Selamat Tinggal.......

Assalamualaikum...

Jumaat
Sampai di rumah selepas balik drp pejabat, aku dan dikwan bertungkus lumus packing barang2 yang tak di pack lagi.. rasanya macam sikit. tapi makin di packing eh eh makin banyak pula yang masih belum di pack lagi.. dalam pukul 9 mlm hubby call kata dah sampai KL and nak hantar barang yang di bawa dari Lumut ke Taman Melawati (rumah Lumut juga perlu dikosongkan).. Hubby ke sana bersama dikwan. Aku? meneruskan perjuangan pack brg2 di bilik aku, dapur dan juga bilik Siti. Bertungkus lumus sampai pukul 1230am. Letih giler sampai takleh nak tido dibuatnya.

Sabtu
Selepas solat subuh, kami meneruskan sisa perjuangan yang ada..sebab kata Abah mungkin tghari dlm kol 1pm lorinya sampai.. aduhh letihnya tak terkata.aku dah tak larat dah waktu nih.. kaki pon mcm nak cramp je nih adehhhh. brg2 dibawa terus ke lif.Adik aku Atan dgn dikwan serta hubby dok susun kat lif so nanti org yg dtg tu senang la dorang terus angkat masuk lif and bwk turun brg naik lori.. bila bilik dah kosong tinggal brg2 kecik yg aku nak susun lagik, aku pon mula la rasa sedey...

dah la semalamnya tuh (Jumaat) aku sms Ina bgtau yang aku nak pindah, Ina ckp la dia pon sedey sbb byk sgt kenangan kami kat umah ..ialah.. kenangan zaman2 kami ber BBS.. korang tau ke bbs tuh apa? hehehe nanti la aku buat satu entry khas utk itu, tentang kawan2 chat kami yg kami share bersama..pasal Kak J, Abang, Shay, GSM, Genie,Beta,Eno, Ngenge, Ezzah, Rosli, Adik, Wyse, Red, Tol,MatJa dan lain-lain..

Bayangkanlah..kami sekeluarga duduk disitu sejak tahun 1988 sampai sekarang ..18 thn! kalo budak kecik.. kiranya dah abis SPM leee..
Walaupun masa aku dirumah tu tak la se lama masa adik2 aku.. ialah.. masa thn 1991 aku dah merantau ke MRSM Kuantan sampailah aku sambung ke UUM.. kirenya aku dok umah tu semula tahun 1998 lepas grad.Masa tu umah aku jadi port utk kengkawan aku yg diluar KL sementara dorang nak carik keje atau sementara nak dpt umah sewa...

Rumah tuh la especiallynya, menyimpan byk kenangan suka duka bercinta dan dikecewakan

Kat rumah tu jugakla tempat aku dan Ina serta kengkawan master aku yang lain buat discussion. Siapkan assignments and projects.. lepak2 dgn kengkawan..biasanya dorang selalu tido umah aku..Ingat lagi..disebabkan kami nak stay up memalam..kami selalu beli air kacip fatimah yg Linda Onn tuh kekeke pastu ade sekali tuh ade sorang akak tuh classmate master kami ler.. dia ckp "haaa korang minum le bebanyak.. nanti bila kawen ..ade plak yg putus kang.." yang kami plak siap tercengang "haaa betul ke kak?" terkejut siut.. kebetulan masa tuh aku la yang paling dekat nak kawennya..ujung thn tu.. pastu kite org kurang le minum.. haha mana la tau sampai bleh putus plak kan hahahahaha tujuan minum tu sbb air tuh mmg bg kami tak ngantuk.. at least nak stay up sampai kol 2am tu ok lagikla hehehehe

Kat rumah tu jugaklah aku bergelar ISTERI kepada suami tercinta..

kat situ jugak la aku mula belajar untuk menjadi ISTERI dan juga seorang sahabat pada suami tercinta.

Banyak sgt kenangan... aku sedey dan sayu.. tapi aku tau.. hidup ni aku perlu teruskan.. biarlah kenangan itu tetap segar di ingatan aku. kalau pun aku mungkin tak akan ke rumah itu lagi tapi.. semua nya tidak akan sama seperti dahulu...

Sekarang...
aku duduk serumah dengan abah dengan mak(dulu sebelah menyebelah)
aku dah jauh drp kengkawan aku, Ina, chombie, zirap
aku duk jauh drp adik aku Atan dan makcik aku
aku akan jarang jumpa Tikah (biasa tiap2 petang dorang dinner umah aku)
kalo dah masuk umah, grill kene kunci
kalo nak naik atas, pastikan pintu bawah dah berkunci...
aku dah susah nak gi Leisure Mall
nak mkn satay kajang tu jauh le sikit..
aku takleh nak gi Pasar Malam kat Bdr Tun Razak lg...

Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...umah tu beso..aku takut!!!!!! kalo dah naik atas aku sure kecut perut nak turun bawah lagik. Lepas ni TV yang kat Lumut tuh jwbnya letak dlm bilik aku ler hehehe.. aku tak mungkin akan duduk and tgk tv sengsorang kat bawah... air minum siap2 naik atas :P.. sib baik le toilet ade atas and bawah kalo idak... abis laaaaaaa...

Yang pastinya....
aku kene sebatikan diri aku dgn rumah tu.. supaya aku tak le penakit sgt kan :P dan skag ni proses berkenalan sedang berlaku... and aku plak tiap2 mlm (cheh baru 2 mlm hahaha) sblm maghrib and isyak serta sebelum subuh aku pasti mengaji Al-Quran.. moga2 yang jahat2 itu pergi jauh..dan yang tinggal hanyalah kebaikan...aminnnnnnn

Insyaallah dah selesai berkemas semua nanti, kami akan buat kenduri doa selamat.. sekarang ni kene selesaikan dulu mengemas.. ade sesapa rajin nak tolong mengemas? sila angkat tangan.. JLost, cikgu dah pilih awak..awak ketua (hahahahah)

Ok kengkawan.. selamat bekerja...

p/s : adehhhhhhh sakit kaki ni.. jap lg nak mintak kwn tolong urutkan belakang dgn kaki

Comments

NONIE AZIZ said…
Jlost!!!!Llost!!! mana JLost nih....JLost tak de cikgu...macamnilah cikgu macam syasya cakap tak tau buat sendiri ker? Muahahahahah
kasutVINCCI said…
ayu,
my hubby selalu mengomel. Linda Onn tu patut la tak kawin2 sbb semua lelaki takut. Takut putus. Hik hik hik..tak syg mulut betul!
WRA said…
putus apa Ayu? blur la plak akak nih...

Hari tu akak minum gak air Linda Onn tu, terus kena gastrik...skang dah tak minum dah...

Akak dapat bayangkan penatnya nak pindah rumah ni...jenuh nak mengemas...lepas tu nak kemas balik kat rumah baru pulak aduiiii...

Apa2 hal pun, selamat berpindah ke rumah baru
Kaklong Syikin said…
mmg sedey ayu kalau nak tinggalkan tpt yg dah lama kita duduk.
takper, berhijrah itu adalah lebih baik..

eh, rmh kat tmn melawati ni rmh sendri dya?
Ayu Mohamad said…
MR : tak kira.. sapa degil nanti durhaka hahahaha

KV : laaaa ya ke? hahaha mmg betul la apa akak tuh ckp ek hahahaha
Ayu Mohamad said…
Kak Wan : hahahaha putus *tooot* hahahaha... mmg penat kak.. ni pon bila duduk lama jer pastu bgn balik betis sy pon mula la mcm nak cramp jer adeh deh deh.

nak mintak cuti dah takleh dah sbbnya mmg dah tak larat..esok nak amik MC la.. mmg tak larat nih
Ayu Mohamad said…
Kak Syikin : ha ah rumah sendiri..sendiri itu merujuk kepada mak dgn abah sy yer heheheh

tuh la sy pon pikir mcm tuh.. hijrah itu mungkin membawa lebih byk kebaikan pada kami sekeluarga..aminnn
ontahsapo said…
cuba rajin2 baca quran tu, sure senang hati duk kat rumah sengsorang...
zino said…
ayat "aku takleh nak gi Pasar Malam kat Bdr Tun Razak lg..." ni je zino nak ulas.. hehe

tak pe pasar kat melawati kan ada hehe..
... said…
patut pun penat & tak larat.. ghuper2nya pindah rumah..

memang penat nak kemas semua barang2 tu ayu.. acik dah pernah alami.. penat sangat2.. napa tak amik cuti.. ilangkan penat2 kat badan tu :P:D..
Ayu Mohamad said…
OS : mmg itu la yg dilakukan sekarang :)

Bro Zino : smlm baru nak berjinak2 dgn Giant kat sana dan gerai2 dekat tmn melawati tu :) janggal je rasa sbb tak tau gerai mana yg ok..pastu tetiba je rasa makanan mcm mahal hahaha.. pasar mlm tak tau lg kat mana.. kene tanya jiran ler
Ayu Mohamad said…
acik : ni jap gi nak balik awal la.. pastu esok amik MC.mmg tak larat. nak amik MC 2 ari la kot..
Anonymous said…
ayu,
selamat pindah umah baru. nanti buat hse warming ke jgn lupa aku. lama tak jumpa mak ko. ko bile nk pindah setiawangsa lak?
- ezzah
NBK466 said…
Gitulah kalau berpindah rumah nie.. kena start semula almost everything... Takpelah bekorban sedikit demi kebahagian... Adat berkawan2 pun...berjauhan tidak bermaksud perpisahan... Semoga berjalan lancar semuanya yek..
Arena said…
Takpelah ayu.. pelan2 nanti biasalah.. jangan lupe kunci gate.karang masuk pulak orang nak jual barang.. muncul depan pintu kang.. kekekkek..insyllah takde apa2 jadikk janji jangan lupe kunci pintu ya..
Anonymous said…
selamat masuk rumah baru... =)
sms kat aku alamat hang please...
tenkiu

*qistina nyer mama*
Tmn Melawati dah dekat ni.... dah siap nanti jemput2 la makan2 ke minum2 ke... hehehe..

Selamat...selamat...selamat...
Semoga terus diberkati di rumah baru..
Anonymous said…
Satay kajang apa pulak jauhnya, Hj. Samuri kan ada kedai kat tepi MRR2 Tmn Melati, x sampai 10 minit dr Melawati...

Selamat datang to Ulu Klang..

ziemann
Amir Syafiqah said…
Ayu selamat pindah rumah... Aku rasa aku pun turut sedih gak sbb aku pun penah tumpang umah hg masa praktikal dulu - 4 bulan wooo. Tingat time giliran aku masak kari tak jadi.. Aku dah nak buat dah tapi pinie ke hg tak bg buang...
Amir Syafiqah said…
Ayu selamat pindah rumah... Aku rasa aku pun turut sedih gak sbb aku pun penah tumpang umah hg masa praktikal dulu - 4 bulan wooo. Tingat time giliran aku masak kari tak jadi.. Aku dah nak buat dah tapi pinie ke hg tak bg buang...
Kaklong Syikin said…
Ayu,antara pasar malam taman melawati yg akak tau tu kat sebelah medan selera taman melawati tu (alah area bangunan2 perniagaan yg bercermin hitam tu,yg kat situ ada maybank,bank bumiputera commerce n banyak lagi dan juga area ni bertentangan jalan ngan Giant..) tapi akak tak ingat hari apa pasar malam tu
zino said…
tak lama lagi biasa le tu... macam mana jiran? ok ke..
ibuVouge said…
ayu cepat kemas umah, nt boleh IV ziarah..heheh
tee said…
okey la tu... dah dok umah sendiri... sedih ? memangla sedih utk tinggalkan tmpt yg kita da biasa... ala , lama2 kay la tu...
Mummy Rizq said…
ayu.. selamat berpindah. jgn sedey sedey K. life have to go onnnn and onnn...
Ayu Mohamad said…
Ezzah : setakat arini heheh byk lg lom abis ngemas.tapi tuh la tgkla..pelan2 la buat bak kata mak aku kalo tak larat berhenti hehehe tapi aku ni la yg tak tahannya nak tgk brg2 yg banyak tuh :) pindah setiawangsa tuh aku tak tau lg kene tunggu kekosongan.nanti umah aku belakang umah Yop jek la hehehehe

NBK466 : InsyaAllah semoga persahabatan berterusan hendaknya kan.. :)

Arena : hmm InsyaAllah laa..apapun kene tawakal kpd Allah.. dan janji jgn lupa kunci pintu ye tak? hehehe
Ayu Mohamad said…
Ena Sam : haa nanti aku bg address umah baru mak aku tau..aku tau hangla kawan yg tak pernah lupa hantaq kad raya kat aku hehehe sama dgn Ina Menyot

BP : InsyaAllah semoga sentiasa dirahmatiNya...

Ziemann : ko ke tuh Zie? ada eks? umah aku seberang jalannya tuh jer.. betul2 belakang Telekom tuh :) seberang sungai tuh jer.. Mai le dtg

Yusmi : tuh la.. kari tu wpun tak jadi tapi tetap boleh dimakan hahahaha.. aku ingat kenangan tuh hehehe.. kat umah tuh la hang dgn Pinie dok bercinta sambil dijeling2 oleh Adik hahahaha
Ayu Mohamad said…
Kak Syikin : oo situ ek? dekat la.. bleh jln kaki pon hehehe..

Bro Zino : alhamdulillah.baru kenal jiran kiri kanan. Yg kiri Mr.K nama dia.smlm Mr.K bekpes umah kami (dia ni isteri dah lari.dok dgn anak lelaki sorang.)Yang kanan nama Makcik Normah hehehe..

IV : haa nanti bleh la dtg :) sabo ek sabo hehehe

Tee : tuh laa.. pelan-pelan laaa ye tak?

MB : ya betul!!! :) how was ur 'date' ? hehehe

Popular Posts