How to deal with .....

Assalamualaikum....

semalam on the way back kat area Setiawangsa ade sebuah kereta beso.. nak kluo simpang.
aku di jalan beso di lane kanan.
lane sebelah kiri ade kereta juga yg berada sedikit ke depan dari kereta aku.
aku memang dah nampak dah ade kete beso tu tunggu masa je nak kluo simpang tapi disebabkan keadaan di jln beso pada masa itu sangat la sebok dan kereta di lane kiri pon sedang meluncur laju maka tak mungkin la kete beso tu nak kluo juga simpang tu kan..

tapi aku silapp....
kereta beso itu sedaya upaya jugak nak kluo dan hasilnya ..
aku terpaksa membrek kereta ku
kereta di lane sebelah kiri aku terpaksa emergency break sebab dia lagi depan drp aku...
dan tanganku sepantas kilat menekan hon kereta ku... ponnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

huhhhhh mengucap panjang aku...

sabar laaaa jgn la gopoh2 kan.. bukannya takde traffic light kat belakang sana nun. kalo kereta dah benti waktu lampu merah nanti ko masuk le jalan beso tuuuuuuuuuu!

dah tu.. bukannya nak angkat tangan ...... buat dek jer..
aku pon buat dek jugak!!! terus jalan... kete beso tu melintang di tengah2 jalan di lane kiri!

************************************************************************************

To my bespren Ina, byk2 la bersabar yer di atas masalah yang menimpa.. Manusia ni biasa lah dia tak akan nampak kesilapan dia sendiri maka sebagai ketua yang baik u have to bagitau le mana2 yang depa patut amik tau.. tapi kalo tak berubah juga then apa lagik.. markah prestasi kamu bagi yang sepatutnya aje laa... yang sesuai dengan usaha depa.
Pada sesape yang berminat dengan jahitan manik di baju tuh boleh la berhubung dengan aku... yup.. bukan aku yang menjahitnya tapi ade kakak kat opis ni.. harga nya beno nya bergantung kepada jenis manik dan berapa byk manik yg digunakan as for my baju arituh kene la RM35.. kalo ade yg berminat and nak hantar sendirik pon bleh jugak dtg la MINDEF hehe takpon Melawati atau Setiawangsa mana2 yg berhampiran sebab aku selalu berada di kawasan yang disebutkan di atas :)

Comments

cikdinz said…
berlagak je lebih. nnt kete beso tu dapat masalah...
Ayu Mohamad said…
CD : tu lah pasal.. sabo jek laaaa sib baik takde apa2
13may said…
huh!...mentang mentang la depa besaq...ceh!
Ayu Mohamad said…
13may : pasai tuh laaa... depa ingat depa besaq sgt kaaaaa
Anonymous said…
Beb, jom belajar menyulam manik labuci muahhahaha

Su
Anonymous said…
cehhh...org tu keta je beso...otak kecik...

ok ni bab baju, e mel la kat aku alamat hang

khn695@hotmail.com

aku pos kat hang nnt :)
zino said…
lain kali bawa le kereta yg lagi besar hehe..

zino pun perasa bila bawa "besar" rasa macam lebih mudah dari bawa kereta "kecik" .. hehe nak nyelit ke orang bagi je laluan hehe..
Anonymous said…
Semua orang nak cepat la sekarang.
Sastri said…
erk... tadi dah komen, tapi hilang la plak... huhuhu...

apapun, sib baik tak eksiden... biasa laa.. kete besar selalu buli kete kurang besar kan? sabar je laa...
Ayu Mohamad said…
Su : weiiii aku jenis yg tak tekun lerrr aku nanti cepat bosan kekekeke

Alin : haaaa aku rasa jugak laa.. ok aku dah email address umah aku kat hang

Bro Zino : aduhaii nak bwk yg lagi beso tuh kene la keje lama sket kannnnn :P
Ayu Mohamad said…
Mazudi : mmg le nak cepat hehe tapi undang2 tetap kene ikut kannnn :P

Sas : haaa tuh la nak kene sabar bebanyak kekekeke

Popular Posts