Ngeri + Syukur....

Salam...



Pagi tadi selepas selesai menyiapkan diriku ini, start engine kereta dan terus gerak nak ke opis..

sampai di persimpangan besar tmn melawati + mmr2 + tmn permata tu lampu kuning dah so aku stop... sebelah aku kanan aku ada van putih. sebelah kiri takde kereta. Nampak gaya nya yang nak terus menghala le taman permata aku je laa..



tak lama lepas tu (pagi2 mmg kejap je traffic light tukar kaler) hijo..

tak berlengah2 lagi aku pon tekan minyak..

tak semena-mena.. tiba-tiba.... ada kereta melintas drp sebelah hadapan (drp taman permata menghala ke mrr2) aku sempat brek.. sipi lagi nak berlanggar in fact aku dah rasa dah kete aku ade mcm bergesel sket or itu hanya la angin sahaja aku tak tau tapi terasa laa..... I guess kalo dikira mau laa ade 1 cm je agaknya...



menggigil aku kejap.. alhamdulillah aku sempat brek.. Ya Allah tak dapat aku bayangkan kalo aku tak sempat brek.. aduhaiii dah le pagi-pagi Jumaat ni..



Aku rasa berkat drp aku dok pasang zikir dalam kereta tu kot and berkat doa naik kenderaan yang aku baca Allah selamatkan aku... aduhaii tak dapat aku bayangkan kalo aku berlanggar masa tu...



My mistake juga sebab biasa kalo lampu ijo aku akan tgk dulu sebelum jalan (maklumlaa kan ade byk pemandu2 yang cekap kannnnnn merah pon masih boleh jalan lagi kannnnn...*geram*)

tapi memang pagi ni ditakdirkan Allah aku careless.. mungkin sbb van sebelah aku tu yang agak ke depan so aku mmg tak perasan lansung kereta tu datang drp sebelah kanan depan aku.. itupon sebab aku baru 20km sejam kot.. kalo terus memecut tadi... adehhhhhhh.......



Tapi mmg aku beringat leee lepas ni... Alhamdulillah... syukur... syukur.....



Kepada kereta Iswara Aeroback itu, next time kalo dah tak tahan sangat nak terb*r*k c*r*t sekalipon jgn la membahayakan nyawa sendiri dan nyawa org lain.. lebih baik la terb*r*k dalam kereta drp terb*r*k dalam kereta dan kereta hancur berkecai dan kene kluo duit banyak nak kene baiki kereta.



aduhai... sabo jek laa........





bawah ni gambo hasil usaha keras aku mlm tadi.. hehehehe.. jenuh le dok menuko cadar dengan langsir hehehehehe





ada perasan apa-apa tak kat gambo tu? hehehehe

Ok.. daaaaa... baru je online dengan Delinn haha amik ko.. pagi2 Subuh aku dah call hahahaha

yey, hari ni hubby balik.. mudah2an..abang selamat sampai yer.. aminnnnn

Comments

Hazelsyd said…
Yuhu Ayu!!

Berhati-hati occay... erm.. walaupon kadang2 kita dah berhati-hati tp org lain yg tak...

Tu dia.. berseri meri dah bilik ko tuuuu huhuuuu slamatz di terkam yach! hahahahahahha!!
maklang said…
salam...

lama dah maklang tak masuk sini...
Anonymous said…
careful ayu... tak sume org follow traffic light. tp anything happen, dia jugak yg salah.

btw.. selamat berhujung minggu ngan cik abg.. jd ke pavilion this weekend?
Ayu Mohamad said…
Ija : itu laaa mmg kene berhati-hati lerr hehehehe.. diterkam? siap terkam? hahahaha

Maklang : salam kembali mak lang heheh saya selalu je p blog mak lang heheheh :) silent reader :)

Ezzah : depa tak jadi.. aku jadiii hahahaahah
Norae said…
Ayu..

fuh... nyaris.. nasib baik tak apa2. Kadang2 bila kita careful, org lain cuai.. kita lak yg kenaa..:)
Maryam said…
kak, pagi semalam mak saya langgar orang.. huhu..
zino said…
berangan kot drive sensorang ni hehe syukur la tak terjadi kemalangan
Ayu Mohamad said…
Nora : ituh leeee aduahii sabo jek tau
Ayu Mohamad said…
MAH : ye keeeee iskk.. pastu ok tak?

Bro Zino : hehehehe tak berangan pon masa tuh beno nya entah la cuai le gamaknya sebab tak tgk dulu main jalan je wpun lampu dah ijau
Anonymous said…
Ayu...
Berhati hati dijalan raya.

Tapi kan, kalau kita berhati hatipun, orang lain belum tentu.

Takper, biar jer orang lain. Kita jangan.
Ayu Mohamad said…
Bratt : itu laaaa next time aku kene be extra hati-hati...
Thanks
Anonymous said…
wakakaka, ija.. selamat di terkam abg hari mau ka? opsssss, yelah romantika plak warna cadar tu ek..

apa-apa alhamdulillah, selamat dari eksiden,bagus baca doa sebelum bawa kenderaan
-jijo-
edrina said…
uish ayu sib baik tak jadi apa2kan.. mmg selalunya cam tu la kalau kita dah berhati2 org lain lak yg buat hal.. so mesti doa byk2 kan.
Ayu Mohamad said…
Jijo : hahaha pandai le ko terkam terkam eh :P hmm pasla eksiden tu mmg alhamdulillah la sgt hehehe

Ed : itu la pasal. skang ni bukan kene jaga diri kite je kene tolong jagakan org lain juga :)
sib baik berkat doa setiap hari, banyak malaikat pelindung menjaga, careful next time, eh..

wah... meriahnye kaler bilik and langsir... sangat ceria... hmmm aku perasan byk bulat2 je dlaam gamba tu.. apa yg ada ekceli.. hehehehe
Anonymous said…
betull sebelum kuar ke konti banyakkan zikir.. malang bg aku.. aku excident kerana alpa ..

http://thafiexq.wordpress.com/2008/06/23/superman/

Popular Posts