Di Hari PersandinganMu

Assalamualaikum…

Waduh… lama sungguh tak updet blog.. but as I mentioned b4 la kan… I was in Kota Tinggi bercuti di kampung… menguruskan hal adik-adik dan FIL.. alhamdulillah semua nya di kampung baik-baik aje. SIL yang takmo gi sekolah (sebab segan dah lama tak g) pon dah ok. Aku siap nak gi jumpa Pengetua lagi.. tapi sbb Pengetua takde maka aku jumpa Penolong Kanan HEP jer.. tapi ok la.. sbb aku harap sekolah alert la dgn SIL aku tuh... Cuma nya aku agak terkilan sbb sepanjang sebulan ketidak hadiran SIL aku tuh cikgu kelasnya lansung tak menjengah ke rumah. Padahalnya rumah FIL dgn sekolah 3 minit je dah sampai kalo naik kenderaan. Mmg dekat sangat. Tuh yang aku moskel kan.. hmmm agaknya busy kot.. Kepada cikgu2 di luar sana.. adakah anda juga sedemikian? Atau mmg prosedur sekolah tak bleh melawat anak murid atau mmg prosedur sekolah juga, kalo anak murid tak dtg sekolah and ade surat doctor anda tak perlu bertanya kan khabar nya lagi sbb pelajar tidak ponteng… begitu kah? Gitar Tong? Ade jawapan?

Terlanjur dah sebut nama Gitar Tong, ni aku nak ucapkan tahniah sekali lagi.. waduh waduh.. kok hensem sekali yaaa...segak dengan baju melayu nya tu hehehe… terima kasih le bg kami bunga telur yg cantik ituh.. Aku g dengan Kopi Suam dan besprenku Ina. Tak sempat jumpa Zino. Sbb masa kami dah sudah makan tu and tengah tunggu si MR (yg tak kunjung tiba...org dah sampai umah pengantin dia dok kat shah alam lagi..sabo jek laa) si Zino sms Zira kata dia dah balik..laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa tak da rezeki jumpa Zino dan isterinya.. :( takpe.. suatu hari nanti pasti bertemu jua.. :)

Kami ni udah makan, udah kenyang(sedap makanannyaaa especially daging masak merah tuh...sedap banget!), Zira(Kopi Suam) dgn anaknya Dina dah dua kali masuk toilet..tapi MR nya tak jugak sampai2.. pengantin dah sanding, dah abis mkn beradab dah jumpa kami..beramah mesra.. MR tak juga sampai..org ramai yang datang dah balik..MR tak juga sampai-sampai.. Aku rasa yang ade masa tu jiran2 GT dgn sedara mara dia je kot kat khemah tu. pastu ade la 3 org wanita anggun berbaju merah (dress code utk blogger kata zira) yang dok lagi kat khemah tmpt makan..agaknya dorang mesti puas dok memikir.. ni sapa la agaknya.. yg pasti bukan jiran2 atau sedara jiran.. mungkin sedara pengantin..tapi kenapa tak beramah mesra dgn keluarga pengantin.. siapakah agaknya 3 wanita anggun ini ya..pasti soalan itu bermian di fikiran mereka..sebab depa asyik pandang ja kat kami yang anggun ini (kuang kuang kuang..)…. Tapi MR tetap tak sampai jugak… cuaca panas dah bertukar mendung..dan kemudian hujan turun.. MR tak juga sampai-sampai lagi.. last2 kami amik keputusan tunggu dlm kete sebab ujan..hehehehe *sonoknya aku bleh mengata hang MR hahahahaa..tp awas!!! Hang dah janji takmau mengata kami hahahahaha..

Akhirnya selepas puas menunggu maka tiba la MR tu pun sesat barat sib baik ada aku yang mmg org situ hehehe.. hang tak tau ka MR umah aku nak gi umah si GT tuh 15 minit ja dah sampai hehehe.. hang plak dok syiok2 bila aku kata aku pon tgh tunggu Zira nak amik aku sbb masa tu hang pon tak kluaq lagi hehehehe…ingat sama ka? Hahahahaha *syoknya aku leh mengata hang hahahaha…
Dan akhirnya bertemu la kami buat pertama kalinya dgn MR hahaha.. korang kalo jumpa MR mesti tak sangka dia tu MR.. sbb gaya dia ala-ala gadis Ayu gituh.. kalo dlm blog perghhhhhh riuh.. kalo sembang kat phone pon riuh jugak hahahaha.. tapi masa jumpa tuh kira aku mcm surprised le juga sbb aku nampak mcm lemah lembut gituh kan… tak sheshuaiiii u! hahahahah jgn marah noooo MR hahahahaha…

Disebalik kegembiraan Gitar Tong dan isterinya melalui hari-hari bahagia.. ade juga insan yang berduka.. kalau aku dgn si Zira dgn si Ina dgn happynya gi kenduri kawen GT.. adik aku plak.. gi kenduri kawen ex bf dia.. dgn mak and abah aku sekali dekat Segamat.. Selamat Pengantin Baru le pada syamsul dan adiknya Ina.. wpun aku tak p.. tapi aku dpt rasakan kesedihan adik aku tuh.. sian ko Siti.. kalo aku...sure aku tak gi. Kenapa mak dgn abah aku gi? Benonya.. masa kenduri kawen aku arituh mak dia bersusah payah dtg dr segamat naik bas.. and mak dia beria2 suh mak aku dtg kenduri kat umah dia plak.. abah dgn mak aku tak sampai hati la nak menghampakan dia sebabnya dia bersusah payah dtg KL dulu.. tapi masa kenduri kawen aku tuh adik aku dah clash pon dgn si syamsul tuh..

Aku mmg tak puas hati benonya cara depa clash.. isk nak ckp pon aku geram..tapi now aku leh la kata… dah bukan jodoh.. padahalnya dulu masa dia baru nak start keje kat KL, dia dok umah aku.. abah aku yang anto dia g interview kat TNB tuh.. bila dpt result aku rasa mau dekat berminggu jugak dia dok umah aku sementara dpt umah sewa. Abah aku jugak carikan dulu umahnya. Last2 dah dpt keje elok, gaji byk.. dia p bercinta dengan kakak angkat dia yg juga kerja di TNB. Adik aku????? Makan hati berulam jantung.. mak abah aku??? Aku??? Entah la sukar nak dikatakan..Mengungkit ke aku nih? Taklaaa… aku dah neutral…Hmmm.. aku bukan nak burukkan dia.. jauh sekali nak benci dia.. mcm aku ckp tadi..aku dah neutral.. Cuma aku nak nasihatkan adik2 diluar sana… pandai2 la pilih kawan..jodoh pertemuan di tgn Allah .. tapi kita boleh berdoa moga dipertemukan dengan lelaki yang baik-baik.. Moga-moga lepas ni adik aku akan bahagia dengan buah hatinya si Azim. Tak payah carik yang kaya2 pon tak pe asalkan hidup bahagia dan hati senang..hidup aman damai. Drp dpt yang kaya2 tapi nyusahkan idup kite je.. kalo Allah bg yg kaya tapi baik..tu dah kire bonus la nama nya… Dan untuk pengetahuan ko Siti aku pon seedy beno nya bila ko citer yang ko seedy masa ko jumpa Ina adik dia tu.. aku pon nak nangis jugak..aku pon kan gembeng jugak! ok.. lagu dibawah aku tujukan khas buat adik aku tersayang…Siti…


Di Hari Persandingan Mu
Dalam sepi ku terbayang
Wajahmu bermain di mataku
Lantas bercucuran airmata
Berlinangan dipipiku
Mengenangkan peristiwa
Di suatu masa kita berdua
Bermesra dan saling menyinta
Namun perpisahan akhirnya
Betapa sedih betapa pilu
Melihat kau berdua di situ
Bersama duduk di atas takhta
Di hari persandinganmu
Burung-burung pun turut berkicau
Menyanyikan lagu indah
Sanak saudara sekelian yang ada
Semua turut gembira
Selamat ku ucapkan padamu
Semoga kau bahagia dengan pilihanmu
Selamat ku pinta izin pergi dahulu
Membawa diriku ke alam baru
Selamat wahai pengantin baruS
emoga bahagia ke anak cucu
Selamat tinggal oh! sayangku
Semoga gembira selalu

Comments

zino said…
pendatang pertama..

rupanya kita ni sekampong ya? rumah zino 10 minit je nak sampai sana..hehe

tapi tak ada rezeki nak kenal lagi.. semalam tu zino datang bertiga dengan mem dan baby.. zino tunggu je MR call bila dia kata akan sampai jam 2.00 .. bila dah nampak pengantin..lupa nak cari geng..

lepas jumpa pengantin yg hensem tu kami terpaksa balik ada urusan lain pulak..
Ayu Mohamad said…
Zino : masa pengantin sampai tu kami tgh mkn dekat meja betul2 depan pengantin uwaaaa mmg takde rezeki ek.. takpe.. next time...
Kopi Suam said…
ayu sib baik husband aku tak ikut kita semalam...kalau tak..heehh heehh abar aje lah...

tak pe lah lain kali kita wat gathering lagi ok..
Sya said…
Ayu.. MR tu memang selalu sesat barat. kalau tak silap masa pi rumah IV dulu MR jugak yg sesat hingga ke Bukit Belacan? Sabo ajerlah
Sya said…
Ayu.. MR tu memang selalu sesat barat. kalau tak silap masa pi rumah IV dulu MR jugak yg sesat hingga ke Bukit Belacan? Sabo ajerlah
zino said…
ayu
masa tu zino pun tengah makan..hehe agaknya ayu duduk membelakang zino hehe..

sya
MR tu pakar sesat ke? hehe
Ayu Mohamad said…
Zirap : mana gambonya hehehehe

Kak Sya : laaaa ya kaaa sabaq ja la minah tuh hahahaha

Zino : isk ralatnyaaaaaaa
aishah said…
huhuhu..weii ko ni kalau budak tu baca blog ko ni karang salah faham pulak...abah ngan mak tolong dia ikhlas la.. mak ngan abah dah cakap ngan aku toksah ungkit2....kang dia terbaca blog ko tersalah faham plak nanti...ala bukan jodoh aku..hahah sedih plak aku baca entry ko ni...apa la...bukan jodoh aku ngan dia....harap2 la.. aku ngan azim menjadik.....huhuhuuhuhu...sedih plak.....takpe2 positif thingking hahah adia tak nak kat aku dia yang rugi muhahahahahahahhaha...gilos...itu kawan aku yang ajar huhuhuhuhuuhuhu....pada dia nak rugi apa bini dia jauh lebih cun dan langsing ....
ibuVouge said…
Julia lobhet ni mmg kena tukar nama Julia Lossla

mmg pun ayu, sedangkan kat peta tu IV dah buat sedetail mungkin, ttp sesat barat
bestnya jumpa Zira dan anak2nya
Ayu Mohamad said…
Siti : tuh la kan aku dah ckp.. aku tak ungkit leeee hahahah

IV : setuju!!!!! kene jadi Julia Loss.. IV, kite mmg kenal zira hehehe dia kan sama kelas masa UUM dulu.. mmg kwn baik
Mummy Rizq said…
isshh..isshh.. seronot rupanya ko pergi umah gitartong yer. aku ni sebut nama blogger semua aku kenal. tapi tak pernah jumpa muka. yer laa.. dah tercampak ke bkt beruntung tu, mana lah ada masa nak bersosial kan. tapi bebila nanti u all buat gathering jgn lupa invite aku. mana tawu.. ada masa, ada jodoh, boleh la kita jumpa!
Ayu Mohamad said…
MB : takpe.. insyaallah kalo jadi aku nak ajak si Kopi Suam tuh buat kat umah dia.. leh la ko join hehehe tapi umah dia kat kajang le plak :P
Sayuti said…
saya pon nak pergi dah, tapi takde rezeki. kalau tak boleh kenal2.
WRA said…
sempat menyelit sekejap ni...

buat la kat rumah Zira tu..Kajang ngan Bangi dekat je...tapi kan, tak leh nak kata gak akak ni, kalau satu taman pun belum tentu boleh pi kalau hari Ahad, sebab maid cuti hari Ahad & abg JD selalu main golf hari Ahad...so akak dok ngan anak le berlima....si Atheefah tu bukan boleh dok diam...kalau dia ngantuk, habih diamuknya hehehehe....
Ayu Mohamad said…
sayuti : takpe laaa takde jodoh kite semua bertemu..

Kak wan : ooo patut le akak kensel.. alaaa len kali kene mintak Abg JD off 1 hari dari golfing hehehehe buat sabtu la eks..

Moon : tunggu GT wat open house ek? dia bukan keje kat johor ker? kalo dia keje johor, kite suh Kopi Suam le buat.. nak nunggu MR buat house warming entah bila kunjung tiba
kasutVINCCI said…
ayu,
nanti lelama MR dpt title Miss sesat pulak.Hikss
aku baru teringat, aku ada seorang rakan blogger yang bernama ayu rupanya.... hehehe....
Anonymous said…
terima kasih kerana hadir! dan kerana kata saya hensem! hahaha! kita kena buat gathering lagi!
Nik Ha said…
Laaa..ingatkan MR yg sampai dulu..ekekeke. Kalau saya yg drive tak taulah kot cegitu gak. Sib baik hubby jenih mudah ingat jln. Kalau tanya saya dah lalu pun masih konpius..he..he..
Ayu Mohamad said…
KV : si IV dah bg nama baru dah kat dia... Miss Julia Lost hahaha

BP : apalaaaa BP sabo jek laaa tak baik tauuuuuu

GT : No worries..sonok jugak jumpa awak dan isteri..yg baju pakai baju melayu purple tu adik eh? ade org berkenan ler hehehehe

NZNM : kite serupaaaaa hahahaha hubby kite pon jenis ingat hehehe tapi umah GT tau sbb mmg familiar dgn Bndr Tun Razak cuma tak tau umah dia yg mana satu jer hehehe
ibuVouge said…
ayu
mana MR
IV konpius, call xde dapat, blogg tak update
baru bagi title Julia Loss takkan loss(ni sure minah ni baca komen idung kembang kempis..)
Ayu Mohamad said…
IV : dia cuti..tadi dia reply sms heheeh dia bawak syasya jenjalan.. dah bgtau dah kita tukaq nama dia hahaha dia kata ni yg dia tak sabaq nak p opis baca blog aku hahaha
Anonymous said…
takkan takdak gambaq kut?
aishah said…
huh usedap je ko ngata MR HUHUHUHUHUHU...weii aku dah update blog!!! aku pomot dah bunga ko kat boss aku petan ni dia gi tgk
Ayu Mohamad said…
Oren : hahahaha hang ni sekali bagi kena aku sebijik...gambaq kat blog kopi suam ada. aku try nak masukkan kat sini tak jadi2 isk tensen aku.. hang p tgk kat sana naaa :)
Ayu Mohamad said…
Siti : ok set. aku nak buat blog khas untuk bungaku..hahahah
zino said…
ayu
biasa ada juga org belah sana datang BTR pegi pasar malam.. terutama hari jumaat tu.. kalau bazaar ramadan tu memang biasa le..
Ayu Mohamad said…
Zino : tempat pasar mlm kat BTR dah tuko kan tau kan?
NONIE AZIZ said…
kahkahakah...aku ayu...sebenarnya aku buat2 ayu jer tu...muahahahahah
zino said…
memang sah selalu datang BTR ni hehe.. skrg tukar kat sebelah kilang tu hehe..
Ayu Mohamad said…
MR : ceh hampehhhhhh

Zino : mmg le udah dekat.. kdg2 balik keje mak ajak singgah beli makanan kat sebelah BP tuh hehehe

Popular Posts