Takde jodoh?

Assalamualaikum..

Pagi-pagi ni sedikit ceria heheh maklumlah pagi2 dah dapat panggilan daripada yang tersayang. Sampai ofis nih dok sembang-sembang dengan Kak Ani.. terbukak la cerita pasal jodoh nih.. maka aku pon tingat la kisah kawan kami kat UUM. Aku rasa Zira mesti tau sbb kawan kami ni best fren Zira since sekolah menengah lagi..Sek. Men.Sains Muar..

Kwn kami ni jenis yang mcm lelaki sket le.. ganas ler kan hehehe tapi bila dia kawan dgn mamat ni(bf) pelan2 aku anmpak le perubahan dia.. kire hangat le percintaan depa.aku rasa satu matriks kami semua tau.. sampai degree depa bercinta. tapi berita tak bestnya ialah.. percintaan mereka tiada penghujungnya sbb mendapat tentangan drp keluarga. Kalo tak silap aku keluarga lelaki tak setuju semata-mata disebabkan kawan kami tuh adalah org Negeri Sembilan.. entahla... apa silapnya Negeri Sembilan? apa salahnya berkahwin dengan org Negeri Sembilan?

Dan sampai sekang kawan aku ni tak kawen lagi.. yg lelakinya aku tak pasti la.. the last time I heard mmg tak kawen lagi.. tak tau la apa agaknya perasaan dorang ek...

Masa dekat MRSM Kuantan plak.. hehehe mmg ade gak le couple2 yang bercinta sampai masuk U then kawen.. ade jugak yang terswitch couple hehehe.. memula masa kat Kuantan bercinta dgn dia nih.. pastu masa kawen eh aku tgk dia ni kawen dgn dia tu..

Tu la org kata jodoh.. kita tak tau jodoh kite dengan sape kan? tapi kite bleh berusaha untuk merapatkan kite dgn jodoh kite.. semoga kite semua yg dah kawen akan berpanjangan jodoh kite hingga ke akhirat kelak..(aminnnn) dan yg belum berjumpa dgn joodhnya tuh semoga Allah permudahkan dan percepatkan pertemuan itu.. InsyaAllah...

Comments

aNIe said…
Jodoh?....Hehehe...macam posmen yg hantar surat2 ke umah akak cakap...'Bercinta satu Malaya...kawin orang kampung'...hehehe..

Saper sangkakan..jodoh yang kita cari2 selamanya rupanya berada di depan mata...
Ayu Mohamad said…
ha ah betul le kak.. mcm saya.. sapa sangka sy akan kawen dgn anak murid sendiri :P
kasutVINCCI said…
betul la ayu,kak lady, kawan2 selalu ngejek kv. Bercinta kemain tapi kawen ngan ofismate sendiri. Dah jodoh kan...

Bab jodoh ni kenkadang tu rasa cam magik sajer. Sbb perkahwinan ni tak boleh di cuba cuba. Bila dah TERkahwin kita terpaksa tempuhi apa pun jua.Moga kita semua terus bahagia.
Anonymous said…
amin.. untuk diri sendiri juga..
Ayu Mohamad said…
KV : uishhh bleh ckp TER tuh hahahaha takleh la TERkahwin hahahaha.. bahaya la TER tuh.. hmm apapun. kita mana tau kann mungkin ada yg kene TERkawen kan..

GT : aminnnn aminnnnnn...semoga lepas nih GT jadi suami mithali then bapa mithali la plak..tak gitu? :)
Mamamanja said…
salam kak ayu

memula sekali, pesal xnak org n9 lak? isk..isk..isk.. memacam! den ni ha menantu org nogori.. huhuhu

keduanya... jodoh! MM pun x sangka jodoh MM rupanya ngan kawan sendiri sedangkan selama ni punya ler memasing sibuk bercinta sakan ngan org lain tp last2 org yg x penah terpk pun jadik teman idup kini menjadi teman idup.. moga bahagia hingga ke akhir hayat
NBK466 said…
Even den bukan pure N9.. tapi mmg (esp org dulu2) tak b'kenan menantu p'puan org N9. Konon2nya 'adat pepatih' akan menjadikan the wife akan miliki semua harta2 the husband. Tu zaman Jepun maybe betul ler kot... Cian kat aweks2 N9 nie kan?
Ayu Mohamad said…
MM : tu la yang dikatakan sebagai jodoh.. sakan becinta dgn org lain..rupa2nya kite kawen dgn org lain.. rasa mcm penat je cinta lama-lama eks hehehe
Ayu Mohamad said…
Nbk466 : tuh la mmg ade kait mengait dgn adat pepatih le tuh. ni meh sini nak bgtau..org N9 skang dah moden dah hehehe.. betul kan? dorang dah tak ikut sgt adat pepatih
WRA said…
hmmm...kalau jodoh tak kemana...kekeke...akak dulu pernah dioffer buat medic kat India...akak tolak...kalau akak terima, mungkin akak tak kawin ngan abg JD kot?
Mummy Rizq said…
saya pulak.. bercinta bagai nak rak waktu kat kampus dulu.. last last.. kawin gak ngan org yg sama.. alhamdulillah!
Ayu Mohamad said…
MB : hehehe bertuah le ko.. kirenya ko sama mcm kak alex ler

Alang : sbb tuh ko kene berdoa selalu.. kalo betul dia jodoh ko dekatkan hati korang and permudahkan segala urusan korang berdua ke arah membina masjid tuh.. buat le istikharah.. :)
Kopi Suam said…
Mula2 aku ingat hang nak tulis pasal jodoh aku ngan abg M yang aku dok berchenta sakan sampai 8 tahun..berderau darah mak you :)


heehh ayu...best friend aku ekkk puas le aku dok memikirkan nyer..kan senang kalau kau sebut aje nama dia...hmm kawan kita tu dah jadi businesswoman yang sangat2 berjaya dengan butik anakku yang dah ada 3 cawangan.

Sekarang dia run the business dengan pakwe dia mamat chinese. Very nice mamat tu. Hopefully jodoh depa panjang lah kan...Kawan kita tu actuallynya feminine yang amtzzz...cuma korang aje tak berkesempatan nak berkenalan lebih dalam dgn dia. Kalau dengan dia cakap kat pjone ngan mak dia..boleh cair kita ni dibuatnya kalah perempuan melayu terakhir tau..aku rasa aku lagi brutal dari dia kot...
Ayu Mohamad said…
Kak Wan : tuh la saya pon mcm akak.. kalo sy stay keje kat sg.petani dulu sure sy tak jumpa hubby. penah sy terfikir nape la aku sanggup benti keje nih sedangkan tadak keje pon..rupanya hikmahnya tersembunyi.. kalo idak sure sy tak jumpa lagi dgn hubby sampai skang.. Allahuakbar...
Ayu Mohamad said…
Zirap,
hahaha aku segan le nak sebut nama dia hehehe. Zirap kalo kite beli baju leh dpt diskaun ker hahahaha.. kedai Anakku kat Alamanda tuh kan? lagi 2 kat mana?
NONIE AZIZ said…
maks tak reti nak chneta2 sakan ni muahahahhaha
Anonymous said…
tok pun tak berchenta sblm kawin. skrg je baru bercinta bagai nak rak. asyik berkepit je kesana kemari. huhuhu... maklumlah dah halal!

kpd GT: beh oooo kawin kan?
Ayu Mohamad said…
MR : hehehe ye la tuuuu
Ayu Mohamad said…
atok : berchenta lepas kawen lg best ek hehehehehe
Kaklong Syikin said…
beshnya citer pasal jodoh...ahaks.mulalah nak menggatal tu cik syikin oii..

akak tak merasa bercinta ngan lelaki lain,kawin ngan org lain. ngan cik abe akak tu jerlah. itupun dia lamar akak dlm surat terus kata nak kawin ngan akak kalau ada jodoh (menngolotar kopalo lutut den), bukannya nak bercintan cintun dulu. alhamdulillah mmg jodoh kami.

alhamdulillah, akak asal n9, tp keluarga mertua jawa h.langat terima akak ngan baik, mungkin sbb adik perempuan n adik lelaki mil, dua2nya kawin org nogori.
ajal maut,jodoh pertemuan ditangan tuhan.kita hanya merancang,tuhan yang menentukan.(dialog drama swasta melayu)
Anonymous said…
Ayu..adakah minah brutal ni aku kenal..? Aku rasa macam paras-mate blok B masa matriks saja...ye ker ye ker? And the guy tu classmate dia and from Ipoh. If she's the one..ya Allah rindunyer aku kat dia!!! Lama tak jumpa...

*qistina nyer mama*
Ayu Mohamad said…
Kak Syikin : waahhhh syioknya yer.. mudahnya jodoh akak hmm tu bahagian akak ek.. yg lain2 tak tau lg bahagian dorang mcm mana kan?
Ayu Mohamad said…
Semut : begitulah seadanya :)

Ena : weii betul la tuh.. si Jaws ler tuh.. hang kene p tgk kedai Anakku dia kat Alamanda tuh.. hehehe p carik dia.Ina menyot kata dia cantik skang..feminin gilerrr
tee said…
Ayu,

jodoh ni kalau tak usaha memangnye tak dapat.. contoh terbaik adalah saya... he he he.. panjang kisahnye ngan hubby ni... kekadang tu bila flash back, bole membuat tersenyum sorang2..
Ayu Mohamad said…
Moon : begitulah seadanya..aminnnn
*date kite arini kene kensel ler heheh ingat nak ajak kopi suam.tgk2 dia cuti si Ilamn kan kene chicken pox..MR ade tuh kat midvalley.ko gi carik dia Moon.aku daha de no phone ko.

Tee : hehehe kenangan lalu mengusik jiwa yer :)
Amir Syafiqah said…
This comment has been removed by a blog administrator.
Amir Syafiqah said…
Ayu, yg ko maksud kan tu Jaws ngan Bain kan? 2-2 classmate matriks aku.. Masa aku dok KL dulu (penghujung 2004), aku terjumpa Jaws kat kedai Anakku, Carefour Wangsamaju.. Tak sempat nak bercerita panjang dgn dia, sbb aisha masa tu dok merengek (5 bulan). Aku masuk kedai tu sbb nak cari puting susu...Rezeki Jaws aka Nur Aniz Azully...
P/S- Betul cakap Zira, Jaws lembut orang nya sebenarnya....
Anonymous said…
yezzzz...nuraniz azully aka julie to her family is one lemah lembut lady..facade jer nampak brutal tapi dalam mak aiii cair ...

btw, her elder sis pun with anakku kan tapi in R&D specifically as chemist/phamacist or sumthing like dat laa...

p/s: ayu, ko delete post sapa? dasat sgt ker ayat dia?

*qistina nyer mama*
Ayu Mohamad said…
Yusmi : ha ah mmg dia la org nya.. aku selalu p tapi tak berkesempatan jumpak dia.yusmi awat hang tak mintak diskaun weii hehehehe beli la bj aisya dgn amir brg sepasang dua heheheh classmate bleh mintak diskaun hahahaha *tu diaaa

Ena : dak..aku tak delete sapa2 punya pon hehehe.. aku pon tatau

Popular Posts