Insaf...

Salam...

Semalam aku full day ade kelas.. ngajo Powerpoint.. adehhh sakit tekak le aku dibuatnya heheehe. dah le ngajo kakak-kakak kannnn... hehehe ade le dua org abang-abang hehee tu pon sorang abang ngelat.. udah tersengguk-sengguk hahaha.. orang lain punya la tak leh nak lelap mata.. abih suara cikgu nya aje udah mcm halilintar hahahaha.. tapi abang sorang itu tak minat sgt hehe ye la keje seharian dia buat air pastu dia takde le nak guna komputer itu yang jadinya kureng berminat hehehehe... tak kisah laaa.. asalkan yang lain dapat ler kan...

Abis kelas semalam dalam pukul 4.30pm aku ok jer. mood pon ok.. tengah dok sembang-sembang dengan kawan aku tuh kan.. tetiba je aku mcm rasa sedey mcm nak nangis sampai bergenang air mata aku... taktau kenapa..

sampai rumah pon aku dok mellow aje.. lemau lagik gitu... kawan aku kata "aik dah jumpa abg fizi pon lemau lagik ka?" hmm tak tau la aku nak kata.. mmg weekend arituh aku sangat bahagia dapat berjumpa si dia tercinta.. tapi now mmg aku mood mellow gilerr...

Balik rumah aku on YM pastu sambil dok tgk cerita Taiwan aku pastu kol 7 cerita Dr Bong aku.. sambil tgk tu ada la sorang kawan aku ni dia YM aku.. sembang punya sembang aku bgtau la aku agak mellow..
pastu dia tanya kenapa aku kata maybe nak period kot... pastu dia kata biasa lee mcm wife dia .. then dia kata wife dia siap ckp lagik.. mmg patut la diberi kelonggaran waktu nak period lelaki kene terima le kalo pompuan marah-marah kan hehehe.. aku gelak kan aje.. sekali tu dia kata..

"tapi....."

aku cepat2 kata.. kenapa?

pastu dia ckp..

"wife saya sekarang sakit...uwaaaa"

terkejut aku..... aku tanya "sakit apa?"

kata dia macam lumpuh.. secara tiba-tiba 2 minggu yang lalu lansung takleh bangun takleh duduk apatah lagi berdiri.. dia lah menjaga isterinya serta dialah yang mandikan isterinya and bedakkan isterinya..

terus laju air mata aku mengalir.. aku insaf... yaaa... aku insaf...

"Ya Allah.. apalah yang aku keluh kesahkan di atas segala nikmat yang Kau kurniakan ini jika hendak dibandingkan dengan dia.. Allahuakbar.. Tuhan Yang Maha Esa.. aku malu dengan Mu Ya Allah.. aku kesal di atas kesilapanku ini.... ampunilah daku..."

Apalah sangat nak dibandingkan kesedihan hatiku dengan keperitan serta kedukaan kawanku itu...

Dia telah ke doktor dan kata doktor tidak tahu apapunca nya mungkin masalah urat saraf.. lalu dia ke Darus syifa' and kata nya ade gangguan benda halus.. masuknya sepantas kilat dan sgt sukar untuk keluar.. dan menurut kawanku itu juga, bila urut kaki serta sendi2 isterinya itu, dia turut merasa sengal di kakinya.. tapi di lawan perasaan itu dan tidak dikhabarkan pada isterinya perihal itu.

Kawan-kawan bloggers sekelian....... ku pohon dari kalian supaya mendoakankan kawanku ini serta isterinya agar dihilangkan segala penderitaan dan kepayahan.. moga2 Allah permudahkan urusan mereka sekeluarga.. aminnn aminnnnn .....
p/s : jika ada yang dapat membantu sila bgtau yer .. terima kasih...

Comments

ya2 said…
ayu,

citer kwn ko tuh sama mcm citer cousin aku.wife dia sakit ala2 lumpuh tu sejak bulan lepas.sian dia, dah masuk kua hospital tpi doktor kata saraf suma ok.at last skrg dia berubat dgn harun din.

ke kawan ko tu cousin aku?

boleh aku tau nama dia?

jgn la ko sedih2.biasalah, kita ni ada ups n down.bnyk2 bertenang ye.
Sastri said…
isk isk... kesiannya...

setuju dengan me-ya2, hidup kita memang ada ups n downs... bila nak sampai waktu dalam bulan tu, emosi kita akan lebih vulnerable n sensitif... mudah terasa...

sas doakan kawan Ayu tu segera sembuh dan harap dia tabah dan sabar menghadapi dugaan dariNya... ameen...
Ayu Mohamad said…
yaya : cousin ko tuh kat sini ker? hmm aku kenal suami nya aku tak tau nama isterinya. nanti aku tanya

Sas : itu laaa... harap2nya dia cepat sembuh.. aminnnnnnnn
Hazelsyd said…
Ayu,

Aku doakan moga wife kawan ko sihat kembali ke keadaan sediakala.. amin..amin..amin.. cakap kat husband dia.. teruskan berusaha untuk berubat kampong since Dr kata takde apa kan..
shafarina said…
Semoga cepat sembuh buat isteri kawan Kak Ayu tu.

Kalau dia ada buat salah dgn suami dia ke, sempat minta maaf lagi. Tak semestinya kita sakit kerana perbuatan orang, mana tau mungkin berpunca dari kelakuan kita sendiri.

:D
cendawanintim said…
Ya Allah, sampai jadi gitu yer...doc. pon tak leh kesan penyakit yer..

papepon,doa yang terbaik tuk kawan awak tu..
CikguZue said…
kesian dengar cerita seperti ini. semoga cepat sembuh. Aminn...
Yg Memberi sembuh itu adalah Yg Maha Berkuasa. Kita bisa berikhtiar, namun usah berputus ada utk bertawakkal kepadaNya.
KakNi said…
Semoga kawan Ayu tu sabar dan tabah dengan dugaan Allah...
kad0k. said…
ujian tuhan..semoga segalanya dipermudahkan utk dia..:)
Puteri Satu said…
kesiannya...aku doakan semoga dipermudahkan segalanya...dan semoga wife nya tu sembuh seperti sediakala....
Ayu Mohamad said…
Ija : itu laaa mudah2an leee... aku ada cadangkan pada dia.. and dia akan usahakan

Wan : insyaAllah mudah2an dipermudahkan Allah semuanya... hmm dia isteri yang baik.. dan suaminya sanagt sayangkan dia.. ni ujian yang Allah bagi pada mereka mungkin utk tambah mengeratkan lagi hubungan kekeluargaan mereka. siapa tahu kann...

CI : thanks.. aminnnn
Ayu Mohamad said…
Cikgu : yaaa itu lah yang kite semua harapkan.. moga dia tak putus asa untuk melawan sakit itu...

Kak Akuni : aminnnnn

Kad0K : moga dipermudahkan Allah semuanya.. aminnnn


PS : itu laa mudah2an dia cepat sembuh.. aminnn
RaFFLeSiA MeRaH said…
simpati aku dengar kisah kwn ko tu, moga2 dia diberi ketabahan utk meneruskan kehidupan dia...dan didoakan juga moga isterinya cepat sembuh...apepun kita yg sihat kena bersyukur dgn nikmat tuhan ni...
edrina said…
ayu.. sian nya wife kawan kau tu.. mak aku ada kenal sorang ustaz kat kelantan neh nanti aku tanya no tepon dia pasal ustaz tu kekadang turun kl ubat kan orang..

BTW, ayu sila ker blog aku yerks.. ada award istimewa utk kau..hiks
pB said…
salam ..

Bila ada yang dengki ni , payah ...

Moga isterinya akan terus tabah.
Moga si suami akan terus bersabar ...
zino said…
macam macam dugaan yg datang.. semuga keluarga mereka sabar dan tabah.. dan terus berikthiar..
rasp said…
rasp doakan semoga wife kwn ayu cepat2 sembuh & semoga suaminya tabah menghadapi dugaanNya..dan jgn putus asa berikhtiar!
Ayu Mohamad said…
RM : itu laaa mudah2an dia cepat sembuh

Ed : nanti ko bagi aku no teponnya yerr

kak pB : mudah2an la ye kak ..aminnn

Bro Zino : itu la yang sedang dilakukan oleh si suami..

Rasp : aminnnnn... TQ Rasp
ayu... kengkadang ok je kalau kita rasa sedey.. lagi bagus bila kita nangis sebab it release the tension inside us... so, let it be, K

as for the fren.. semoga dapat diubati penyakit isterinya itu.. ye la kan, bukan senang nak cari suami yang masih setia bila isteri dah sebegitu... insyaallah, ada rezki, sembuhlah hendaknya.
Kaktiny said…
semoga si kawan dilindungi dan dirahmati Allah..

nak kena selalu muhasabah dan insafi diri (ingatan utk diri sendiri sebenarnya...)
Kaktiny said…
semoga si kawan dilindungi dan dirahmati Allah..

nak kena selalu muhasabah dan insafi diri (ingatan utk diri sendiri sebenarnya...)
Ayu Mohamad said…
Syd : itu la... aku kalo sedey aku belasah aje nangis :)

Tiny : hmmm mudah2an dia sentiasa dilindungi ALlah taala.. aminnn
lupekanje said…
lambat ni..tetinggal ketapi...
Acik pun doakan wife kawan ayu tu, agar cepat sembuh....cuba lah berubat memana..dan tok sah beputus asa...setelah berusaha, berdoalah..hanya tu yg boleh dilakukan kita, hambaNya yang tidak berdaya.

Popular Posts