Kurik-kurik Kendi @ Kedah - Day 1


Salam...

Gambonya belom sampai lagik hehe takpe masukkan entry dulu la yer...

15 Ogos 08

7.15am : Mak dgn abah hantar aku ke KL Sentral tunggu Pijah kat sana

7.20 am : off we go to the north...


8.00am : seperti yang dirancangkan kami berkumpul di Restoran Jejantas Sg Buloh. Masa tu Zirap dah sampai dulu (biasak le Zirap.. dia siap dah bekpes lagik hehehehe). Masa sampai tu, ada banyak kereta and pastu ada ramai chinese pakai baju putih dengan seluar hitam.. biasak le kann being cik wok kami tertanya-tanya apa sebenarnya berlaku tuh....


pastu aku (biasaklaaaaaa me with my assumptions and theory) pon ckp le dengan Pijah..

"haaa dorang ni ade majlis apa-apa kot.. Hari Keluarga ke.. atau pon sukaneka kot"

pastu dengan selamba nya Pijah ckp "biasanya kalo cina, kalo pakai baju itam putih tu maknanya ada yang mati"

aku " eh ye ke...?apasal plak mati buat kat sini plak.."

tak lama lepas tu, baru la kami nampak... memang betul ade org mati.. sebabnya ade kereta mayat yang siap ade gambo gitu.. beso lagik gambonyaaa.. patut leeeeeeeeeeeee....


dalam 8.15 : bila semua dah ready (aku dgn pijah beli bekpes and p toilet) terus la kami gerak ke Utara nun dengan lafaz bismillah...



dalam kol 10.30 am : sampai di Ipoh... aku ke rumah Pijah.. Zirap dan Norma ke rumah kakak Norma.. lepas makan nasi lemak yang mak Pijah masak (sempat le aku mkn 5 ulas durian hehehehe dengan mkn kuah durian perghh heaven!) kami gerak semula ke Kedah..


disebabkan excited giler nak ke Kedah sana nun aku mmg takleh nak tido malam sebelum tu.. tido tapi tak lena.. mcm otak kite berfikir gitu..


so masa dah dekat nak sampai Penang aku macam dah tak boleh tahan mata aku.. adehhh ngantuk sehhh (tapi sebelum sampai Ipoh pon aku ade tido jugak hahaha)



aku ckp dengan Pijah takpe ke kalo aku tertido.. Pijah seperti biasa.. macho gile.. dia kata takpe tido le aku ok aje...



apalagikkkkkkk pejam la mata.. tidolah aku... (ni kalo hubby baca.. mesti dia kata.. alaaaa perkara biasa le org tu naik kete tido hahaha)


3 lebih : singgah Jitra untuk amik Yusmi.. masa ni mak Yusmi bagi kami lunch hehehe keladi masak asam, kari kepala ikan, ikan goreng dengan apa tah lagi aku pon dah lupa hehehe.. tapi semuanya makan mcm piranha hahahahahaha lapo gileeeeeeeeeeee

lepas lunch mak dia hidang ayaq teh plak mkn dengan bahulu.. dalam dok kata takpa makcik.. takpaaaa.....kami telan jugak hahahahahahaha sabo jek laaaaa


asalnya nak bercendol pulut di Napoh. dah suh Ina gerak ke Napoh tapi disebabkan Friday.. Joe Cendol Pulut Napoh tutup ye adik-adik! so kami straight aje ke Changlun..ke rumah Cik Ina kite.. adehhh sesat barat le kaminyaaaaa (aku dgn Zirap..) abih org yang tau rumahnya udah ke mana menghilang heheheh si Yusmi amik direction pon ala-ala tak jumpa jugak jalannya hahahah ni set set sense of direction fail mcm aku lerr hahahahahaha..





ni la kami sewaktu tiba di rumah Cik Ina kite yerr....






Yusmi terjelepok kepenantan (hahah padahal drp Jitra aje hahaha), aku yang nampak mata yang kecik aje tu Patin heheheh, and Ina (dengan senyuman KPI nya bak kata Nora hahaha), Zirap (yang gagah perkasa) serta Norma dibelakang sana yang ceria. Pijah tiada dalam gambo sbb dia jadi tukang amik gambo :)





Petangnya kami keluar masuk ke UUM untuk first round mengimbau kenangan..


tapi tak amik gambo sebab dah petang gile.... tapi sebelum tu aku gi umah kak Izawani (kak gambonya curik kat blog akak bleh? hahahaha)


lepas jenjalan dlm UUM kami p makan kat tempat ni... sedap betul.... dedulu itu le abis grand le tu mkn kat restoran tuh hehehehehe..




Ok geng nanti ade gambo lagik aku sambung yach...

balik umah semuanya kalut menyembang.. pastu konon-konon nka tgk cerita apa tah ke nama nya haa Ayat Cinta ke apa.. last-last dlaam aku dok dengar depa dok sembang komen pasal cerita ni pastu senyap sunyik aje.. pastu aku rasa mcm ada skrin biru.. iskk.. aku bukak mata tgk "laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa depa tidoq tak tutup tv"

aku gerak ina pastu Ina bangun tutup tv and vcd player tuh then kaboommmmmmmmmm
aku jugak yang terkebil-kebil takleh tido.. almaklumla tukar tempat tido kannnnn :)

end day 1

Comments

Hazelsyd said…
ayyooo.."takpe la makcik..takpe laaa" tapi bedalll tak hengat jugak hahahhaha *tersembur gelak aku tau hahaahhaah*
Ayu Mohamad said…
Ija : hahahahahaha
yaaa betul.. kamu sure dapat membayangkan suasananya dan cara kami menolak dan lepas tu memakannya kannn hahahahahahaha
Hazelsyd said…
kekekeke aku mesti nak tergelak bila baca part ni lagi hahaha sbb aku MEMANG buleh imejin hangpa2 yg ku kenai ni kekeke
Kopi Suam said…
tapi lauk umah yusmi memang sedap walaupun lauk kampung...pulun aku dok meratah kepala ikan yang mak yusmi masak kari tu sedap...

ayu kurik kendi melaka dah boleh plan dah...
Ayu Mohamad said…
Ija : hahahaha yaaaa silakan untuk terus imejin yeeee hahahaha

Zirap : ko le plan kan.. pastu baru kite bleh tambah2 aktivitinya
Anonymous said…
Kari tu aku masak spesel utk hang pa. Aku tukang tumis, dan kacau saja...Tgk gambo p Perlis, syok la..rugi aku tak join...

--Yusmi--
ya2 said…
ayu, zira,

adakah aku dgr kurik kendi melaka???????

ayuhh,,cepattttt

aku menunggu kaliannnnnnnn
NONIE AZIZ said…
weiiii...gambo kampung aku weiiiii
Ayu Mohamad said…
Yusmi : yaaaaa sedapppppppppp :P

yaya : yeeeeeeeeeeehaaaaaaaa Kurik-kurik Kendi Melaka.. hang dgn Zirap kena bawak kami jenjalan occay!

MR : hahahahahaha hang tgk gambaq saja laaa no! hehehehehe
Anonymous said…
ayu...

ishhh.. awat macam kenaiii ajee gambor2 tuh...hahahhaha

bila nak download gambar nie weiii

Norae
wahhhh sangat best la.... layann UUM yek.. ekekekekeke, more pics please... :D
Ayu Mohamad said…
Nora : sket lagi hahahahahaha

Syd : sangat best occay!!!!!
Anonymous said…
alamak tgk gambaq changloon,UUM rasa nak teriak pulak..

syahduu woo

kak..saya dulu pun kalo makan tepi public bank tu kira grand abis la...

joe cendol x bukak ek...melepas akak nk makan cendol situ ye..

tu pun tempat dating gak tuh...order ayaq gelas besaq..hehe

Popular Posts