Lumut jua akhirnya.....

Assalamualaikum



In my last entry I planned to take leave on 2nd of May but hubby said he'll be back to KL so I can save my leave ..



on the 1st of May hubby said he's not feeling well and he'll only be back to KL on the 3rd of May (Friday).. aku dah sedey dah le kan.. pasal apa nak delay2 kan...



Malam Khamis tu, hubby 'sms'ed and told me that dia muntah2.. aiyooooooo....... so malam itu juga I decided to go to Lumut on Friday tapi masa tu dok terfikir-fikir nak EL atau nak pegi after work atau nak minta balik awal...



Ok.. pegi dulu office and then decide.



Talked to my boss and she gave green light so boleh balik as early as 12.15pm..



But... unfortunately...... at 12pm boss called and told me that I need to send in my paperwork (goe server upgrade) to admin sebab nak kene masuk meeting Jawatankuasa Teknikal ICT on the 9th of May.. uwaaaaa masa tu la boss nak semak paper aku (yang aku dah submit dari bulan 1 arituh.. uwaaaaa) and masa tu jugak la aku kene betulkan.. last2 nya.. I left office at 3pm.. sedey nyaaaaa.. masa tu dalam kepala otak aku dok ingat hubby je.. nak nangis aku masa tu.. sib baik boss kata "Ayu edit sket-sket aje dulu.. hantar dulu ke Admin..nanti Monday baru sambung siapkan" terus aku send email kat Suraya then aku shut down pc. solat pastu aku terus cabut...



Dah la on the 8th ada Mesyuarat Jawatankuasa Pemandu GOE. hmmm.. sabo jek laaa.. lepas pada tu plak ade demo dengan staff Markas Angkatan Bersama.. rasanya aku nak suruh vendor aku yang demo sebab aku mcm malas aje. tapi aku tak tau le lagi... 15 Mei plak kene gi Parlimen.. aduhaiiiiii sabo jek laaaaaaaaaaa.. yang pasti aku akan tumpang Mejar yang pergi bersama-sama dengan aku.. idak le aku nak menempuh jam tu. Memang hectic laaaa...



Masa kat Lumut aku bagitau hubby jgn biarkan perut kosong.. makan ikut time and jgn skip-skip.. aduh.. abang ni tau.. kalo ye pon nak kurus hehehe jgn le sampai sakit-sakit. takde maknanya kurus kalo tak sihat tau!



Tadi pagi sebelum balik aku buat kek cekelat yang tak berapa nak cekelat, masak kari ayam, sayur sawi goreng bersos tiram dan goreng telor dadar. so kami brunch at 11.30am hehehe sambil aku masak dan basuh kain hubby mengemas umah.. siap smuanya kami bergerak ke bus station at 12. bus arrived at 12.30pm and lucky me aku dok sebelah budak perempuan. leceh kalo duk sebelah lelaki. hubby antar sampai kat seat :) letakkan beg aku kat atas tempat duduk then siap semua, bas pon gerak.. bye-bye Abang.. jumpa lagi minggu depan.. meanwhile..I miss u already.. uwaaaa
Oklah kengkawan.. see ya when I see ya..

Comments

Hazelsyd said…
Alahaiii Ayuuuu..
Aku dapat merasakan kesedihan berpisah sementara dgn orang tersayang tu huhuuuuu baca2 ko nyer entry ni kan... mmg membuatkan aku terkenangkan saat2 aku dulu... mmg macam ni laaa ayu... ko pon tau kan dpd blog LJ aku tu kan... tabahkan hati no.. demi sesuap nasi dan masa depan keluarga.. insyaallah... ada rezekinya utk bersama together gether nanti tu...sekurang2nya.. ko dikelilingi keluarga walaupon jauh dari asben terchenta.. masa aku dulu.. sebatang kara ja dok di rantauan huhuuu.. Allah Maha Mengetahui kan? So, dun worry.. yr time will come again..
en_me said…
uhuhu, sayang mini tinggal2kan kan kan.. sabar je laa akak ittewww
Ayu Mohamad said…
Ija : itu laaa... sabo ajek laaa.. tapi aku memang beruntung sbb aku dok dengan parents aku so idak le terasa sunyi sangat.. yer betul Allah Maha Mengetahui.. cuma aku berharap agar kami sentiasa dalam peliharaanNya selalu... aminnnnn

En_Me : ye betul la tu hehehehe.. sabo le akak ni dik oiii
Anonymous said…
huhu..manja nooo....
Ayu Mohamad said…
Oren : aku rendu hang weiii!!!!!!!!!
NONIE AZIZ said…
hemmmm...romantik noks...
NBK466 said…
Moga che abe nya tak apa2..udah dia rindu kat isterinyer tuh yg tak lalu nak makan...
Anonymous said…
so skrg dah ok?
13may said…
selamat selamat...

hehhe :)
Ayu Mohamad said…
MR : hahaha romantik kaaa hahaha

NBK : ye kot eh abg senior hahahah

Kadok : alhamdulillah....

13May : yaa selamat hehehe

Popular Posts