Selamat Hari Lahir Mak..yang ke 55 tahun

Assalamualaikum..

Hari ni hari lahir mak.. hari lahir yang ke 55 tahun. Semoga mak diberkati, dimurahkan rezeki, dirahmati dan diberi kesihatan yang baik oleh allah taala... moga keluarga kite kekal bahagia hingga ke akhirat kelak.. aminnnnnnnn......

Petang nanti si siti adik aku akan balik umah sbb esok dia cuti (sbb ade hal) dan dia kata dia dah pun buat kek coklat untuk mak. adik lelaki aku Atan plak kata dia akan beli satay after work nanti..so kire nya mlm ni kami makan beso le hehehehe.. aku kene ikat perut le tghari ni jgn mkn berat2. rasanya majlis bermula lepas maghrib la.. majlis keluarga aje... aku dah belikan hadiah untuk mak.. beli kan handbag sbb arituh masa kluar dgn mak gi Leisure Mall (waktu lalu kat kedai jual handbag) mak ade ckp "cuba tgk ade tak beg yg sesuai dgn mak?" cepat2 aku kata "takde yg sesuai" hahahaha. sbb kalo aku kata ada. nanti mesti mak beli. aku takde plak nak bg hadiah hahahaha. :)

Mlm tadi mak dah pesan dgn adik ipo aku si Ana. mak kata takyah la beli kek nih.. aku pon cepat2 ckp "ha ah takyah beli" .. pastu bila mak takde aku bgtau atan yang Siti dah buatkan kek untuk mak :).. adik ipo aku ni mmg rajin beli kek kalo arijadi mak dgn abah.

hubby plak belikan mak set cadar dgn comforter.. bleh mak pakai masa masuk umah baru nanti hehehe... Insyaallah minggu depan dah bleh pindah.. kengkawan semua bleh la dtg umah mak yg baru kat Taman Melawati.. hari ni abah gi sana nak memantau kerja2 pemasangan kipas dan jugak yg lain2...moga2 semuanya cepat siap...aminnnn...

Tak sabar nak tunggu malam nih... hehehehe (sayangnya hubby, dikwan dgn dikcik takde nak meraikan bersama)

Berita gembira yang kedua ialah.. tadi org ATMA call aku.. dorang dah terima application aku nak jadi lecturer tu cumanya dorang tanya aku nya sijil untuk Master aku takde. So aku explain bgtau yang aku tak terima lagi. Surat pengesahan pun takde jugak sebab haritu fakulti suh aku print je result/transkrip drp internet. mintak2nya aku dpt la interview tuh... doakan yer kengkawan.. at least kalo dpt interview tuh aku akan cuba buat yang terbaik dan anak2 murid aku yg bahagian Sumber Manusia kat Mindef ni kata dorang insyaallah boleh tolong aku.. hopefully laaa...insyaallah.... doakan yerrr... amiinnnnnnn.......


Disebalik kegembiraan aku hari ni.. ade juga berita sedih.. salah seorang drp kakitangan Mindef (pejabat KSU) telah meninggal dunia pagi tadi akibat kemalangan jalanraya. Yang menjadi tanda tanya ialah.. allahyarham meninggal di Serdang pagi tadi.. tapi ade antara kawan2 dia yang nampak arwah ni masuk pejabat pagi tadi.. wallahualam... Kite sedakah al fatihah untuk rohnya. semoga diletakkan bersama dengan org2 yang beriman...al fatihah....


Oklah..sekian sahaja .. see ya when I see ya.. :)

Comments

Anonymous said…
Happy birthday makcik :-). Semoga panjang umur, murah rezeki, sihat badan & minda. Ayu, ur mum's birthday sama ngan birthday abah aku & abg ipar aku laa...

*mama nyer qistina*
Rakimi said…
La.. korang adik bradik ke dgn dheqchik…
Ayu Mohamad said…
oo ya ka :) nanti kim salam sama mama tau.lama aku tak p jumpak mama. peluk cium untuk qistina jugak..
NONIE AZIZ said…
Happy birthday Mak!! Mak ko mak aku jugakkan?!!!(semata2 pasal kek sokolat!!) Salam Takziah utk Allahyarham sekeluarga.Moga ditempatkan dikalangan org yg beriman..
aishah said…
huhuuu kakyu...mak ot ker..oo nanti abah je la yang amik aku ek huhuhu beh2....weh ko jangan lupa pulak 28 hb ni ulang tahun perkahwinan mak ngan abah..pulak..huhuhu

er kakyu en. rakimi tu tak tahu ke kita adik beradik huhuhuhu...

mama...dah masukan msjbox ke belum???
Ayu Mohamad said…
kimie : laaa hang tak tau ka??? dah tentu link kat blog aku tu tulis CT Adikku yang cengeng hahaha

MR : hang kan dok shah alam.hang upah la adik aku buat pastuh hang p la amik.. bukan susah sgt ponnn hehehehe

CT : begitu la seadanya
Anonymous said…
bagus macam tu
dik cuma nak tegur, perkataan Allah kena gunakan perkataan besar tak boleh gunakan "allah" ..
banyak kan doa untuk mak daan adik beradik ya
Kaklong Syikin said…
Happy birthday to emak ayu

tahniah..insyaAllah, dpt jadi lecturer nanti

pasal nampak arwah tu..tak mustahil, semua kehendak Allah
zino said…
selamat hari lahir utk mak ayu..semuga panjang umur murah rezeki dan di permudah segala urusan..

semalam firstime zino masuk mindef mesyuarat di tkt 4 tu di pengerusikan TKSU kot hehe..
Anonymous said…
selamat hari lahir untuk mak ayu. mak saya bila ye? eerrmm.. oo.. dah lepas..
Kopi Suam said…
Selamat hari ulangtahun kelahiran mak ayu...semoga panjang umur dan murah rezeki. Ayu mak kau sebaya ngan ayah aku tapi ayah dan mak aku lahir bulan 12...

tahun ni tahun terakhir ayah aku berkhidmat dengan Kementerian Pertahanan..lepas tu pencen duduk umah..business kecil-kecilan... :)
Ayu Mohamad said…
Zira : Thanks zira..mak aku ade call ko arituh kan?

ooo ayah ko keje under Mindef jugak ek? lama aku tak balik kampung ko.arituh aku jenjalan melaka aku ajak Fizi round2 area tg keling.tingat kat zaman kite mandi laut dedulu masa balik kg ko. ingat tak ade adik yg berkenalan dgn kite kat pantai tg keling tuh? entah apa nama dia aku pon dah lupa.tah2 dah kawen adik tuh ek hehehehe
Ayu Mohamad said…
Ano : thanks sbb tegur.. teguran diterima... insyaAllah sy akan beringat selalu...

kak Syikin : insyaAllah kalo ada rezeki saya kak, dpt la saya jadi lecturer tu. kalo takde rezeki lagi..saya cuba lagi dan cuba juga ditempat lain. betul tak? :) pasal arwah tuh....mmg betul..bila Allah kata Kun Fayakun..maka jadilah ia..

zino : aminnnn semoga mak saya dan keluarga saya, keluarga zino dan juga rakan2 yang lain dirahmati dan diberkati Allah selalu...aminnn

meeting dgn tn hj Abu Bakar ker? nape tak turun tingkat 1?

GT : Tenkiuuu.. mak awak dah lepas yer.. takper.. ari2 pon bleh jd bday mak juga hehehe setuju tak?

Popular Posts