Outstation jauhhhhhh...

Assalamualaikum...



Semua persiapan dah ready..

Aku akan ke obersee dengan kawan baik aku dan ina iaitu Encik Yop.

Masa di KLIA Yop dan check in dulu tapi aku stuck kat kaunter lagi...

macam-macam depa tanya

"pergi sana ada urusan apa?"

lepas tu ada plak yang tukang jawab, "laa dia nak buat consultation laa"

aku cakap dalam hati " haa tau takpa.."



tiba-tiba,



"Puan, kalau dalam masa sejam lagi urusan Puan ni tak selesai, Puan mungkin kene tangguhkan perjalanan. kene tukar flight lain.."



Aduhaiiii.. macam mana ni. satgik Yop tinggai aku.. mati la aku sorang-sorang weiii



Tak lama lepas tu,

"ok semuanya dah selesai, Puan boleh masuk yer.."

Sambil dia bagi balik passport aku... sempat le aku jeling kat passport aku tu takut2 ada tersilap apa ke kan..



Alamakkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!

baju sejuk pon aku tak bawak.. dah la winter sekang nih..

aku plak jenis tak tahan sejuk sangat

mau mati keras aku nihhh!!!



Tapikannnnnnnnnnn......

pasai apa aku berkemban nih?

iskkk



kene carik tempat nak salin baju..

dalam hati aku terpikir,

mcm mana aku bleh berkemban aje nih.. isk bukan tadi aku dah pakai baju ka?

takkan la aku bleh lepas dengan berkemban mcm ni kan...

*sambil sebok sarung baju kurung*



kringgggggggggggggggggggggggg.....



Ya Allah!!!!!!!!!!

dah 6.30am.. aduhhhhhhhhhhhhh

sib baik terjagaaaaaaaaaaaaa

perghhhhh tak dapat ku bayangkan kalo aku betul2 kat airport masa tuh dengan keadaan mcm tuh.. aduhhhhhhh..
sib baik mimpi jerrr


masa tgh drive on the way p keje dalam kol 6.52am tetiba sms berbunyik. iskk cuak aku kalo sms berbunyik pagi2 subuh ataupun tgh malam..

sib baik traffic light warna merah, aku pon capai henpon... tengok2 Yop sms..
Yop bagitau bapa kepada Che Sab kembali ke rahmatullah 12.05am tadi. semoga rohnya diletakkan bersama2 dengan org2 yang beriman. aminnnnnnnnn. sempat le bertukar2 sms.. baru dapat tau wife Yop dah dapat transfer ke KL.. dekat aje sekolah dengan rumahnya Alhamdulillah..

Dah sampai ke opis baru aku teringat.. aku mimpi Yop.. rupa2nya pagi2 subuh tu dia dah depan PC dah dok baca email hahahaha

oklah kengkawan. nak siapkan keje..

Till then..

Comments

shafarina said…
Macam datin tiara ler akak, kalu berkemban gitu kat airport.

Takziah utk Che Sab & keluarga.
arsaili said…
iskk22 yer2 jer ingat la betui..ekekeke ingat berkembang ala2 bintang hollywood ekekeke

takziah utk che sab n family
Akak..pergh mimpi pun seksi .. akak gi outstation mana tuh. hhihihihh
Qaseh Bidadari said…
alamak kak ayu,sebbaik mimpi...
Ayu Mohamad said…
Wan : adduuuuuuhhhhh mintak simpanggggggggg ... hehehe

Arsaili : hahahahahaha sabo jek laaaa
Ayu Mohamad said…
Tiara : hahaha sabo jek ek..

MRanggie : kekeke tuh la sib baik mimpi
nawalraudhah said…
lawak la mimpi akak :) terkejut gak la akak bila ckp berkemban je...and dah agak dah ni mesti mimpi nih...
Kaklong Syikin said…
salam,

lerrr buat debor n teruja aje mula2 tau awak nak ke obersea..sampai part berkemban, pelik ler pulak.rupanya mimpi hahaha.

al fatihah utk arwah.
KV said…
alahai..mimpi rupanya.
Ayu Mohamad said…
Nawal : hahahaha sib baik mimpi kalo idakkk nayaaaa lerrrr :)

Kak Syikin : yer kak memang mimpi kekekekeke aduhhh sabo jek la saya ni haaa lansung bangun lambat kannn

KV : itu le nasib baik le mimpi :P
Anonymous said…
Akak.. akak bermimpi masa kat dalam bilik air ker?

-mazudi.com-
Ayu Mohamad said…
Mazudi : hahahahaha mestilah masa atas katil hahahaahhahaah
Anonymous said…
hampeh.. aku siap terpikiaq pi obersea tak citer pun ngan aku..dah tu terpikiaq lak baru ja jumpak hang last week.. then hang baru ja call aku tak sat... bila lak hang p.. haha.. tapi bila sampai tang bekemban tu aku dah agak dah.. hang bekemban pakai kain batik cam tok aku ka bekemban ala2 artis?? hahahaa
-patin-
Anonymous said…
hoh..buat saspen jek..ada ka patut berkemban kat KLIA?? sungguh tidak logik..
zino said…
ingatkan betul2 la berkemban naik flight tadi.. sure pramugari atas tu jeles hehe..
Ayu Mohamad said…
Patin : hahahahahaha aku tak sabaq nak cerita kat Ina aku tepon dia hahaha siap tak angkat tuh.. lepas aku sms kata aku call baru la angkat hahaha.. punya la dia gelak besaq :P

Oren : hang terkejut aku lagiklaaaa terkejut tapi dalam mimpi laaaaaaaaaaa

Bro Zino : ha ah leee sure la depa jeles kannnn :P

Popular Posts