Redha...

Assalamualaikum...

masih berkisar tentang interview aku.. tapi kali aku cuma nak luahkan sedikit rasa di hati aku.. it's about a friend of mine..actually she's my junior kat uum dulu and my classmate masa master ni.. apa yg buat aku terkilan ialah.. she could have told me about those killer questions tu sbb she knew about it. Sampai hati dia tak bagitau aku! Malam tu aku ada sms tanya dia apa yg dia study utk interview tu and she didn't answer me.. tak kisah la.. but knowing her, dia mmg jenis gabra and selalu akan call aku and tanya aku mcm2 and akan cuba korek apa yg aku tau supaya dia pon tau..and everytime aku akan jadi org yg bg semangat pada dia... tapi kali ni nape dia mcm tu ek?

smlm masa aku lepas balik keje, she called me.

D : mcm mana interview? ok ker?

Aku : ok ler kot.. ade rezeki ade la.. akak dah cuba sedaya upaya

D : apa soalan dia tanya?

Aku: (ceritalah apa yg ditanya)

D : o... hmmm.. lagi?

Aku : (cerita lagi..)

D : ooooo.... nape dekat D dia tak tanya ek..padahal D dah baca dah.. dah tau dah mmg dia nak tanya soalan tu...

aku? arghhhhh sampai hati koooo.. bila susah.. bila tensen ko carik aku.. bila ko senang mcm tuh je ko lupakan aku.. takpe laa mungkin dia tak berniat nak baut mcm tuh.. mungkin dia lupa.. tp apa motif dia tanya aku soalan2 yg ditanya tu kalo dia dah tau.. pastu D siap ckp lagi yg org yg interview dia akan tolong dia dpt jawatan tu sbb ni dah kali ke4 atau k5 dia gi intyerview tu.. lagipun dia skang keje pon kontrak dgn gomen...

takpaaa... aku redha... biarlaaa.. ade rezeki aku ade laaa... aminnnnnnnn *sambil memujuk hati :P

sorry ek.. cuma nak luahkan rasa hati jer :)

Comments

Anonymous said…
Ayu,
Cantik la template baru ni. Amboi bannerr, menarik yewww. :D

Anyway, aku mc ari nih hehehehe. Badan still sakit2 le.
Alinlai said…
isk...awat la dia buat macam tu, tak pe hang dah usaha, doa & tawakal insyaAllah ada rezeki tu :) relax la Ayu pi buat keja ke ke ke...
Ayu Mohamad said…
Ina : hahaha MC yaaaa takpa.. rest cukup2 na.. jgn gi nyongkets ok!!!

Alin : ha ah la aku dah usaha sedaya upaya aku.. takpaa.. ade rezeki aku ade laaaaa... aminnnn

Kak OO : hehehe layout tu si Uda yang buat.. tempah kat dia .. kite ni mana lah kreatif mcm dia tuh hehehe..
pasal interview tuh takpe laa kak ek.. ade rezeki sy ade laaa.. insyaAllah.. kalo takde tuuh.. mcm akak kata laaa rezeki sy kat tempat lain tuuu :)
RaFFLeSiA MeRaH said…
Salam perkenalan...ari ni baru terjenguk u nyer blog...rasa kita sebaya...nanti ader masa jenguklah blog i, nak masuk gtahu ekk, senang nak prepare air ke ape...muehehehe....
Ayu Mohamad said…
RM : welcome!!! welcome!!! hehehe ok ok.. ni jap lg nak ke sana la nih hehehe
Anonymous said…
iskkk sapa kawan kak ayu tue....tensen gak kalu terkena camtu...sabaq je la ek...insya allah kalu ade rezeki x kemana kan :)

rase nyer blog akak tue dh ok dah..abih cun tue....sooooo PINK kt tepi tu kan...

-HoneY-
Ayu Mohamad said…
dah ok ek Honey.... okes... nanti kene tunggu si uda tu updet yg kaler pink tuh dulu :)
Mummy Rizq said…
erm.. biarlah. itu hari dia kan. REDHAAA....
Ayu Mohamad said…
ha ah MB.. redha!!!
Kalau ada rezeki, tak akan ke mana tu... Usaha dan tawakal...
ibuVouge said…
xpe ayu..luahkan la..inila salah satu tempat kite nak luahkan apa yg terbuku..insyaALLAH..kalau dha tertulis tu rezeki AYU ..
Unknown said…
Betul kata BP tu, kalau mmg rezeki ayu tak akan kemana. Mungkin dia tak berniat pun begitu....redha yer ayu.

Template wajah baru..lawalah...masih kekal hitam, hitam itu menawan kan....hehe.
NBK466 said…
D buat gitu coz she know you got US when you're TENSE...he..he..he..
Nik Ha said…
Salam
Lama tak berkunjung. Wah! Dah berwajah br! Lawo lah! Kite doakan Ayu dpt keje yg dicita2kan. InsyaAllah ada rejeki nanti :)
Ayu Mohamad said…
BP : ha ah.. insyaAllah... aminnn

IV : tu laaa... tapi mmg dah redha dah :)

Yus : hmm tu la bersangka baik je la ek.. takpe.. mmg dah redha pon..

NBK : thanks abg senior!!! thanks a lot!

Ha : ha ah lama tak nampak Ha kat sini :) kite jenguk umah dia selalu sepi jeee :) nanti sekali updet utk seminggu punya hehehe.. insyaAllah ade le rezeki tu nanti.. kalo tak dengan gomen mungkin di tpt lain ye dak?
kasutVINCCI said…
aku faham perasaan kau. Bengang kan?
NONIE AZIZ said…
Rileks sis!!Ada rezeki ko takkan kemana!!!Percaya cakap aku!!
Ayu Mohamad said…
KV : takpe.. aku dah redha :)

MR : ya betulll...aaku berdoa pada Allah supaya aku dapat yang terbaik :)
Anonymous said…
salamz ayu.. dah lama tak masuk sini.. banyak betul citer kena catch up. Acik heharap moga ayu akan mendapat jawatan tu.. InsyaAllah..
Ayu Mohamad said…
Thanks Acik.. tenkiu very much :)
zino said…
tak usah dok fikir sangat.. angah dulu macam tu.. berpuluh kali dia pegi interview.. kena tipu pun ada tapi zino minta dia sabar sampai masa nanti ada lah rezeki dia..

skrg ni dia dah dapat keje yg dia idamkan.. keter pun dah sampai.. hehe..
aNIe said…
Ayu...sabar ye...kalau ade rezeki takkan kemana...kalau tak dpt pun ade sebab yg hanya Allah yang tau...

*smile*
Ayu Mohamad said…
Bro Zino : hmm nampak nya begitu laa mmg kene sabar.. insyaAllah.. kalo ade rezeki saya .. ada laaa kan.. sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui dan Maha Penyayang dan Maha Pengasih.. :)

Kak Lady : ha ah le kak.. betul ler tuh. thanks kak.. akak doakan sy yer :)

Popular Posts