Langgar lagi.....

Assalamualaikum...

She had an accident last year and broke her leg.
she was absent from school for almost 2 months.. and her final exam result was very bad!
I advise her to study hard this year to cover back all the form 1 subjects that she missed..
as she will be sitting for her PMR next year.

So..to motivate her.. I bought her new baju kurung, new tudung, new pencil case, new pens and pencils... etc.. and I said to her that I know she can do the best as she is a bright student and all that she has to do is to maintain the study momentum..

when she first started her form 2 class.. I called her and asked her how was school?..
I'm very happy to hear that she was also excited as I was.

Tapi kegembiraan dan ke 'excited' tan aku tak lama(tuko ckp melayu le plak hehe aku tak pandai nak karang2 dalam English nih hehe saje je try2 kat atas tuh)..

Dia kena langgar lagi...
depan sekolah....
dilanggar oleh budak sekolah yang naik moto...
kata FIL aku, dia dah nampak dah adik ipo aku tu nak melintas jalan.. elok je FIL menoleh ke tempat lain sekejap.
Bila FIL toleh semula nak tgk adik ipo aku tuh.. minah tu dah tergolek atas jalan.

kaki yg sama patah lagi!
alhamdulillah masa anto ke hospital Kota Tinggi tu tak banjir lagi..esoknya tu baru banjir..
Doc kata kalo tulangnya tuh tak bercantum.. kena anto ke Hospital JB sbb nak masuk besi.. adehhh ngeri sungguh!

yang aku geram tu.. budak yang langgar tu ckp dgn FIL aku "maaf pakcik saya tak nampak"
bapak budak tu lansung tak dtg umah atau jumpa FIL and minta maaf.
akak budka yg langgar tu one of the cikgu kat sekolah adik ipo aku tu.. pun takde dtg berjumpa FIL.

aku suh FIL report polis tapi lepas dipertimbangkan oleh FIL dia kata tak pe la.. pemikiran org tua ni lain sket drp kite berdarah muda nih.. entah la..

masa kes yg accident thn lepas pon mcm tuh jugak.. penjaga pada kawan adik ipo aku tuh yg bwk moto (yg nyebabkan accident berlaku) bila nampak FIL je terus lari.. bukannya nak mintak maaf.

pening lerrrrrr

Comments

kakLuna said…
la..kesiannya...mcm mana orang tak boleh nampak?

ish,ish..

posting dlm english?ok la tu..perfect..x de rojak2..mcm saya ni..x yakin lgsg nak tulis english...:P
Ayu Mohamad said…
tuh laaa akak pon hairan padahalnya budak2 baru kluar sekolah.. mestilah ramai org yg ada kat situ. bleh dia kata tak nampak.. adehh pelik sungguh..

posting in english heheheh takpe.. nanti lama2 bleh kita sesama buat yer.. :)
RaFFLeSiA MeRaH said…
kalo orang orang orangan nak langgar 10 kali pun takper, ni org hidup leh x nampak...adehhh, aku lagi x reti nak posting bahasa english...hehehehe...
Anonymous said…
isk macam mana bleh tak nampak...kesiannya kat anak menakan hang...kena masuk besi plak tu uiskkkk...
Sastri said…
isk isk... kesian dia... sampai 2 kali, dahtu kena kat kaki yg sama lak tu... Sas doakan semoga dia cepat semmbuh, Amin...
Budak-budak sekarang bawak motor mata letak kat lutut. Itu pasal la......
Anonymous said…
ish tokleh biar org2 camtu... patutnya kena report polis gak... nie baru patah kaki pun dah kesian... kalau kena anak org jadik yg lagi teruk camna? ishla budak2 ni...
Anonymous said…
ya, allah...dugaan ape nih.
anyway semoga dia cpt sembuh and banyak bersabar...
Ayu Mohamad said…
RM : aku cuba2 ja tuh hahahaha :P .. tu la maslaahnya ni bukan orang2an hehehehe

Alin : bukan anak menakan aku laaa adik ipaq aku :)

Sastri : tuh laaa mudah2an dia cepat sembuh

BP : haaaaaa tuh la pasal nyaa.. punya la penuh org kat depan sekolah tuh dia bleh dia kata tak nampak.. hampeh!

Nonie : malangnyaaaaa...pemikiran org tua-tua ni lain sket. menjaga hati jiran tetangga

Cikdinz : thanks a lot.. mudah2an..cepat sembuuh! aminnnnn
aNIe said…
Larr...kenapa sampai camtu berjiran tetangga...

Tak patut betul diorang buat camtu...bukan kita mintak gantirugi duit ke haper ke...mintak mahap pun takkan tak reti...atau pun at least ambil berat...datang melihat keadaan adik ipar tu...tak senonoh betul perangai diorang tu.

Tulah kadang orang tua kita asyik nak jaga hati jiran tetangga tapi hati kita...jiran tak amik pot...

Macam2 perangai manusia ni ye ayu...
Ayu Mohamad said…
Kak Lady : tuh la kak apa nak buat kannnn.. takpelah kak..saya serahkan pada Allah taala..
ayu_mkay said…
sama kes dgn anak ofismate. kena langgar dlm kaw sekolah lagik. dah lah tak minta maaf, jenguk pun idak, nak hulur RM lagilah. bln depan nak bukak besi, nak kena bedah lagi, kos lagik kan.. kesian.

tak tahulah org2 zaman skang ni kan... budibahasa dah letak no berapa tak tahu... bg depa yg penting ego kena jaga. ntah lah.

harap adik ipar ayu segera sembuh.
cikdinz said…
janagan lupe saman orang tuh....
dah anak langgar orang, pastu takde nak dtg jengok mintak maaf..
itulah, bapak borek, anak rintik...

kalu orang takde budi bahasa, so kita kena ajar dia pasal budi bahasa...so, sama jerk.....

Popular Posts