Sistem Imunisasi Badan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.


Pagi tadi, Kakak ipar mengadu badannya yang tidak sihat. SIL memang kerap demam terutama apabila kerja dipejabat yang sangat banyak. Baru-baru ini di kampung, sewaktu hari raya, hubby dan juga SIL telah diserang demam virus. Kebetulan saya membawa bekalan supplement saya. Maklumlah kan, hari raya  macam-macam kita makan.  Saya berikan kepada hubby dan SIL satu sachet nutriferon sebagai pengganti paracetamol.

Alhamdulillah kedua-dua orang yang saya sayangi ini sihat dan terus cergas di petang harinya. Tadi SIL whatsapp saya dan bertanyakan nutriferon yang saya pernah berikan kepada beliau semasa hari raya. Beliau mahu membeli dan menggantikan paracetamol yang sentiasa menjadi peneman setia di kala demam melanda.


Ada apa dengan Nutriferon?

Untuk yang tidak mengenali Nutriferon, sebenarnya Nutriferon Shaklee membantu meningkatkan sistem imunisasi badan kita.

Bahan-bahan yang terdapat di dalam Nutriferon adalah seperti berikut :



Biji labu menggalakkan pengeluaran interferon manakala plantago pula merangsang sistem imunisasi badan kita melalui bahan kimia yang terdapat padanya iaitu polisakarida.
Bunga matahari pula, menggalakkan pembinaan makrofaj iaitu sejenis sel darah putih dan juga bunga Japanese Honeysuckle


Siapa yang sesuai ambil nutriferon?

Mereka yang kerap demam, selsema atau mempunyai sistem imunisasi yang rendah. 


Mudah-mudahan kita semua hidup dengan sihat dan cergas. Kita haruslah berusaha, untuk hidup yang sihat kerana tubuh badan kita adalah tanggungjawab kita serta amanah yang harus kita jaga.


Ayu Mohamad
012-2505449

Comments

Popular Posts