Kadang-kadang kita lupa

Assalamualaikum..

Dalam hidup kita ni.. banyak benda yang kita kurang ambil perhatian atau anggap remeh temeh je. Sedangkan apa yang kita buat mungkin boleh effect pada orang lain samada kita sedar atau tak sedar.
Sekadar ingatan..

dalam kita mengharapkan yang terbaik daripada orang lain
kita lupa....
yang kita tidak pernah membuat yang terbaik untuk mereka..


dalam kita mengharapkan orang memenuhi kehendak kita
kita lupa..
kita tak pernah untuk memenuhi kehendak mereka...


dalam kita mengharapkan orang menjaga hati kita
kita lupa...
kita tak pernah cuba untuk menjaga hati mereka...


dalam kita mengharapkan bantuan orang lain
kita lupa...
yang kita tak pernah membantu mereka..


dalam kita mengharapkan orang berbuat sesuatu untuk kita
kita lupa...
yang kita tak pernah berbuat sesuatu untuk mereka...


dalam kita mengharapkan Allah mengabulkan doa kita
kita lupa...
yang kita tak pernah berdoa bersungguh2 padaNya...


dalam kita mengharapkan syurgaNya
kita lupa...
yang kita sering melakukan kemungkaran didunia milikNya

Comments

achik said…
tu la kan.. slalunya kita suka 'terima' je.. nak 'beri' tu payah skit.. huhuhu..
Anonymous said…
Betul tu. Kita seboleh bolehnya nak yang terbaik tu semua untuk kita. Orang lain kedua terbaik.
Anonymous said…
melayu mudah lupa(tiru ayat dr.m)...
Anonymous said…
kekadang kita lupa nak bg duit raya pada mereka...
Sastri said…
terima kasih kerana mengingatkan...
thanks kak kongsi info nih..
shafarina said…
Sedih pula baca entri akak ni
Kopi Suam said…
salam,
Ayu nak ikut aku gi umrah tak next year insyaALLAH bulan 4...kalau nak let me know ok..aku gi ngan ustzah aku and also geng kelas ngaji aku..
Ayu Mohamad said…
Achik : itu laaa mmg pon.. asyik2 nak jer.. memberi nya kureng sket kann..

Mazudi : kalo org lain kedua terbaik ok le jugak kan.. kalo lansung tak kisah mcm mana? hehehe harap2 kite semua tak mcm tuh ek..

MRangie : lebih kurang ler tuu :)
Ayu Mohamad said…
Ano : hehehehe duit raya eh? hehehehe

Sas : peringatan untuk diri sendiri sebenarnya

ABB : no worries

Wan : jgn sedey dik :)
NONIE AZIZ said…
sesungguhnya aku pun selalu terlupa:(
nawalraudhah said…
baca entry akak ni buat saya tersedar dari lamunan...
Ayu Mohamad said…
MR : oiii mana hang p.. lama tak updet... (cheh ckp org pandai haha aku pon sama malas)

Nawal : ingatan buat diri sendiri dan juga kengkawan :)
Anonymous said…
ayu, apa khabar? Lama tak singgah sini. Huhu
Puteri Satu said…
dan satu lagi..dalam kita mengharapkan orang lain meminta maaf dari kita...tapi kita lupa..untuk memaafkan orang lain....tul tak...?

ayu - akak aku bz nak menikah..huhuhuuu..hang tunggu kad dia yek....datang tau..jangan tak datang! cam aku plak nak menikah! wekekek...
Ayu Mohamad said…
KV : kite selalu gi blog KV baca cerita KV tau :) cuma tak tinggal jejak je :)

PS : yeee.. kim salam dengan akak ko yerrr

Popular Posts