Pemandu Teksi

Assalamualaikum...

Adegan disuatu senja... perjalanan untuk pulang ke Taman Melawati daripada Carefour Wangsa Maju. (hubby tersayang kerja)


Pemandu teksi sedang memandu. Penumpang sedang makan kaya ball (tgh panas2 tuh.. sedapnya...) kerana lapar sbb tak amik lunch tghari tu...
Sedang asyik mengunyah baru terperasan yang pakcik pemandu itu tak mengikut jalan yang biasa kami ikut Wangsa Melawati...

Penumpang : "alamakkk saya lupa nak bgtau pakcik ikut Wangsa Melawati.." *sambil kunyah kaya ball lagi*

Pemandu : *dengan garangnya* "eh... ni mcm mana plak penumpang lebih tau jalan drp pemandu teksi yang hari2 bawak teksi nih?"

Penumpang : *dengan sedikit geram dan bengang sbb tak pasal2 kene marah* "saya ari2 ikut jalan tu pakcik..hari2 bawak kereta.. hari ni jer saya naik teksi"

Disebabkan aku ni jenis yg ade rasa bersalah hehehe maka aku pon nak hilangkan rasa bersalah tu (wpun mmg tak patut dia ckp kasar dgn aku).. maka aku pon nak baikkan keadaan tuh dengan mesra alam nya aku pon ...

Penumpang : pakcik duduk mana pakcik?

Pemandu : *senyap*

Penumpang : "duk area sini ker?"

Pemandu : *senyap lagi*

Penumpang : *adehhhhh malunyaaaaaaa.. *dalam ati ku Allah jek yg tahu..

last2 aku bengkek.. so aku diam ajer.. pandai plak lepas tuh dia nak tanya direction tuh dia tegur aku..

moral : lain kali bgtau siap2 nak ikut jln mana.

moral2 : pemandu teksi pon jgn le berlagak sgt.. tau le expert pasal jaln.. tapi takkan ler org yg naik teksi tu tandanya dia taktau jalan!

Comments

Anonymous said…
ayu,
anggaplah pakcik drebar tu mood dia ada kacau sikit itu hari..hehehehe..

HAPPY 2ND ANNIVERSARY TO AYU AND HUBBY! semoga dirahmati Allah duniawi serta ukhrawi..
Ayu Mohamad said…
Kak OO : tuh laaa hehehe agaknya mcm tuh la kot hahahaha.. thanks yer kak.. mudah2an Allah permudahkan urusan kami dunia dan akhirat..aminnn
hayad said…
uish! tak ptt btul pakcik tu. Tak mesra alam lansung
Abang Long said…
abang pernah minta pemandu teksi, bawa teksi ke Balai Polis berdekatan, sebab abang tau dia menipu ...lepas tu abang buat drama ... ic hilang ....bila sampai je ...abang terus keluar dari teksi dan buat laporan polis, si pemandu ....mungkin sedar dengantaktik abang, terus pecut lari .....tapi nombor pendaftaran dah dapat ....selamat.
NONIE AZIZ said…
tetiba aku rasa macam tak nak kisah pasal pemandu ngan penumpang tu..cuma macam aku teringin nak makan kaya ball....jahatlah ko mana aku nak cari kaya ball kat opis aku ni!!!
Anonymous said…
isk isk tak user friendlynye interface dia ye...kena ubah coding nie..
RaFFLeSiA MeRaH said…
hishhh...x patut tul yerk, aku dah lame nor x naik teksi ni, rasa dah bertahun x naik teksi...apepun memang pemandu tu kurang ajor...tu pun nak gak menanye, kalau aku memang x der laaa....
Alinlai said…
isk garangnya pakcik tu...sekeh pala kang ke ke ke...Hepi Anniversary Ayu & tahniah :)
NBK466 said…
Pengajarannya disini...kalau makan kaya balls tuh...pelawa2 ler kat pemandu teksi tuh..he.he.he..
Rakimi said…
no komen.. pakcik lame benor tak naik teksi.
Cik Tat said…
pakcik tu baru lepas kena marah tu..hehe.. idak pun dia tgh posa, tp skali ko masuk makan kaya ball plak..hehe
Ayu Mohamad said…
Dayah : tuh laa memula nampak mcm baik aje.. sekali kene sergah hahahaha

Abg Long : haa mmg bijak tindakan Abg Long tuh... saya setakat ni selalu melawan jer kalo pemandu teksi menipu hehehe

MR : aku dah agak.. hang akan teruja dgn kaya ball tuh adehhhhhh.. maapkan daku :P

He : nak ubah coding yg payah tu hahahaha
Ayu Mohamad said…
RM : tuh laaaa sabo jek laaa

Alin : thank u very2 much :)

NBK : takleh pelawa... dia tak leh mkn masa memandu hehehehe

Kimi : hehehehe takpeee...

Jem : posa ker? mungkin jugak le kot yerr hehehe
tumismenumis said…
Huh... bengkek nih...

Kaya ball? Mana nak carik eek.
debikdebuk said…
Menyampah aku dengan perangai driver tu. Ko dah cari duit macam tu kena la mesra alam skit. Yang paling aku m,enyampahnya...driver tu merajukkk...xnak cakap dengan ko... eiii...bagi penampor kang, dah tua.. aku memang tak boleh la.. bla,bla,bla... tak patut bla bla...debik je....bla,bla.. pancit tayar bla,bla...ultraman...fire.. (geram ni...geram..)
Ayu Mohamad said…
Mazudi : kat carefour wangsa maju ade hehehehe.. alaaa payah2 buat sendirik aje.. amik tepung gandum mcm nak buat cekodok tu.. letak telur sebiji ke 2 bijik ker heheh bancuh dengan air.. agak2 likat tuh tuang dalam bekas kuih lebih kurang ala2 acuan bahulu ker atau kuah cara pastu bakar atas api.. jgn lupa letak kaya nya yer hehehe

DD : aku terkelak beso baca komen ko hehehehehe.. ilag geram aku sbb ade org yg lebih geram drp aku
Unknown said…
pak long saya ada kat area situ, kakak saya pun ada kat area situ... nanti kalau pegi KL, bolehlah jumpa ye... hehehe :D

saya naik teksi, jarang2 nak bersembang dgn driver.. tak mesra alam.. hehe :D
Anonymous said…
lagi satu moralnya,

jgn makan kaya ball dlm teksi :)
Ayu Mohamad said…
Aminbakish : no worries.. nanti ajak Dayah sekali.. dia tuh aritu kata nak jumpa tapi tak sempat :)

Oren : yaaa aku rasa jugak laaa hahahaha
Anonymous said…
PENGAJARANNYE.....LAIN KALI BAWAK LA KETA SENDIRI...TAKYAH NAK NAIK TEKSI. DAH TAU ADA LESEN TAKMAU BAWAK KETA...TAU HIDUPKAN LESEN JE BILA LESEN MATI...

Popular Posts