Alhamdulillah...




Assalamualaikum... Hari yang ditunggu telah pun kunjung tiba.. akhirnya.. dengan sedikit kelam kabutnya.. aku berjaya juga masuk ke dalam dewan dengan perasaan bahagia semasa berarak masuk ke dalam dewan hehehehe...


Gambar bersama keluarga hubby

Kisahnya bermula begini ........... Pagi Ahad 30 Julai tu, Hubby dan keluarganya dah pergi dulu sebab aku nak suh hubby bwk dorang jenjalan dulu sebelum ke UPM.. so aku kat umah bersiap tunggu adik aku Atan dan Siti amik aku and terus ke UPM. Asalanya aku akan ke rumah Aja dulu, amik Aja pastu terus ke UPM.. malangnya tukang amik aku dtg lewat.. aduhh membebel le aku sepanjang perjalanan. aku takut tak dpt masuk dewan. meanwhile, si Ina dok call aku and update aku samada mereka dah masuk dlm dewan ke blom hehehe..


my bestfren.... Ina..


Sampai UPM aku dah lega sket masa tuh dah 1.50pm so aku rasa sempat la by 2pm aku ke dewan. sekali tuh tgk jln jem giler dlm UPM.. adehhhh tensen sungguh.. last2 dekat bulatan yg dekat dgn gate utama tuh aku turun denagn Siti and berlari2 anak ke dewan. phone bunyik..tgk2 si Yam call.. dia kata dia baru nak kuo umah.. aku kata "haaa??? laaaa cepat Yam kang lewat... " tapi Yam bunyik nya cam lilek je hehehe.aku plak haa punya lah tensen takut tak sempat masuk dewan.. si Siti plak dok bagi aku motivasi suh langkah panjang2 adehhhh sabo jek laaaaaa.. sambil berjalan laju tuh aku sempat sarung jubah and pakai hood tuh hehehe kelako plak rasa.. tetiba.. tgh2 dok berlari2 anak itu, phone ringing lagi hehehe.. hubby call.. kata dia "aiiii laju nya jalan hahahahaha" aku pon apa lagik "abg nih haa kite dah lambat nih.. abg kat mana?" hehehe.. hubby kata dia dah on the way nak masuk dewan and dia nampak dari kejauhan aku berlari2 anak heheheh...

adik2ku, Aja sepupuku dan keluarga hubby.

Terjumpa dgn classmate aku si Pak Arab tu Ahmed Abdullah Syalabi hehehe dia pon mcm aku gak tak jumpa kat mana kengkawan tgh beratur nak masuk dewan. jenuh la kami berlari2an.. alhamdulillah akhirnya jumpa jugak.. masa tuh la baru terhegeh2 nak pakai topi hehehe.. tapi seronok sangat sbb jumpa balik classmate hehe kak Noris tenagh peknen..cutenyaaa heheheh.. kak ani pon lambat.. siap bawak handbag lagi masuk dewan kekekeke... dalam dewan seperti biasa... majlis dimulakan dengan doa dan sebagainya la tuh.. kali ni sebab master so aku tak yah tunggu lama nak naik pentas la kan hehehe.. aku kan tak dtg raptai tapi dorang tunjukkan step2 nak naik pentas. alhamdulillah semuanya mmg berjalan lancar.. lepas je dr tuh aku mmg menyembang aje dgn si Ina.. hehehe..



Tapi ade satu insiden nih heheh ade la sorang kawan kami nih.. dia dok sebelah aku la.. yg nak tergelaknya.. tudung dia tak elok masa nak amsuk dewan tuh dia dah perasan dah tudung dia tak elok. kami kata nanti dlm dewan betulkan balik.. ok la member cool kejap. tak lama lepas tuh hehehe dah dlm dewan member ni still tak puas hati.. last2 dia ckp dia nak gi toilet betulkan. aku kata laa mana bleh gi toilet awal2 nih sure kene marah punya.. tapi dia insist jugak nak gi.. last2 Ina dgn aku dah boring.. ina ckp "haa nak gi .. gi laa" tapi dia tak pegi la pulak kan.. lansung buat muka masam and tak tegur kami... eeeeeeee nyampah sungguh.. salah kami ke tudung dia herot petot mcm tuh.. salah kami ke kalo dia tak dibenarkan gi toilet kannn kannnnnnnnn.. hehehehe

Ina, Ija (kembo Ina) and aku

Selesai majlis, kami tak punya banyak masa.. sempat juak la kami bergambar beramai kat luo dewan and dlm dewan hehehehe.. Yam.. jgn lupa anto gambo okeh? nanti akak leh update.Ina gambo nanti bg kat aku sama okeh...



So disini disertakan gambo2 aku.... tak byk sgt sebab byk kat kamera org lain... yg pastinya semua org dah exhausted and lapooo tuh yg tak tunggu lama tuh abis je amik gambo sket2 pastu terus gi Kajang makan satay maghrib pun solat dekat2 situ jugak sbb takut tak sempat nak balik2 umah ni :)

Yin, Aku, Ina, Nora, Chombie and Norma (semuanya single mingle kecuali aku dgn Yin hehehehe.. Yin single but not available)

Comments

Puteri Satu said…
muehehe...kawan ko tuh..aku paham perasaan dia yang nak betulkan tudung tuh..mueheheh...tapi tulla korang tu...bagus korang larang dia tu..nanti kena marah dia gak yang malu kan....mueheheh
Anonymous said…
visit delinn.fotopages.com for the beautiful convo photos
Ayu Mohamad said…
PS : tuh la pasal hehehe kami pon paham dia mestilah nak nampak cantik bila naik pentas tuh kan.. abih tu nak buat mcm mana kalo dah mmg tudungnya dah mcm tuh adehhhhh

Ina : okeh
Anonymous said…
he he he lawak sungguh, biasalah berlari-larian ke dewan tu pemandangan biasa hari konvokesyen apa2 pun Tahniah!!!!

~alinlai~
ontahsapo said…
tahniah, aku postpone semua kes di mardi, sebab takmau terperangkap dgn jem.. hahahahha
Ayu Mohamad said…
OS : mmg pun.. sia2 je gi sana sbb mmg jem kat dlm tuh sampai nak ke lebuhraya silikon tuh la jem nya :)
Ayu Mohamad said…
Alin : patut le kene lari haha rupanya pemandangan biasa hahahaha pasnih ko plak la ek.. aku sabo tunggu ko abiskan PhD ko :)
Alinlai said…
alahai lama lagi tu ayu oiii...tapi tak pe insyaAllah kata-katakan satu doa :) aminnnnn!!!! meriah sungguh berkonvo tapi bab makan satay lepas tu sure best sedap penat ke ke ke
adikajie said…
tahniah ayu!!!!

bila la tima saya pulak.
aishah said…
HAHAH CUTE KAN AKU NYE COKLAT BEAR TU WAKAKAKAKA..AKU TENSIONNNNNNNNN NI...
Sastri said…
waaaa.... bestnyer.... seronoknya dapat berkonvo lagi ek... tahniah sekali lagi buat Ayu...
Anonymous said…
jangan bimbang gambo tu nanti kami upload..tapi la ni bz..insyaAllah tak de arah melentang...oooo I like
Shami said…
Tahniah diatas kejayaan sempena hari konvokesyen...itew, wah ada gambaq cik abang sekali, dan empunya diri....kat utm skudai ker..nih...
Ayu Mohamad said…
Alin : weiii sapa kata lama hehehhe pejam celik pejam celik nengok2 dah nak siap PhD ko heheheh.. aku doakan semuanya baik2 aje.. aku ni haa bila lah agaknya adehhhhhhhhhh

Adik : sabo dik... nanti kalo ada masa dan sampai seru nya.. ade la tu .. ok dik?
Ayu Mohamad said…
Siti : weii ko kan ank benti dah apa nak tensen tensen nih heheheh

Sas : if u have the chance to do so.. p la smbung syiok laaaaa hehehehe syiok masa konvo je la hahahaha

Yam : heheh u like aaaaa hahahah I like it too kekekekekeke.. tak sabaq la cik Yam..

Kak Shami : gambo kat UPM tuh kak hehehehe bukan UTM..
uDA said…
berserinya amik scroll eh heheh. tahniah ayu. tiba2 aku jadi terindu plak kat upm. eheh

eh kite dah reply emel awak ada baca tak?
Alpha said…
Bila la aku nak master aku nih.....

p.s. Ayu sticker tu lambat sikit ek?
Ayu Mohamad said…
Uda : ku bleum baca lg itu email le hehehehe sori the mori.. jap ehhh kite check.. TQ..rndu UPM eks heheheheh dtg le UPM :P

ATK : sticker itu no worries.. akan ku tungguuuuu hehehehehe
kasutVINCCI said…
seronok nya konvo. Teringat masa kv konvo kat skudai dulu. Hmm..tp kita takleh pakai jubah dan mortar board tu sbb buat diploma jek. Entah bila nak sambung degree tatau. Hang dah dpt master dah.
Anyway...congrat Ayu.
Ayu Mohamad said…
Kak Z : gambo tgh lari sape nak amikkan hahahahahaha.. bunga2an? ade lagi... nak ke? sy bleh tunjuk yg baru nak tengok meh bg sy email address..

KV : tenkiu KV.. nanti bila ade rezeki insyaAllah laaa sambung ler tuuu
Unknown said…
Tahniah Ayu!!! Bestnya konvo!!!! Muka tersenyum jer sepanjang masa..heheh
Ayu Mohamad said…
Yus : hehehe happy.. tapi ni konvo kali kedua kan..rasanya tak sehebat masa degree dulu hehehehe degree dulu mmg best giler :)
Mummy Rizq said…
huiyo.. org tu dah frad.. TAHNIAH!!! tak nak open table ker?
Mummy Rizq said…
grad laaaa.. bukan frad...
Ayu Mohamad said…
MB : hahahahaha frad pon frad leee hahahahahaha.. tenkiu very much.. open table everyday tapi bayarnya sendirian berhad laa hahahaha
Sya said…
Tahniah Ayu.. tahniah...
Mamamanja said…
wahhh... bestnya...
Ayu Mohamad said…
kak Sya : tenkiu tenkiu.. :)

MM : best la jugak hehehe walaupun rasa nya tak le se best masa degree dulu..maklum ler first time kann.. ni dah kali kedua.. biasa2 aje.. tapin rasa berbaloi la segala oengorbanan masa dan tenaga tu :)
ontahsapo said…
wei.. bila nak habis konvo ni..? aku byk benda nak deliver ke mardi ni....hehehe
Ajzie said…
Tahniah Ayu... Sini tak de konvo2 pun...huhu
Ayu Mohamad said…
OS : hahahaha aku rasa selasa dah last kot.. hehehe arini ko bleh anto le ke sana :P

Ajzie : Takpe.. wpun takde konvo yg pasti... awak dah nak balik Msia dah :) kan..kan... mesti seronok..
NONIE AZIZ said…
Adussss...maks yang baca cerita ko nyah...maks pun somput....macam maks plak yang berlari2...Anyway: Tahniah Sis!! Untuk Ina jugak Tahniah!!!
Ayu Mohamad said…
laaa kat sini rupanya hang komen hahaha aku ingatkan kat atas nun hehehehhe

Popular Posts