Kisah dolu-dolu....

Assalamualaikum...

taktau nak tulis entry apa..but now I guess I couldnt let myself live without an entry hahahahah gilosssss... tapi takpa.. bila aku dah penat nanti aku stop kejap but now tgh syiok nih so I'll keep on writing ler kannn.. korang jgn cemuih plak membacanya yerr :)

entry hari ni hanya bg mereka yang jenis tak penakut yer hehehehe (benonya aku penakut jugak tp nak jugak tulis hehehe)

it happened last year.. I was attached to Kementerian Kewangan for 3 months.Everything went well for the first 2 weeks but not until.... one day... we realized it wasnt only us at the training room but...but.... we shared the room with 'something else'.

memula tuh mmg tak perasan..but the first time aku naik kat tingkat 8 tu, kluo je lif aku dah rasa semacam tapi seperti biasa aku akan bersangka baik.. mmg aku kalo takde dengo apa2 cerita kat tempat2 yg aku pergi, aku mmg bersangka baik la.. aku akan kata tempat ni ok..takde apa2..

Yang bestnya tu, kat tingkat 8 tu, takde office hanya ade training room yang sangat besar (aku kene pakai microphone bila ngajo lerr), a big meeting room, pastu mcm ade beberapa bilik mcm hotel (untuk tetamu le kann and definitely not us lee) pastu atas bilik training tuh ade tempat mkn..so mcm kire penthouse le tingkat 8 nih :) and from the tempat mkn u bleh directly tgk ke meeting room itu.

so, sepanjang kami training tuh, ade le mkn2 kan.. so ade le caterer yg akan hantar food kat tempat mkn kat atas tu.. syiok le kami sbb mkn pagi, tghari dan minum petang di sponsor hehehe makanan seme best2 belaka hehehe *terliur le plak tingat food :P

Sebagai trainer aku akan hanya bleh gi toilet samada sewaktu rehat ataupun semasa anak murid tgh buat latihan so maknanya kalo masa anak murid tgh buat latihan, co-trainer aku yang 2 org tu kene dok dlm kelas and aku SEORANG akan ke toilet (which is soooooo not me le kannn).. tapi as I said, aku bersangka baik.. so dengan rileknya aku gi toilet. kebetulan masa tu mmg aku ade mengalami muntah2 yg amat teruk diwaktu pagi .. symptom2 peknen le kekononnya.. so masa tu aku dengan selamba nya gi toilet.

Makin aku kerap ke toilet baru aku terperasan sesuatu.. setiap kali aku gi toilet, mesti aku akan dengar ade org masuk toilet jugak..berdasarkan pintu yang berbunyi agak kuat (seolah2 dilepaskan begitu je masa masuk ke tolet)..tapi yang hairannya, right after dia masuk kalo aku kluo dari bilik termenung itu mmg takde org dlm toilet.. tapi I kept that to myself sbb malas nak heboh2 mungkin perasaan aku je masa tu..

Hari berganti hari, kali ni aku dah tak tahan sgt, sbb meremang2 yg aku rasa itu semakin kuat hehehe so aku tanya le pada adik2 co-trainer aku tuh.. depa kata depa pon kenaaaa...
so one day, kami buat eksperimen. aku ajak lagi sorang adik yg buat support tuh untuk temankan aku, fida dan hanum.so kami berempat. Aku dgn hanum masuk toilet, salina dgn fida dok kat luo jaga pintu. yg bestnya tuh, masa kami masuk toilet, mmg kami ade dengo bunyi org masuk.. bila kami kluo kami tanya la pada si Fida dgn Salina ade tak korang masuk atau org lain masuk? and koranga de dengar tak bunyi pintu kene bukak.. dorang kata takde.. apa lagik.. dengan tenangnya kami pon naik lif and terus balik hehehehehehe

Sejak drp tuh, kami mmg gi toilet bertiga hahahaha tak berani dah aku nak gi sorang.. jadi aku siap2 dah p toilet masa sebelum kelas mula.

Rupa2nya.. lepas setahun kes ini berlalu.. baru le aku tauuuuuuu... mmg tempat tu keras.. staf MOF yang selalu naik atas tuh dah byk kali terjumpa dah.. mmg benda tuh menghuni atas tuh.. and...and......patutlah ade sorang kakak caterer tuh tetiba takde.. rupa kisahnya masa dia dok susun makanan sengsorang kat tempat mkn tuh, bende tu tegur dia..pengsan kakak tuh... aduhhhhhhh.. kalo la aku tau dulu2 mau tak bergerak aku dok atas tu.. sbb kdg2 aku sengsorang dok setup bilik training tuh aduhhhhh patut le meremang semacam jerrr.... hehhee kalo ade training lagi kat MOF sah aku kene ajak2 ramai2 org dtg sana hehehehehehehe

Sekiannnnnnn... tima kasih

See ya when I see ya.. :)

Comments

izawani said…
Hehehe... alkisah orang kena sakat la nih ? Akak dulu... masa sekolah menengah, masa tu kan ada sekolah yang selalu kena serang histeria. So, petang tu, akak dengar jerit jerit... akak tengok ramai perempuan kena usung... sekolah pun cuti la tah berapa hari tah... kena panggil ustaz segala... balik dari sekolah, akak rasa panas sangat... parent tengok akak gelisah... mata dah merah... with no reason, akak menangis... (tak menjerit), last last akak pulak diubatkan sebab katanya bende tu ikut... hahahaha... betul ker tidak entah la... yang pasti kena mandi air berbaldi baldi... akak ingat dan sedar semua tu... tapi tak tau kenapa terjadi... gitu ler...
Ada kaitan dak dgn entry ? Ekekekeke...
Ayu Mohamad said…
Kak wani..ada ada.. isk minta dijauhkan la eks.. mudah2an.. ..
akak dah sihat ker tuh? harap2 tak sedih2 lagi.. ok kak...take care
Semoga sihat sentiasa..
Alinlai said…
ke ke ke....tapi kalau kita tak tahu memang boleh 'bersangka baik', once dah tahu perghhh minta maaf la nak 'bersangka baik' lagi :)
Ayu Mohamad said…
Semut : mana ko emnghilang weiii. TQ..insyaAllah aku sihat..aminnn

Alinlai : hehehehe.. alin.. tepat sekali!!!!!!
ontahsapo said…
mana mana toilet pun mesti ada hantu, sebab tempat tu kotor...dia suka...hehehehe kalau bersih ada lak hantu lain....
aNIe said…
Ayu...memang orang selalu kat...toilet memang tempat hantu2 bercanda...sebab lembab & kotor...dan mungkin sebab tingkat 8 tu jarang digunakan...tu yang bende lain jadi penghuninya.

Baik bende tu tak main jengah2 dari atas toilet tu ye...hehehhe...jaga-jaga ayu...len kali bawak kawan sampai masuk dlm toilet jugak... :P
Anonymous said…
aku suka baca kisah2 misteri gini...

aku jarang nak ingat samada aku pernah terkena atau tak..macam ngko, aku selalu bersangka baik..kalo asik pikir yang bukan2, memang mati keras setempat la jawapnya....
Lan Rambai said…
MOF tu memang keras... tak caya tumbuk dinding dia.. keras macam batu hahahaha
WRA said…
kekekek....kalau baca org punya memang akak macam berani, tapi kalau terkena harus gedebak gedebuk jugak jantung tu kekekeke...

tapi kan , akak pernah gak bercita2 nak berinteraksi ngan mereka2 itu....cuma dasar penakut, tak leh nak buat apa la kan, takat cita2 aje la....
NONIE AZIZ said…
muahahaha..sempat lagi buat eksperimen..kalau aku tobat aku tak tak buat
Ayu Mohamad said…
OS : aiyaksss toilet umah pon ado la eks..

Kak Lady : ooo tidak dpt dibayangkan kalo dia main jengah2 mcm tuh hehehehe abis le saya kalo dia jengah.mau saya jadi mcm kakak tuh pengsan!

Oren : ya betul..bleh mati keraih hahahahaha

Lan Rambai : hahaha sabaq je la ko nih

Kak Wan : isk idak le saya mempunyai cita2 sebegitu.kata org kalo nak nampak 'mereka' tuh akak baca bismillah 1000 kali
Ayu Mohamad said…
Kak OO : cerita kat MRSM ade hehehehe

MR : mmg la kene buat eksperimen sbbnya nak pastikan betoi ke idak weii hehehehe
Nik Ha said…
oh, cite misteri nusantara ghopenyer. Td bc tajuk jer...ingat nak cite kisah cintan-cintun dolu2...he..he..

Mmg masa tak tau tu berani semacam, tp bila dah tau ampuuun nak gi sensorang kan?kan? ;) Pssst...bg org yg penakut cam saya la.

Kat opis saya ni pun boleh thn cite2 cegitu gak. Mintak jauhla dr ngusik saya...Amiiiin
Anonymous said…
ayu.. biasa laaa..tempat2 yang tak berpenghuni ni and jarang2 guna memang akan ada laa benda lain dok situ.. sib baik dia tak tunjuk muka kat hampa... hebat gak laaa hantu tu.. hehehhe..dok kat kementerian kewangan... rumah aku yang baru ni..tak tau laaa.. hari tu gedd kata dia ada mimpi ada benda jumpa dia tak bagi kami pindah masuk.. dia kata tu rumah dia.. hang tau laa gedd.. benda2 mistik nih kan suka kat dia.. hehehhe.. tak tau ler betoi ka dak.. aku malas nak pikir..
Ayu Mohamad said…
NZNM : tuh la next time Puan Ha kene baca sket intro dia dulu hahahaha... samalah kite geng penakut tuh hahahaha

Patin : isk hang ni biaq betoi.tah2 org tu juai rumah sbb ade misteri nusantara weiiii.. kene pikiaq jugak sbb hang yg nak dok umah tuh..iskk.. ni yg kene pikiaq byk kali nak p umah hang ni hehehehe
Rakimi said…
ihk.. ayu.. camana nie? cakap benda tu keras, camana pulak dia boleh tegur kakak caterer tu?
he..he..
p/s : baca kisah hantu lesung kat rumah lama aku http://rakimie.blogspot.com/2006/01/bosan-takut-penat.html
Anonymous said…
kak ayu saye cam tau ajer cite tue coz saye pon penah kena gak...kite kan same2 geng mase kt mof tue..tp apsal x ajak saye join wat eksperimen skali.tp abg suhairi mmg ade bgtau saye psl 'penghuni' kt training room mof tue.en zul(staff mof) la yg cite kt dier....biler pk2 balik terasa kite nie berani gak la ek sbb berani g toilet sensorg...dh tu g semayang kt tmpt yg tersorok tu kan eeeeeee

-HoneY-
Ayu Mohamad said…
Kimie : hahaha aku tak sebut pon dia keras hahahahaha

Honey : tuh lerrr kalo kite tau awal2 sure laaa kite takkan gi toilet sengsorang hehehe erkk.. bila kenang2 balik cuak jugak hehehe
Kaklong Syikin said…
huhu..seramnya...tapi benda tu mmg ada, tinggal nasib kita nak kena atau tidak jerkan.

tp, kalau kat hotel, biasanya mmg ada..ada sorang kawan adik akak buat praktikal kat satu hotel di KL ni, dia tgh hantar paper drp satu bilik ke satu bilik, tiba2 benda tu melayang lalu tepi dia..nasib tak pengsan kawan tu.
Ayu Mohamad said…
Kak Syikin : aiyakssss kak syikin..seramnyeeee.. kalo sy tuh entah laa mau pengsan kat situ jugak..

Popular Posts