Menjawab tag & Penang... here I come!

Assalamualaikum....

Aku akan bercuti ke Penang sabtu ni sampai Selasa depan. Nak p kenduri and honeymoon hehehe bape kali honeymoon daaaa :P

Dah call Oren nak set date tapi Oren plak kene p kursus.
Sapa2 bleh suggest kan tempat sedap untuk makan2 and nak tidoq hehehe Tenkiu :)
tak sabo nya nak gi Penang :)

Ok ni nak menjawab tag Yus dan Iyandz.
The rule of the game:
People who are tagged should write a blog post of 6 weird things about them as well as state this rule clearly. In the end, you need to choose 6 people to be tagged and list their names. Don't forget to leave a comment that says 'you are tagged' in their comments and tell them to read your blog.

6 weird things you don't know about me:

a. Aku suka plan apa yang aku nak buat most of the time la.. eventhough kdg2 tu aku last minute jugak hehehehe. Contohnya mcm, aku suka plan apa aku nak buat esok..atau kalo aku nak mengemas umah aku dah rangka dah dalam kepala aku aku nak buat apa dulu, pastu kalo nak ubah perabot aku nak ubah mcm mana. so bila tiba waktunya, aku akan buat seperti yang aku rangka and aku tak akan buat bende lain dah selain drp yg aku plan hehehehe.


b. Suka mengemas waktu orang takde. waktu tu aku boleh buat kerja dengan cepat and aku senang dpt idea nak menghias rumah :). kalo dulu2 aku selalu halau semua org kluo gi jenjalana nd aku akan dok mengemas rumah :)


c. Tido sambil goyang kaki. goyang-goyang sampai terlelap.hehehe. Sejak dah kawen ni jek yang kurang sket heheh sebab hubby kata ganggu dia nak tido hehehehehe. tapi skang ni hubby tau kalo aku goyang kaki tu tandanya aku mmg aku takleh tido ler tu.


d. Kalo tak pakai tudung jawabnya aku akan suka tarik rambut gatal.. adehhhh.. tak pon gosok2 kulit kepala tu and kdg2 for no reason aku mesti nak usit rambut atau kulit kepala.. nape entah!


e. Aku akan pastikan tandas bersih dulu then baru bleh melepaskan hajat hehehe. mcm kak PB jugak, aku akan jirus bersih then baru leh guna. So dengan kata lain public toilet adalah toilet yang paling jarang aku gunakan :).. tapikan bukan toilet je tau benonya yg nak kene bersih. semua pon kene bersih. kalau aku study aku kene study lepas aku dah siap kemas semua nya. dulu2 masa study kalo aku gi study kat bilik kengkawan and bilik dorang tu bersepah sure aku akan kemas bilik depa. tak caya tanya Ina hehehehe. nak masak pon sama. kalo dapur bersepah sure aku tak akan masak. kene la kemas dulu..


f. Nak tau aku gemuruh atau gelabah senang aje.. kalo asyik batuk2 tak tentu pasal tu hhehehe gabra ler tu :) tapi kalo mmg ade penyakit batuk and sakit tekak tu lain le kann hehehehe. so bila nak interview ke mesti aku akan batuk2 kecil gitu nak bg ilangkan perasaan gemuruh itu beno nya hehehe


Sekian... dan dengan ini aku nak mengetag sape ek? rasa mcm ramai yg dah buat hehehe.. aku nak tag Delinn, Ena Sam, Oren, Tiara Azyan, Kak Izawani dan Cik Dinz (jenuh mencari nama yang belum kene tag lagi aduhaiii)

Ni gambo desktop. tapi gambo ni selalu ubah2 jugak..yang pasti..mesti warna hitam backgroundnya hehehe.



Comments

kakLuna said…
stay je kat hotel dkt2 upper penang road tuh..ada hotel malaysia (rate dia 100++) yg murah pun ada...byk le..dkt dgn chowrasta,maidin dan komtar..malam2 leh jenjalan ke padang kota..pun dekat jer..

nak makan best, ikan bakar kat Hammer Bay (dkt2 Queensbay)..kalau tak pun..kat batu uban pun ada..
debikdebuk said…
makan nasi kandaq la.
INDERA KENCANA said…
Maknanya time gabra tu kenalah siap-siap Fisherman's friend banyak-banyak..
Ayu Mohamad said…
luna : akak dah survey juga harga hotel2 tu hehehe nengok le nanti camner :)

DD : alaaa nasi kandaq aku kureng sket heheheh

IK : yaaaaa tepat sekali hehehehe
AyunasiA said…
akak, nak tanya ni, kak delinn tu da tukar address blog ke? nape dia punye tu asik error jek? tak tau laks nape.
NBK466 said…
Tak leh gi auditoan AF kalau cam AYU nie...dari lagu Biarlah Rahsia akan jadi Biarlah DEn TErbatuk Kecik Dari Mula Sampai Dapt Kad Merah..he..he..he..

p/s : selamat bercoti..lama tuhhh..
Abang Long said…
pasal kebersihan tandas ni pun, abang long pernah ulas dalam posting terdahulu dalam Blog Abang Long.
Ayu Mohamad said…
Asiah : ha ah udah tuko.. ni add nya http://akuinginhappy.livejournal.com

NBK : hehehe ya tepat sekali sekiranya diandaikan nak gi ujibakat AF hahahahaha...

AL : ye tau... ade baca :)
Lan Rambai said…
Selamat bergustiii.. ehh sory typo.. selamat bercuti hihi
pB said…
pie cuba roti canai pokok ketapang...belakang pejabat kontijen polis , kuah kari memang mengancam...

kak pB suker tengok bunga ros kaler pink tu..
soooor sweetttttt
Ayu Mohamad said…
Lan : hahahahaahahaha sabo jek laaa

Kak PB : saya emailkan pada akak bunga nya yerr :) nanti sy cari roti canai nya ok
Sastri said…
waaa... jawab 2 tag bersekali ek Yu... kite pun baru je menjawab tag si Tiara tu... LOL... bestnyer nak bercoti... have fun!
izawani said…
Akak dah buat semua tag ni yer... yang pelek pun dah lama buat... ekekeke... Ayu... selamat hanimun kali ke setengah juta ...
zino said…
selamat bercuti..
Goyang-goyang kaki tak apa ayu, jangan goyang-goyang tiang katil... he he he
Unknown said…
gabra jer batuk2 ker? hehe..yus pulak rasa bila tgh nervous suka berdehem dulu nak kurangkan nervous tu.
Anonymous said…
pi pekena nasi kandaq ka pasemboq?
AyunasiA said…
akak, dah tau tak berita kite? cer tengok blog kite.
Arena said…
Selamat hanimun ya...
Ungku Nor said…
kirim chakuetiau soploh bungkuih!!!

hehehe.

Patut ler dia senyap je 2-3 hari nih.
Hanimun ropenye..

Bebaik la pi hanimun tu..lalalala.
Anonymous said…
uiks..aku dah kena tagged laa..dah buat pun..

sori, sebab masa ngko tipon tu, aku masih di kem..by the time aku balik pon, ngko dah sampai kl..len kali, cuti le lama2 skit..bleh buat gathering kat belah2 utara nih..
achik said…
sweetnya gambar bunga tu... :)
Ayu Mohamad said…
Sas : hehhe jwb dedua sekali laa :) thanks... dah balik dah pon ni :)

Kak Iza : hehehe ye laa sy ni la org yg last sekali buat beno nya :P hehehe

Bro Zino : TQ very much :)

BP : cessss cessssss... hahaha sabo jek laaaa..
Ayu Mohamad said…
Yus : ha ah mmg kene batuk hehehe

Alin : dua-dua tak dan hehehe (lagipon on diet nih heheh)

Asiah : tahniah!!!!! tahniah!!!! alhamdulillah..

Arena : hmmm nanti la kite cerita :)

Kak Ungku : charkewteow dah abis le kak.. Luna bagi abis hehehehe

Oren : takpalaaaa takdak rezeki kita :)

Achik : nak ke? hehehe
Purpleheart said…
Telan air liur dengan char kwe tiau. Dulu cik abang slalu ngusik, bila sebut char kuey tiau, jadi char koteyau.. nape sebut orang lain punya, sebut sendiri punya laa.. huhuhuhu..

Popular Posts