Jawab Tag

Salam...

Hari ni nak jawab tag laa.. kekeke for the first time tauu haha sebab tag ni senang giler kekekeke

Ok Ed.. ni aku nak menjawab nih yerr...

MY FAVORITE AGE

Aku pun mcam Ed suka masa kat MRSM and juga masa kat Uni dolu-dolu.. tapi aku suka juga zaman aku sekolah rendah ...full of colors!
tapi zaman sekolah menengah and zaman uni tu mcm ramai dah cerita so let me story the mory zaman sekolah rendah ku hehehehe..

Aku suka zaman ni sebab :
1. takda tekanan apa ponnnnnnnnn hahaha kecuali nak kene siapkan keje sekolah and kene kene lulus exam

2. walaupon aku ni agak berbadan besar masa tu kalo nak dibandingkan dengan kengkawan yang lain yang halus (aku le paling tinggi kekeke) aku sangat aktif bersukan .. dari darjah 1 sampai standard 6 aku memang masuk sukan tahunan sekolah occay!

3. Masa darjah 6 aku wakil sekolah untuk main netball kekeke. waktu pendidikan jasmani aku dan rakan-rakanku selalu le main kapten ball kot .. alaa sama macam netball cuma tiang gol nya tuh orang hehehe.. dan aku lah GK nyaa. semua org nyampah kalo aku jadi GK sebab hahahaha aku selalu berjaya menepis bola tu. Cikgu PJ aku siap panggil aku FULL BACK kekekekekeke

4. Aku masuk pertandingan Musabaqah tapi kelakonya pertandingannya tak sempat dianjurkan.. tau-tau aku naik pentas jadi juara... boleh??? hahahahaha

5. Aku dengan geng-geng gilos aku (Erna, Tina and Pijah) masa darjah 6 dah pandai dah nak melawa-lawa gituu hahaha.. kami siap ade minyak wangi tuh.. alaa tapi yang murah tu.. yg spray tu hehehe.. dalam kelas lepas rehat je spray.. nak balik.. spray kekekeke.. sekali tu.. satu hari cikgu PJ aku masuk kelas (dia ajo BI jugak) pastu masa tu subjek last kann.. so bau le wangi tuh kan.. cikgu pon bertanya "wanginyaaaaaaaaaa..." kami dah tersengih2 dah. sekali tu ada la budak lelaki yang mmg suka mcm nak gaduh le dengan kami kan.. mokhzani nama dia kami pangge mokjan.. dia cakap "cikgu ni haaa bebudak pompuan ni haa pakai minyak wangi cikgu".. nak tau apa kata cikgu aku? "eh bio leee.. awak tu jeles sebab awak busuk" hahahahahahahaha bolehhh???????? syiok gilerrrrrrr

6. Aku selalu tulis surat dan tinggal bawah meja untuk budak sekolah sessi berikutnya hahaha siap berkenalan lagik tuu... Norehan, Jamilah dan Rita.. ni le kawan yang aku berkenalan tu.. aku Sek Ren Keb Jln Kuantan 1.. depa Sek Ren Keb Jln Kuantan 2. Sekolah kami ni depan Titiwangsa tuh laaa.. Kalo tak silap Rita dengan Jamilah MRSM jugak cuma aku tak pasti which MRSM.. either MRSM Jasin or Terendak (kalo ada yang kenal dorang ni please le bgtau aku yaa.. nak tau sgt apa cerita dorang skang ni)

7. Masa zaman ni aku sangat suka pergi sekolah.. demam pon aku nak gi sekolah hehehe kedatangan aku full tau!

8. Aku juga sangat suka pegi mengaji.. kalo masa cuti sekolah tu.. pagi petang aku gi ngaji hehehe sebab tu aku cepat khatam. ari sabtu plak kelas fardhu ain.. ustazah suka amik aku jadi model untuk solat laa.. atau amik air semayang laa.. hehehe aku sukak jaaaa kekekeke

9. masa darjah 1 aku dengan kawan aku Sarina dan Rozila suka kat sorang budak lelaki yang sangat pandai.. (boleyyyyyyy baru darjah 1 tuu hahaha) Nama dia Abdul Razak.. si Ajak ni jadi classmate aku daripada darjah 1 sampai darjah 6. (abah dia Abdul Rahman kot rasa nya pon keje sama dengan mak aku).. kami siap bleh berebut2 nak duduk sebelah si Ajak everytime bila cikgu suruh semua murid2 duduk kat lantai depan papan hitam tu hehehehe.. kalo beratur plak semua nak beratur dekat Ajak.. too bad that ketiga-tiga kami tinggi hahah so kene beratur kat belakang yer hadek hadek hahahaha

10. Masa hari raya nanti mak pakai kan rantai pastu aku asyik nak tunduk aje hahaha sebab nak tgk rantai tuh hahahaha..

Sekian sahaja...
aku nak tag org tapi takut plak org tak sempat.. so sesapa rajin buat la tag ini yach...

ok guys....

Comments

edrina said…
hahaha.. bagu2..cepat sungguh kau menyiapkan assignment neh ayu ekekeke..

Tapi betul la masa kecik2 dulu sgt best kan..sgt penuh warna warni.. otak pun tak sesak ngan masalah..
Ayu Mohamad said…
Ed : sgt tepat skali hehehe. Sungguh indah utk dikenang
ceria sungguh hidup skool ko ayu.. tapi memang happening kan masa jadik bebudakss ;D
Ayu Mohamad said…
Syd : hahaha sungguh ceria tauuuu hahahahaha
Kopi Suam said…
sumer pun suka zaman sekolah pasal ada cinta2 monyet...ayu aku pun tag hang....
Kopi Suam said…
sumer pun suka zaman sekolah pasal ada cinta2 monyet...ayu aku pun tag hang....
rasp said…
mmg ceria zaman skolah ayu... zaman tu mmg syiok kan, tak yah pikir apa2 tau gi skolah, hoye2 dgn kengkawan, buat homework, main2..tu lah dia, carefree sungguh!
cikdinz said…
dah nak raya pun sempat jawab tag...
NBK466 said…
Tag nie nampak cam simple tapi jawapan eh plak cam tak berapa nak simple..he..he.hee.
Sya said…
wah cepatnya melawa2 masa sekolah rendah? kak sya hidung hingus meleleh lagik .. lagipun sekolah pompuan melawa buat hapa
Mardihah said…
hahahaa, kelakanyer baca, banyak erk pengalaman masa di sekolah rendah..mengusik jiwa dan sesekali kalau kenangkan boleh tergelak sorang-sorang..

kak, spray wangi tu jenama ape erk? kikiki....dueberry? erk? Lancome ke?hihihihi
Ayu Mohamad said…
Zirap : adehhh jenuh le aku kene pikiaq nak menjawab nih weii hahaha

Rasp : memang pon hahahaha syokkannnn

CD : kekeke sabaq jee la hahahaha
Ayu Mohamad said…
NBK : abg senior hehehehe biasa la tuuu hahaha

Kak Sya : hahahaha pengaruh kengkawan kekekekeekkke
Ayu Mohamad said…
Mardihah : apa ek.. Mum 21 hahahahahah adoiiiiii sabo jeee laaa
aNIe said…
Ayu...akak suka jugak pergi sekolah dulu...demam campak pun nak pergi...sampai kene antar balik dgn cikgu...

Ayu...dah amik e-kad raya dari akak tak?...nak antar yang betul2 tak sempat dah...
Alinlai said…
ke ke ke... sakan hang nooo, aku masa sekolah rendah biasa2 je... sekolah menengah pun masih selebet lagi... hmmm bila yang aku start melawa ye... kwang kwang kwang... tak pernah pun alahai... selebet sungguh aku ni rupanya :)
WRA said…
oh...zaman kanak2 memang best...seronok main panjat2 pagar, pusing2 basikal, mandi2 sungai...sekolah? akak jenis yg senyap kat sekolah kekeke...tapi time kena stayback tu, ingat la selalu pegi pekena ABC kat belakang sekolah...pegi jalan2 kat rumah kengkawan yg duduk belakang sekolah...memang enjoyy lah...
Ayu Mohamad said…
kak Lady : hahahaha syok kan kak gi sekolah hahaha saya mmg suka gi sekolah :)

Alin : tapi aku kat U lansung tak melawa hahahaha :P

Kak Wan : best kan kak masa sekolah kan kak :)
lupekanje said…
ceh3x.....kemaen dia...kekecik dh nk ngorat anak bujang org...heheh..
acik tk reti laa...tpi acik suka berangan nk jadik PI...penyiasat...tubuh kumpulan penyiasat lagi tuh..habih smua org acik jadikan saspek..
ni smua gara2 banyak mbaca buku enid blyton masa tuh...huhu..
citer favorite, secret seven series dan famous five... fuhhh...baca 40 kali...tk tau pulak penulis tu mati tawon 68...masa acik inguih meleleh lgi...patutla novel2 tu tk ada yg baru lagi..hehe.

Popular Posts