Selamat Tinggal....finale (tiru mcm Kak Sya dgn Kak Lady hehehe)

Assalamualaikum…

It was a very pleasant holiday I ever had in Lumut (my frens from mindef were there too.). It was actually an unplanned holiday. I was supposed to be in Lumut only for 1 day but instead I was there for the whole weekend till Monday. Nurul stayed at my house while Zul and Suhaimi at Suhaimi’s bro house.

My hubby is such a good event planner (bodek nih hahaha). Sampaikan adik2 tuh semua takmo balik hahahaha.We had so much fun.Selama duduk kat Lumut tuh tak pernah le lagi aku p mandi manda kat Teluk Batik hehehe so hari Sabtu petang tu kami pulun mandi. Aku, Nurul dengan Cik Je tak reti berenang so kami bantai le berpura2 seperti berenang hahahaha. Airnya sampai paras pinggang jugak la walaupun kami hanya di tepi pantai..rasanya air dah pasang sbb dah 6.30pm. memang sengaja lewat ke sana sebab nak redup.baru la best nak mandi.

Walaupun berpura2 berenang tapi badan aku letih jugak la.. everyday since Saturday, our program started as early as 8am and tamat as late as 1.00am hehehehehe… macam2 aktiviti laa.. go-kart la karaoke la, lepak2 kat jeti, mkn ais kacang, makan ikan bakar, kerang bakar, and bawak dorang gi kedai yg jual brg2 murah kat Manjung.

Sampai la pada hari yang ditunggu2. Isnin, hari terakhir bersama jiran2 di sana. I couldn’t hold my tears…we were like family and I am sure gonna miss my jiran2. Na yang tgh tunggu masa nak bersalin tuh nangis.. aku lansung tak tahan. She hug and kissed me many times. She said she could never find someone like me yang friendly and treat her mcm adik sendiri. Aku doakan dia selamat bersalin. She passed her due date and doc kata kalo sampai 5 hb ni tak bersalin lagi doc nak operate.

Yaya anak Na yang memang rapat dengan aku plak mcm reserved jer bila dia tgk aku nangis and mak dia nangis. Dia takmo salam aku, takmo peluk and takmo cium aku. Lagik la aku sedey. Tapi aku ada amik gambo dengan Yaya the night before.Kami bawak dia jenjalan.

Lepas umah Na, aku gi umah Cik Je plak…adehhhh.. memang le aku nangis lagi.. Aku sedey sbb Cik Je ni org susah. Selalu dekat aku la dia ngadu. Tapi lepas nih aku taktau la.. tapi aku sempat pesan kat dia, Cik Je kalu ado masalah apo2 la.. jange malu-malu bgtau akak. Memang sayu gile.. aku sedey sbb aku sayangkan jiran2 aku yang baik tu. Masa nak tinggalkan umah kat Cheras arituh wpun duduk sana 18thn aku tak sesedih smlm. Sbb aku tak rapat sgt dengan jiran2 kat sini berbanding dgn jiran yang kat Lumut. Yang kat Cheras ni jiran silih berganti. Tapi kat Lumut nih sbb baru duduk setahun lebih and kami mmg rapat especiallynya masa aku tak keje dulu aku dok Lumut.

12 mei nanti masa cuti hari Wesak tu, hubby akan angkut barang2 dari Lumut ke KL dengan lori navy. 15 hb hubby kene melapor di mindef. Dan semalam … adalah hari terakhir aku menjejakkan kaki ku ke rumah di Lumut. Kami Insyaallah akan berpindah di Menara Sri Pulai di AU3. yang dekat Setiawangsa dah penuh. Tiada kekosongan.

Walau di mana pun kami akan berpindah aku harap jiran2 yang baru nanti sebaik dan semesra jiran-jiran yang di Lumut.. Insyaallah.. I’ll upload semua gambo2 nanti ya..Asyik pindah randah je la keje aku ek hehehehe.. Ialah yang hari tu umah Mak aku ni umah aku dgn hubby plak :)

Comments

Rakimi said…
ayu, ngko bodeklah geng blogger lain untuk gathering kat lumut..
aishah said…
woooooo...jeles aku.....aku jeles..aku jeles.......aku nak bercuri jugakkkkk..nakkkk nakkkkk
tee said…
waaa... dalam gembira ada duka...bestkan kalau ada jiran2 yang memang ok. tak pe la, hopefuly jiran kat tempat baru pun cam tu gak...
Ayu Mohamad said…
Kimie : payah ler weiii.hubby aku pon dah nak pindah KL hehehe.ko bawak le family ko turun KL wei.. dtg dgn Jamri sekalik
Ayu Mohamad said…
Siti : ko p la ckp dgn boss ko bg bonus byk2..pastu ko g aa bercuti

Tee : begitu lah nampaknya..tuh la hopefully jiran tpt baru nanti baik2 belaka.
Alinlai said…
tak pe...sedih2 pun lepas ni dah dekat cik abang hilang le sedih tu *wink*
Kopi Suam said…
ayu camtu le kedah nyer kalau kita ni anak atau isteri kepada polis atau tentera...

sedih sat aje lepas ni hang happy le plak :)
Mamamanja said…
kak ayu, yang sebenornya orang perak nih memang mudah mesra... sebab tuh cepat rapat.. hehehehe.. Ipoh mali talak sombong maa!
kasutVINCCI said…
ayu, selamat berpindah. Akhirnya boleh dok sekali ngan hubby. Pas ni dah takde rindu rinduan dah.
WRA said…
finally ek? selamat berpindah la Ayu....lepas ni dah tak de travel2 lagi dah hehehehe....
Selamat berpindah...
banyak berpindah, penat badan tapi banyak pengalaman..
Selamat...selamat...selamat...
Ayu Mohamad said…
alin : tuh la..sedih2 dahulu.. happy2 kemudian..InsyaAllah... mudah2an

Zirap : tuh la.. sib baik dorang amik kira jugak yg aku ni isterinya ni takleh nak bertukar ke Lumut.Tuh yg hubby aku bleh pindah KL tu.Tp ni aku tak pakai cable lansung tau hehehe
Ayu Mohamad said…
MM : tapi jiran akak sume org Kelate hehehehehe.. :P alaa tak kisah org mana pon kan yg penting hati kite. ye tak?

KV : begitu la seadanya :) semoga semuanya baik2 belaka lepas nih.. aminnn

Kak Wan : ha ah takde la terkejar2 lagi dah.,. and takde la monday blues atau pun Jumaat yang dinanti2kan hehehe sebab hari2 pon is my day :P
Ayu Mohamad said…
BP : TQ.. mmg byk pengalaman dan juga kenalan :)
... said…
best betul ayu bercuti kat lumut.. patut le takmo balik aktiviti semua ngancam gitu .. hehehe.. hehehhe.. selamat berpindah..
selamat berpindah..
Kaklong Syikin said…
akak lak yg sedey bila baca citer ni.
apapun kalau ada masa blh jenguk depa lagikan :)

selamat duduk serumah ngna suami!!!
ontahsapo said…
hubby navy ek? isk mcm kenal jerk....
Ayu Mohamad said…
Acik Ila : hehehe gituh la nampaknya hehehe

Semut : tenkiu tenkiu.. bila nak updet citer baru nih
Ayu Mohamad said…
Kak Syikin : mmg sedey. sy bila teringat masa aritu mmg sy sedey banget! entah bila la nak jumpa. maklumla kan navy ni pindah randah kan..

OS : kenal ker? isk isk..kenal kot? meh la email.. mana la tau mmg betul kenal ker :)
NBK466 said…
Waaaaa...cedeynya...cam nak gi kemedan perang nie....sob..sob.. Anyhow semoga dpt pengganti jiran yg sama baiknyer...
Anonymous said…
ingat kat mindef setiawangsa ni..mindef kat setiwangsa ni betul2 depan my office...hehehe
Ayu Mohamad said…
NBK466 : heheh abg senior .. mcm nak gi medan perang ek.. :P kalo nak berperang takleh nangis hehe jiwa kene kental :P

Moon : sbb tak jauh le yg taktau le bila nak sampai.tmbah plak Na tuh hubby dia dah nak abis service hujung thn ni..dia balik kelate...uwaaa entah bila la akan ku jumpa mereka lagi agaknya

kadok : tp kami suami isteri keje kat Mindef :) dekat jugakkan? leh tembus pe dr dalam Mindef ke Setiawangsa itu :)
Anonymous said…
This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»

Popular Posts