Doakan abah.. :(

Salam...

Aku sedey sebab Abah warded di Hospital Selayang.
Rupanya selama ni doktor dok kata abah gastrik gastrik tu benonya bukan gastrik.. dah berapa tahun ek, Abah memang selalu ke Hospital Kajang dan HUKM. tapi memang doc kata gastrik.
alhamdulillah bila ke Hospital Selayang ni (sebab itu yang paling terdekat dan abah takleh tahan sakitnya) finally doctor dapat kenalpasti it is actually the pankreas. Ada batu dalam hempedu abah and too bad that ada batu yang telah terkeluar dan masuk dalam usus.


He was admitted yesterday and kene posa sebab today doctor akan masukkan alat to push out batu yg kat usus tu. Abah plak demam sampai menggigil semalam. Kesian abah.. aku rushed out from opis at 3pm tunggu Siti amik aku. Kami yang tak tau jalan ke Hospital Selayang ni hanya berpandukan map yang diberikan oleh sorang akak ni.

Alhamdulillah selamat sampai jugak walapun terkial kial. Kol 6pm kami balik. Dikwan jaga Abah dulu. Atan bawak Mak naik kete Abah, aku dengan Siti. Malam lepas Isyak Atan bawak Mak ke Hospital and amik Dikwan bawak balik umah. Abah nak Mak juga yang tunggu dia. Tengahari ni kalo Siti gi sepital, dia kutip le aku. Kalo idak aku ajak kengkawan aku.. or else tunggu petang nanti la.. after work...susahnya takde kete nak gerak.. sib baik Siti dah boleh drive kalo idak jenuh jugak tuh.

Ok kengkawan, doakan abah aku selamat and semua batu tu dapat dikeluarkan.. aminnnnn

So weekend ni aku kensel le nak ke Lumut sebab condition Abah dah macam ni. Abang plak takleh nak balik KL sebab on duty. dia pon dah stress tu dah la takleh nak balik tengok Abah pastu hari-hari keje balik malam pastu wekeend plak on duty. dah bila nya nak balik rumah.. sian Abang.. sabo eh bang...
ok guys.. doakan abah aku eh :( Moga-moga Allah permudahkan urusan kami sekeluarga aminnnnnnnnnnnn

Comments

Anonymous said…
Ayu, aku doakan semoga abah kau selamat dan sembuh secepatnya... Amin
Anonymous said…
semoga ayah ko cepat sembuh...

ps: isnin tadi, aku drive sengsorang ke Manjung, tokwan hubby dah meninggal..teringat nak sms ko, tapi tak sempat sbb kejar masa..lgpun, rasanya weekdays ko takde kat sini, kan...
Chenta said…
moga dipermudahkan segala urusan..
aku juga doakan yg terbaik ayu... semoga cepat recovery.. sealalunya wat scoping kejap je ok, insyaallah.
rasp said…
sori sis lama tak menjengah..baru buka email..

i doakan smoga ur dad cepat sembuh sis..take care ya!
Angah said…
Semoga dipermudahkan urusan ayah dihospital..

be strong for him sis..
uDA said…
ayu, lama tak jenguk sini.

mudah-mudahan abah ayu cepat sembuh seperti biasa.

be strong k sis

Popular Posts