendu dan shadu kan.. rasa cam nak turn back the clock jers.....tapi minus the tomboy look tu lah kot ekekekekeke
Ayu Mohamad said…
Syd : ha ah memang tauuuu aku rasa mcm nak gi balik zaman tu adehhh syiok nyaaaaaaa.... ha ah le ko mmg nampak tomboy sungguh masa tu.. tapi kat UUM ayu gilerrrrr
Alinlai said…
best sungguh zaman sekolah... rasa best sebab tak la skima sangat jadinya banyaklah benda haru biru yang aku buat ke ke ke.... layannnnnnnnn!!!
Sastri said…
best kalau dapat jumpa balik kengkawan lama kan...
Ayu Mohamad said…
alin : aku pon samaaaaa nampak je skima hahahaha tapi rupanyaaaa hahahaha idak le skima mana.. :P

sas : itu la kannnn kalo dapat jumpa alangkah bestnyaaaaaa
ya2 said…
ayu,

aku pon kalu kenang balik zaman sekolah, zaman kt u, iskk..mau seminggu mkn x lalu, mandi x basah (makan tetap kenyang ye)huhu..

alangkah bestnye masa kita muda remaja dulu..
Ayu Mohamad said…
yaya : ha ah laaa muda remaja ek syiokkkknyaaaaaaaaaaa
cendawanintim said…
wah, harus dicari gambo2 lama tuh..
Ayu Mohamad said…
CI : yeee akan dicari yeee hahahahaha

Popular Posts