Selesai sudah hubungan ku dgn UPM buat masa ini......

Assalamualaikum....

Pagi tadi aku rushing ke LRT sebab sebelum tu aku call besprenku si Ina tuh nak confirmkan samada dia nak ke UPM atau tak.. rupa kisahnya.. makcik tuh nak p jugak.. sebabnya? hehehe nak escape daripada meeting hari nih.. hahahahaha.. so aku pon bergegas la keluar drp Mindef ke LRT Damai. (hubby takleh nak anto sbb dia takleh nak amik time off)..

Train datang.... train pergi.... train dtg lagi.... dan pergi lagi..... aku? stucked kat situ.. padat giler .. aku mmg tak leh naik.. lagik ler aku dgn baju konvo dlm paper beg nya lagi.. dgn aku yg cute mute nya tuh.. nak nyumbatkan diri pon tak mampu kan hehehehe.. so tetiba aku dapat idea yg aku rasa agak bernas ler (memandangkan Ina masa aku call td dok leisure-leisure atas katil dia kannnn hahahahahhaha) so aku pon naik train yg menghala ke Stesen Terminal Putra dengan harapan dan dengan niat, yg aku akan turun either di Wangsa Maju atau di Stesen Taman Melati.. masa tuh aku mmg dapat tempat duduk.. bila sampai Wangsa Maju dengan bangganya aku pon bangun nak turun... then.......... lautan manusia... aduhaiiiiii... tak jadi aku turun..

Sampai di Taman Melati pon sama.. eh what happen huh??? it was like semua orang wajib p kerja pada waktu yg sama dengan menaiki LRT Putra... adehhhhhhhhhhhhh... dalam hati aku dok risau jugak..kot la sampai Terminal Putra nanti org ramai lagi and I might have to change train and I couldnt imagine myself being in that situation ........it is sooooooooooooo not me occay!

Sampai di Stesen Terminal Putra.. aku dah cuak dah hehehe tapi bila aku intai aku tgk ramai jugak org menanti diluar and org didalam pon ramai yang tak kuo..meaning........ ramai gak yang buat tactic mcm aku ni... hehehehehe... lega.... sampai di KL Sentral aku dgn konfidennya ke arah kaunter tiker komuter hehehe.. dah dekat 2 thn rasanya tak naik komuter tapi aku bukan jenis yg lupa daratan tauuu... I masih ingat lagi kenangan2 menunggu komuter hehehehe.. dah masuk ke dalam tu aku turun eskalator... depan aku ade sorang chinese lady yang berlarian turun tangga tu. aku pon dengan lajunya ikut dia.. (masa nak turun tadi aku dan buat sekilas pandang dah tangga yg aku nak turun tu betul Platform 5 dan 6.) tetiba-tiba aku nampak train.. and wanita Cina tu pon nampak train and dia pon berlari lompat dlm train.. aku tanpa berlengah lagi melompat juga ke dlm train yg sama. terus cari tempat duduk and fuhhhh legaaaaa!!!

Train terus bergerak...kirenya masa aku lompat masuk tu..aku yg last le.. mcm driver tu tunggu aku la kannn..... tiba2 kan.. aku teringat nostalgia lama zaman2 naik train dulu (see...I told u!!! aku bukan jenis lupa daratan tauuu) biasanya kalo aku naik train drp tangga tu, train tu akan menghala ke depan.. awat train ni menghala ke belakang.. iskkk .. aku silap train ka??? mintak2nya aku tak salah la.. dlm hati aku berdoa "Ya Allah Ya Tuhanku jgn la aku salah train.." sebab masa tu baru aku tingat.. ade 2 platform 5 dan 6 aku tak check pon platform yg aku amik train tu platform apa?

Train nak ke seremban kene naik di platform 6.. masa tu baru menyesal.. sapalah suh aku berlari2 ikut amoi tu tadi adehhhhhhh... dalam dok berdoa2 tuh.. CONFIRM!!! memang aku salah train.. benti di Angkasapuri and naik balik ke KL Sentral and kali ni aku check betul2 platformnya supaya aku tak silap algi.. adehhhhh dalam nak cepat tuh jadi lambat la pulak..... last2nya dekat kol 9 lebih jugak aku sampai Serdang. Jumpa Ina di UPM and kami terus ke GSO.

Selesai semua urusan kami ke Putrajaya naik ERL... sonok giler sebab dapat nyembang dan bergossip dengan Ina hahahahaha.. sepanjang2 dlm ERL menuju ke KL Sentrral kami menyembang seolah2 ERL itu kami yg punya hahahahahahaha...

Selesai la urusan aku di UPM.. entah bila akan bertemu lagi.. sebelum berpisah tadi.. aku ada tanya Ina.. "Kamu ade niat tak nak buat PhD?" Ina jawab "Ada.. memang ada.." aku? hmmm entah la. mampu ke aku eks.. Ina kata housemate dia si Siti tu kata mcm master jugak cuma lebih sket jer.. tapi yang aku pasti memang kene commited la kan..hmm nanti la yer.. aku ade terfikir juga pasal PhD nih.. tapi at the same time aku pikir pasal anak .. aku ingat kali ni aku nak concentrate untuk berubat ke arah tu.. ialah dah setahun lebih kawen kan.. dengar org sini bersalin..org sana pregnant aku pon tingin jugak.. bukan nya aku tak nak.. selama ni pon takde sekat2 pon hehehe..cuma BELOM ADA REZEKI lagi... Allah Maha Mengetahui.. korang doakan la aku yer.. mudah2an Allah permudahkan segala2nya buat aku okeh?

Sekian sahaja berita drp aku mlaporkan untuk kengkawan hehehe virus M dah lari hehehe cuma kene cari kesempatan nak ke blog kengkawan plak nih heheh maklumlah dah half day kuo opis kann hehehehe kene la tunjuk rajin sket hahahahaha.. lupa plak nak ckp hehehe gambo masa tgh amik scroll tuh dah siap and dah collect pon hehehe aku tersengih lebo hahaha Pro Canselor pon tersenyum lebo jugak hahaha.. aku dpt la tunjukkan pada Ina yg aku tersengih lebo tuh sbb masa nak naik pentas ari tu Ina punya la ckp dgn aku dont forget to smile.... and smile ok??? hahahhaha so bila aku kata aku sengih lebo.. dia kata dia nak tengok gambonya nanti..heheh and today..aku dah buktikan yg aku memang sengih lebo hahahahaha nanti la kene scan le plak hahahaha malehnyaaa hahahaha nanti ler eks.. :)

Kepada kengkawan yg tengah buat master aku doakan semunya dapat selesaikan dgn baik.. Kak Wan nanti dah deliver nanti bleh ler sambung balik master akak tuh ek :) Kak Syikin on the track dah tuh hehehe InsyaAllah tunggu konvo jer kan.. Angah... baju istiadat ko dah amik kan? dah test kan?? gud luck la kesemuanya yerrr dengan ini.. aku dengan rasminya menutup cerita konvo ku hehehehehehehehehehehehe

Comments

Nik Ha said…
Mmg serik nak naik lrt time opis pepagi tu. Kalau kat kl sentral lagila beratur pjg. sampai train yg ke-4 br dpt. tupun train kosong. kalau pg2 ok lg semua wangi2 kan, kalau dah ptg..heh..heh..nak2 duk berhimpit2 dgn cina ke india ke..erk! mau fenin weh!

Sonok tul tgk gambo2 konvo tu. terimbau ler masa konvo2 dulu. :))
Anonymous said…
hahahaha

paling nak tergelak statement ko "dah jumpa ke kawan I luv u kamu tu" ahhahaha. Cik wokz betoii
Anonymous said…
ayu
tadi 1st time masuk site kek ct, sedapnyaaaaa nampak kek tu. Suh dia adiahkan aku kek utk besday aku this friday la... nyumm nyumm nyummmmmmmm
Unknown said…
alhamdulillah semua dah selesai. ni memang confirm penyakit 'M' tu dah takde, panjang entrinya....hehe. Yus dokan ayu cepat2 dapat cahayamata pulak...InsyaAllah ada lah tu nanti.
Anonymous said…
Nasib baik akak ayu ada...senang kerja kami nak selesai kan urusan diUPM...THANKS..muahhzzz

-yummy-
Kiah Kardashian said…
hahha cietr pasal lrt mmg la lrt kat damai tu not a place nak naik during rush hour!!!!. wangsa maju tu tempat saya naik dulu mmg sengal giler jadik taktik naik ke putra dulu semata mata nak dapat seat.

Wah bestnyer..sambung phd pulak lar. Alang alang tu kak ayu....
Ayu Mohamad said…
Nik Ha : tuh la pagi ok lagik semua wangi wangi hahaha.. kalo petang tuh tak dapat ku bayangkan yerrr hahahaha

Ina : hahaha ye la aku baca sms dia pon aku nak tergelak hahaha

KakZ : laaaaaaaaa awat jadi lagu tu hahahahahaha.. KL sentral tuh sesekali akak pegi ok gak hahaha ade bazaar hehehehe
Ayu Mohamad said…
Ina : aku ingat tauuuuu ur bday hehehehe.. nak adiah kek kat kamu eks? hehehehehe nanti aku habaq kat dia :P

Yus : hehehe tenkiu very much yee :)

Yam : hahahaha kak Ina lagi terer tuh dia mmg hardcore UPM hahahaha

Zakiah : ha ah tuh la Damai tuh.. mak akak pon arituh dia siap bersungut.. dia kata mmg tak dpt naik kalo kat Damai and Keramat.. PhD tuh nanti ler dulu eks :)
WRA said…
hmmm...seronok kan dah habis tuh? insyaAllah, akak akan menyusul...tp lepas bersalin la...dah hantar dah pun borang deferment...nak tunda hantar tesis huhuhuhuhu....tahniah lagi sekali....
Puteri Satu said…
agaknye memang ramai naik LRT sebab jimat kos..minyak dah naik kan...
tee said…
tahniah ... kerna naik comuter salah. he he he...insiden cam ni pun tee pernah kena. nak balik subang, ternaik tren hala ke serdang. terpaksa turun kat seputeh (kot?) tak ingat sebab masa tu student lagi... sejak itu, kalu naik tren siap triple chck lagi s/ada betu atau tak..
Ayu Mohamad said…
kak Wan : heheh saya sabar emnunggu akak :)

PS : mmg ramai giler tauuu... tak sangka sungguh

Tee : hehehehehe begitulah seadanya hahah padan muka hahahah
aishah said…
kakyu..isk2 aku lup ala nak kasik kat abah semalam sample kuih..isk2
ko mai la ajak abang fizi amik sini nak tak?minggu ni aku tak balik keje..la....aku nak settlekan keje2 aku ni ha yang banyak ni....ko mai l aamik sini
Ayu Mohamad said…
alamakkk bab nak gi amik kat sana tuh yg payah laaaaa.. abg fz nak gi PD sabtu ni nak buat grill umah pastu nak anto komputer sdah lerrr.. apasal ko lupa.. aku dah berangan nak gi amik petang ni kat umah mak isk isk isk camno nih
Alinlai said…
maka dengan ini saya menangguhkan majlis konvokesyen kali ke ... dengan lafaz 'majulah sukan untuk negara' kwang kwang kwang...
Ayu Mohamad said…
hehehe majulah sukan untuk negara :P
Rakimi said…
nasib baik ipoh takde LRT..
FaEzHussain said…
tahniah ke atas kejayaan memperolehi ijazah masters. kalau nak teruskan ke Phd pun bagus jugak, silakan.
saya, masters dlm angan2, harap dpt start next year, tapi kalau satu IPTA tu buat suwey, tak lah kut. tapi takat ni dah ada 2 'monsters' to keep me occupied.
Ayu Mohamad said…
Kimi : hahahahaha Ipoh tak le sepadat KL hehehe.. udah ready ke masuk bekerja tuh hehehe

faez : but that 2 'monsters' pastinya akan membahagiakan hidup hehehehehe.. adap depa seharian suntuk pon takpe kann kannn :) anyway thanks yer :)
Kaklong Syikin said…
ayu, dgn bangganya akak dah blh berblog setelah menyelesaikan tesis akak..yehaa..

eh, pulunlah phd plak..nanti akak pulak..hhehe. tpkan ayu, bila mengenangkan 1/2 thn koman2 utk buat lit. review utk phd tu yg buat akak telan air liur dulu..nantilah ada rezeki akak nak buat phd gak..ikut hati nak sambung aje, tp fikirkan penat tesis master tak abih lagi, plus ngan kosnya lagi..nantilah dulu.

insyaAllah, awak akan ada anak gak..berusaha n berdoa ok. Allah nak suruh awak honeymoon lagi ngan cik abg awak. akak doakan, awak dpt twin terus tau..sepasang lagi gitu. amin..
Anonymous said…
waaa....panjang betul cerita konvo ko.. dah mcm drama bersiri lak..
Sastri said…
Halluuu Ayu...
UPM ekk...? hehehe
Led said…
nak amik master ke tak, nak amik master ke tak? IELTS tak amik lg...
Ayu Mohamad said…
kak Syikin : aminnnnnnnnnnnnnnnn... hehehehe tenkiuuu tenkiuuuu kak.. and tenkiu jugak sbb call saya mlm tadi yehaaaa sonoknya saya hehe teruja tak habis hehehe.. hubby saya ingat kakak dia yg call sy hahaha.. nanti bebila kite calling calling lagik ok kak? hehehe

Jem : hehehe maklumlah baru baik drp virus M tuh yg panjang berjela tuh hahaha. entry byk and pjg pasal konvo atas niat nak memotivasikan kengkawan yg tgh buat master and ade niat and yg blom ade niat juga supaya semangat buat master hahahaha.. ko sihat? baby sihat ker? aku dgn tenang menunggu blog baru ko :)
Ayu Mohamad said…
Sas : weiiiiii udah balik ke pejabat ker hehehe.. aku nak no phone tuh weii nak berurut hehehe udah tak tahan sakit badannya hehehe

BP : ya ya.. UPM... ko x UPM jugak? hehehe

LED : amik le mana yg patut and yg ko nak lerrr :P
Siti Zaiton said…
congrats...at least ko dah abis...aku ari tu pasang niat nak buat tahun ni...belakang dah terdapat "master" yg lain lah plak...so kena tunggu dia besar skit...jgn plak blom sempat apply dah dpt master lain plak dah...rezeki tu...alhamdullillah... ;)
Ayu Mohamad said…
Eton : hehehe master yg ko dapat tuh lagi beshhh hehehehehehe

Popular Posts