Serammmm...

Assalamualaikum...


Lena tidurku terganggu lagi oleh bunyi salakan anjing yang bersahutan.. tapi kali ini bunyi nya begitu sayuuuuu... dan pasti nya menyeramkan. kebelakangan ini memang tidurku sering terganggu dan membuatku aku terjaga. malam tadi, begitu juga. dan seperti selalu.. pantas mulutku membaca A'uzubillahiminashhaithonirrojim.. dan dengan pantas juga melelapkan mata kembali supaya aku etrhindar dari mendengar bunyi2an itu semua...

tiba-tiba aku terjaga lagi.. kali ini bukan sahaja salakan anjing yang bersahutan malah diselang seli dengan bunyi jeritan perempuan seolah2 ketawa.. aduhhhh meremang bulu roma aku.. menggigil badan aku.sepantas kilat aku membaca ayat kursi.. ya Allah ya Tuhanku Kau jauhkanlah aku daripada gangguan syaitan yang direjam... tak sedar bila aku terlena...

Dalam lena ku tu aku bermimpi... mimpi ngeri.. mimpi yang aku ingat sampai ke pagi.. mimpi yang aku jadi seram sejuk sampai ke saat ini....

Angin bertiup kencang.langsir dlm bilik aku tiba2 terangkat dan tiba2 aku terdengar ade satu suara kecil yang berkata "boleh aku jadi anak kau?" aku menggigil ketakutan., mulutku tak henti2 membaca ayat kursi. aku berjaya keluar dari bilik dan aku mencari abah dan mak. aku berikan pada abah budak kecil (menyerupai anak buahku Tikah) itu.. lalu abah azan di telinganya..dan sekelip mata rupanya bertukar menjadi hitam dan hodoh sekali.. aku takuttttt... mulutku membaca ayat kursi lagi..makhluk hodoh tu meronta2 ingin melepaskan diri..

aku tersedar pagi tadi jam di dinding menunjukkan 5.20am dan mulutku masih membaca ayat kursi itu... menggigil tubuhku..aku lihat sekitar bilikku... langsir seperti biasa... cuma aku merasa seram sejuk.seperti ade yang memerhatikan.. arghhhh...kata hatiku melawan perasaan itu... itu hanyalah mainan tidurmu.. yaaa berkali ku katakan begitu. dan aku pantas bangun dan bersuci untuk menunaikan solat Subuh.. ku panjatkan kesyukuran pada Ilahi kerana aku dijauhi drp kejahatan itu.. dan semoga aku tidak lagi diganggu mimpi itu...


p/s : am leaving for Kota Tinggi esok.. balik kg..ziarah bapa mertua. Insyaallah jumaat depan baru balik ke KL semula. so kalo aku leh gi cyber cafe aku insyaallah akan updet le blog aku :)

p/s 2 : kepada pembeli bunga insyaallah aku akan updet gambo bunga2 yg lain jugak yer. so kalo ade yg berminat bleh la order..

Comments

WRA said…
huyooo...mimpi ngeri tuuu....
Selamat Bercuti.....
Kopi Suam said…
Ayu bio betul hang ni..ngeri plak aku mendengarnya....iskhh teringat baca kisah bercakap dengan jin...rupa2 pompuan tu mimpi jin nak tumpangkan anak dalam perut dia..lepas dia mengandung anak tu hilang..nauzubillah...
Nik Ha said…
Serrraaamm...byk2 baca doa moga dihindarkan segala yg buruk. Mintak jauh dr kena ganggu lg.

Slmt bercuti. Pssst..tanak adiah bunga ke kat kita?..he..he..boleh mintak free tu...org penat2 jual..heh..he..
zino said…
mimpi ngeri tu.. harap ianya hanya mimpi..

selamat bercuti..
Ayu Mohamad said…
kak wan : mmg ngeri..sy dok teringat2 dan terbayang2 lagi...
thanks kak wan.. akak..order le bunge hehehe
Ayu Mohamad said…
ZIrap : weiiii ko bio betul weiiii takut akuuuu isk.. sib baik mlm ni hubby insyaallah balik.. aduhhh legaaaa

NZNM : waduh waduhhhh mau pree ya hehehehe... kalo beli byk bleh le bg pree hat yg satu RM10 tuh hehehe

Zino : tuh laa.. it was the ngeri'est' mimpi I ever had
NBK466 said…
He..he..he.. Cam membaca CEPREN SEREM lupak.
My kampung (rumah neneq) kat Ulu Tiram tuh hah...Selamat pergi & kembali.
aishah said…
APASAL KO CERITA KAT DALAM BLOG KO??????APASAL HA??????KO NI APA LA....KARANG AKU JUGAK YANG NAK TIDO DALAM BILIK SOWANG@!!!!! KO NI.....ehheheheh malam yang rabu tu aku pun takleh tido aku leh terjaga bangun amik quran letak kat sebelah baru aku boleh tido...ko jangan cerita kat dekcit......kalau aku balik pun nanti aku nak tido ngan mak ngan abah la.......huhuhuhuhuh..seram...seram........
Sya said…
eiii.. ayu menakutkan aje.. kak sya tinggal opis sensorang ni... hish kalau kak sya tau tak baca le
Kaklong Syikin said…
na'uzubillah...akak dah penat ngan segala jenis gangguan ni. bab terdengar gelak hilaian tu pernah gak kena. even dah kawin ni 2x pernah kena. tak mo kena dah.penat. sbb kita rasa masa berlalu begitu lambat sekali.

sblm tidur amalkan baca bismillah 21x or hingga tidur dan baca 3 qul kat dua tapak tangan n usap seluruh badan. insyaAllah.
kasutVINCCI said…
ligat bisnes ye kak?
NONIE AZIZ said…
mak aihhh...ngerinya...
Kaklong Syikin said…
ayu..mlm tidur kena ganggu lagi tak?
... said…
lah kat sini pun ader citer seramm gak ke.. alahaii.. lemah den..
Mummy Rizq said…
mimpi seram tu kira leh tolerate jugak.. ni MB dah beberapa kali mimpi SUAMIKU DIAMBIL OGHANG... huwaaa...!!!!!
Sayuti said…
(meremang)
Kaklong Syikin said…
AYU, bila nak tukar story lak ni..asyik citer hantu tu kat atas jer..seramm woo..;)
Kopi Suam said…
Ayu lamanya hang mengeram...hmm jon pi wedding nizam ahad ni....
kasutVINCCI said…
awat lamanya tak update. malas nak baca cerita seram tu, takut teringat masa pi bilik ayaq.;)
zino said…
kat mana lah berselisih tadi tu kat rumah pengantin tu hehe.. tak ada rezeki nak kenal..
Ayu Mohamad said…
Abg Senior : hmmm laaa dekat je Tiram dgn umah FIL :) kalo g JB lalu le Tiram tuh

Siti : aku nampak ko letak quran tuh hehehehe

Kak Sya : dah tuko dah entry nya :)

Kak Syikin : sy dah amalkan dah.. alhamdulillah
Ayu Mohamad said…
KV : meh le order bunga dgn akak hehehe

Acik Ila : ok ok dah tuko entry baru..dah tak seram dah :)

MB : ni mesti ko terbawak2 citer kat TV ni weiii aku doakan ko dgn hubby bahagia sokmo :)

Sayuti : meremang je takper.. jgn terdengar2 udah leee :P

KS : kan kite dah gi semalam hehehe

KV : takut jugak yeee hahahaha sepesen la kite hehehe

Zino : alaaaaaa tak de rezeki la kite

Popular Posts