Tidak keruan..

Salam..
entry ini sedikit mengarut.. sila ke link lain jika anda tidak berminat.. Sekian.. :)




[9:07:20 AM] SRM says: aku akan buat esok
[9:07:21 AM] SRM says: hahaha
[9:07:28 AM] SRM says: tapi aku rasa maybe aku tak ngandung leee
[9:07:31 AM] SRM says: sbbnya… entah


[9:07:41 AM] Yatt says: jgn ler cam2..

[9:07:42 AM] SRM says: aku malas nak berharap apa2
[9:07:52 AM] SRM says: tapi takpe
[9:08:00 AM] SRM says: aku beli test kit yg paling murah sekali


[9:08:01 AM] Yatt says: kmu nk gi check kt doktor terus ker?
[9:08:13 AM] Yatt says: hah...cam aku ni..

[9:08:14 AM] SRM says: tak aku beli sendiri leee alatnyaaa

[9:08:42 AM] Yatt says: aku pun beli yg pling murah sbb aku confirm mmg aku ngandung nyer..

[9:08:50 AM] SRM says: ye leee

[9:08:51 AM] Yatt says: hehehe...

[9:08:54 AM] SRM says: kamu mmg senang
[9:09:00 AM] SRM says: aku ni haa yg susah nak lekatnya
[9:09:02 AM] SRM says: takpe laaa


[9:09:10 AM] Yatt says: alhamdulillah..

[9:09:12 AM] SRM says: kalo ade rezeki aku nanti dapat leee

[9:09:36 AM] Yatt says: ada rejeki ko tu..cuma kna tggu sket masa jer..

[9:10:12 AM] SRM says: aku malas nak layan perasaan aku yang perasan ni
[9:10:18 AM] SRM says: sbb aku kalo layan aku mesti kuciwa nanti


[9:13:05 AM] Yatt says: dulu aku amik gak EPo tu tp adik aku ckp kebykkan yg mkn EPo tu org yg berumur 40thn ke atas..

[9:14:12 AM] SRM says: eh taklaaa
[9:14:23 AM] SRM says: kengkawan aku ramai mkn EPO sejak umor 20an lagi
[9:14:34 AM] SRM says: tak semestinya laa
[9:14:40 AM] SRM says: cuma aku jek yg kadg2 rajin
[9:14:43 AM] SRM says: kdg2 malas
[9:14:46 AM] SRM says: tapi selalu malas
[9:14:53 AM] SRM says: aku kene ubah leeeee sikap aku yg malas ni
[9:14:59 AM] SRM says: aku kene amik epo balik
[9:15:05 AM] SRM says: kak wa suh aku try biodex tuh
[9:15:08 AM] SRM says: aku entah la
[9:15:12 AM] SRM says: tak terasa nak try pon
[9:15:19 AM] SRM says: aku tak sepenuh hati pon kalo nak try
[9:15:25 AM] SRM says: blom mendapat hidayah utk mencuba gamaknya


[9:15:32 AM] Yatt says: hehehe..

[9:15:42 AM] Yatt says: kak wa tu pkai biodex ke?

[9:15:54 AM] SRM says: tapi kak wa pakai biodex pon sekejap je
[9:15:58 AM] SRM says: dia try 1 pack je
[9:16:04 AM] SRM says: lepas pada tuh dia tak try dah
[9:16:07 AM] SRM says: dia pon cuak jugak sebab period byk gilerrr


[9:16:08 AM] Yatt says: ooo..

[9:16:10 AM] SRM says: sbb dia period byk
[9:22:31 AM] SRM says: isk laaaaaaaaaaaa
[9:22:35 AM] SRM says: aku ni haaaaa
[9:22:39 AM] SRM says: dah 3 thn lebih tau
[9:22:45 AM] SRM says: nak masuk 4 thn tak tau2 pon lagi
[9:22:47 AM] SRM says: uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
[9:22:54 AM] SRM says: uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
[9:23:07 AM] SRM says: aku belum puas lagi nak mengadu dengan Allah
[9:23:13 AM] SRM says: aku dah nangis dah
[9:23:16 AM] SRM says: byk kali aku nangis
[9:23:23 AM] SRM says: uwaaa aku sedey sungguh laaaa


[9:23:52 AM] Yatt says: anggap la itu dugaaan dari-Nya..

[9:24:02 AM] SRM says: ye mmg laaa
[9:24:06 AM] SRM says: aku yakin
[9:24:11 AM] SRM says: semua ni ade hikmahnya


[9:24:17 AM] Yatt says: ya btoi tu..

[9:24:22 AM] SRM says: tapi tuh laaaaaaaaaaa
[9:24:28 AM] SRM says: dah lama aku tak merasa mcm ni
[9:24:42 AM] SRM says: dah lama sgt aku tak rasa jauh ati mcm ni
[9:24:54 AM] SRM says: aku mmg tak sanggup le nak rasa mcm ni lagi
[9:24:58 AM] SRM says: nanti idup aku jadi mandom


[9:25:35 AM] Yatt says: nape tetiba kmu nak rasa jauh ati..

[9:25:42 AM] SRM says: jap

[9:25:52 AM] Yatt says: hidup kmu dh x keruan erk?

[9:27:34 AM] SRM says: ade le sket2
[9:27:40 AM] SRM says: bila time aku tak ingat tuh aku ok le
[9:27:47 AM] SRM says: bila aku ingat tuh yg buat aku jadi sedey
[9:27:50 AM] SRM says: jauh atiu
[9:27:53 AM] SRM says: rendah diri
[9:27:56 AM] SRM says: mcm tuh la kira2nya


[9:31:12 AM] Yatt says: hah ok..tu dh kira cam salah satu simpton² org mengandung..

[9:31:21 AM] SRM says: lerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
[9:31:48 AM] SRM says: tak le kot
[9:31:56 AM] SRM says: tak ape leeeeeeeee
[9:32:02 AM] SRM says: blom rezeki aku lagi...
[9:32:08 AM] SRM says: aku kene redha
[9:35:19 AM] SRM says: tapi bila angin kus kus dtg tuh yg aku kene bwk bertenang
[9:35:26 AM] SRM says: mungkin sbb sekang ni ramai yg bersalin kot
[9:35:30 AM] SRM says: buat aku jadi tak keruan
[9:35:35 AM] SRM says: pastu kamu plak peknen
[9:35:42 AM] SRM says: ni kak wa plak tak tau lg dia peknen ke tak
[9:35:55 AM] SRM says: kalo kak wa pulak peknen aku mungkin akan jadi agak stress le jugak
[9:36:14 AM] SRM says: budak 1 batch aku pon si ida yg kawen last year pon dah 7 bulan peknen
[9:36:19 AM] SRM says: nisyak dah bersalin
[9:36:24 AM] SRM says: ni meor plak nak akwen
[9:36:28 AM] SRM says: pastu si ardi plak nak kawen
[9:36:38 AM] SRM says: silap2 yg kawen lambat ni semua dah dapat baby
[9:36:44 AM] SRM says: aku aje yg tak lagik..


[9:38:01 AM] Yatt says: hemmm...
[9:38:28 AM] Yatt says: rumit gak ler kes ko nie...

[9:38:32 AM] SRM says: tak lama lagi 4 thn le aku kawen
[9:38:41 AM] SRM says: bulan 12 ni 4 thn la


[9:38:50 AM] Yatt says: hemm aku memahami persaan ko tu..

[9:38:51 AM] SRM says: kawan aku yg senasib dgn aku ade le 2-3 org
[9:39:10 AM] SRM says: tima kasih le yatt memahami
[9:39:18 AM] SRM says: kamu kalo bosan pon kamu buat2 aje le mendengo


[9:39:42 AM] Yatt says: aku x bosan ...aku sudi dengo mslh kamu nie...
[9:39:50 AM] Yatt says: aku bersimpati ngan kamu...

[9:40:44 AM] SRM says: aku cuma nak meluahkan rasa hati aku je
[9:40:50 AM] SRM says: *bergenang air mata aku ni*


[9:41:02 AM] Yatt says: aku cuma nak ko tau...sebaik jer aku test pregnant tu...bila tau jer +..
[9:41:37 AM] Yatt says: terus ler hati aku berdetik supaya Allah bg gak berita gembira nie kat ko...

[9:41:49 AM] SRM says: tima kisih yatt
[9:41:52 AM] SRM says: tima kasih byk2


[9:41:53 AM] Yatt says: aku berniat supaya ko pun bleh merasa berita gembira tu..

[9:41:57 AM] SRM says: aku nangis dah ni
[9:42:08 AM] SRM says: sib baik helmi tak de


[9:42:10 AM] Yatt says: hemmm aku pun ;(

[9:42:54 AM] SRM says: tima kasih sebab ingat kat aku
[9:42:59 AM] SRM says: tapikan semalam
[9:43:26 AM] SRM says: masa aku rasa keras kat ari2 aku tuh kaaan
[9:43:35 AM] SRM says: ade satu perasaan yg aku dapat rasa
[9:43:41 AM] SRM says: mmg berdegup jantung aku
[9:43:48 AM] SRM says: mcm terhenti nafas aku sekejap
[9:44:02 AM] SRM says: pastu aku berdebar2
[9:44:16 AM] SRM says: bila aku dah tenang semula aku mcm happy gilerrr
[9:44:26 AM] SRM says: pastu bila aku kembali ke dunia nyata
[9:44:34 AM] SRM says: aku cepat2 sedar balik leee
[9:44:41 AM] SRM says: tapikan
[9:44:44 AM] SRM says: maghrib tu aku solat.. siap bersyukur sangattttt
[9:44:51 AM] SRM says: aku ckp “Ya Allah walaupon aku tersilap sangka tapi aku cukup2 bahagia dengan perasaan yg sedetik itu dan aku redha dengan ketentuanMu Ya Allah”


[9:45:29 AM] Yatt says: alahai terharunyer aku ayu...
[9:46:33 AM] Yatt says: aku rasa x salah kalo ko wat camtu..at least Allah tahu akan kesungguhan ko..
[9:46:42 AM] Yatt says: keyakinan ko..

[9:47:11 AM] SRM says: aku mmg taktau nak cerita dgn sape
[9:47:20 AM] SRM says: kalo aku citer dgn suami aku nanti aku lagi nangis


[9:47:39 AM] Yatt says: aku rasa ko patut luahkan perasaan ko tu..selagi ko simpan selagi tu fikiran ko x tenang..
[9:47:45 AM] Yatt says: n ko akan pk yg bukan²...
[9:48:31 AM] Yatt says: aku rsa perasaan laki ko pun sma cam ko gak...
[9:48:49 AM] Yatt says: dia pun of course akan sedey kan..

[9:48:54 AM] SRM says: tuh laaaa aku pon tak nak suami aku sedey

[9:49:15 AM] Yatt says: iye..n dia pun kalo bley xnk gak ko bersedey...

[9:49:27 AM] SRM says: itu laaaa

[9:49:30 AM] Yatt says: tp ko tanpa pengetahuan dia nie...ko dh pun bersedey kan...

[9:50:23 AM] SRM says: ye leeee
[9:50:45 AM] Yatt says: xpe ayu, aku harap ko berdoa dan terus berdoa..sbb Allah maha mendengar doa hamba² nyer...

[9:50:46 AM] SRM says: itu laaaa
[9:51:05 AM] SRM says: aku pon berharap agar Allah mendengar pemrintaan aku


[9:51:07 AM] Yatt says: aku pun berharap sgt ler agar ko terkena tempias mengandung aku ni...

Comments

Sofira said…
dah confirm tak, ayu?
Ayu Mohamad said…
AS : akaaaaaaaaaaaak!!!! lama nya tak nampak akak.. hmmm esok baru saya check.. saya mcm nak nangis nampak nama akak ni..
Qaseh Bidadari said…
1. Doa wanita itu lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayang
yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah SAW akan
hal tersebut, jawab baginda , " Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa
orang yang penyayang tidak akan sia-sia."

2. Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1000 lelaki yang
soleh.

3. Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama
orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah .Dan orang yang takutkan
Allah SWT akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

4. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku
(Rasulullah SAW) di dalam syurga.

5. Barangsiapa membawa hadiah (barang makanan dari pasar ke rumah lalu
diberikan kepada keluarganya) maka pahalanya seperti melakukan amalan
bersedekah.Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka
barangsiapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak
Nabi Ismail.

6. Syurga itu di bawah telapak kaki ibu.

7. Barangsiapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan
atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan lalu dia bersikap ihsan
dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa
serta sikap bertanggungjawab, maka baginya adalah syurga.

8. Apabila memanggil akan dirimu dua orang ibu bapamu, maka jawablah
panggilan ibumu terlebih dahulu.

9. Daripada Aisyah r.a." Barangsiapa yang diuji dengan sesuatu daripada
anak-anak perempuannya lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka
akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka.

10. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutuplah
pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana
pun pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.


p/s:kak ayu,eira pasti satu hari nanti kak ayu pasti akan mendapat jua 'anugerah'allah itu...kesabaranmu pasti dibalas!sabar ye sayang!
Ayu Mohamad said…
MRanggie : Thanks a lot!
Puteri Satu said…
aku doakan ada rezeki ko...insyaallah...
Ayu Mohamad said…
ps : InsyaAllah...
CikguZue said…
salam ziarah...

semoga mendapat apa yg dihajati.
Ayu Mohamad said…
Cikgu : Salam..thanks sudi dtg melawat.. aminnn mudah2an saya mendapat apa yang diinginkan itu.. aminnnn
Anonymous said…
ayu.. at least hang ader gak rasa2.. aku ni lagik laaa.. rasa2pun tak dak.. :) anyway gud luck my pren.. hopefully aku leh dgr good news.. do inform me of the test outcome

luv ya
Ayu Mohamad said…
patin : dont worry... nothing happen.. kita masih sama :) and I thank Allah for that sweet and lovely feeling...
WRA said…
lama akak tak ke sini...
relax Ayu....jangan risau2...jangan stress2...nanti lagi susah...4 tahun still belum lama lagi....kawan akak kat ofis ni, dah nak masuk 9 tahun dah....still tak de apa2...mcm2 dia dah buat, siap buat operation lagi tapi still tak de rezeki...musti ada hikmah disebaliknya yg kita belum tau....
apa2pun, teruskan usaha :D
Ayu Mohamad said…
Kak Wan : ok kak... saya akan teruskan usaha... TQ sbb datang ke mari yer :)
Alinlai said…
insyaAllah masa tu akan sampai ... macam aku ni, memang tak disangka2 pun, Alhamdulillah je la yang boleh aku kata. nasihat aku... hang gunakan masa berdua ni sebaik-baiknya... ada peluang pi jenjalan pi je, kalau ada suara2 sumbang tu jangan layan... tapi kadang2 tu balas balik la bukan apa... kalau kita simpan sat lagi kecik hati. doa penting, usaha dan tawakal pun penting... [walaupun aku rasa aku dulu lagi teruk jumpa Dr pun sekali je...relax la konon...] hang try minum Gamogen tak? Bagus tu... bukan untuk kesuburan je, tapi untuk awet muda juga :) mahal tapi rasanya ada kesan juga benda tu ;) insyaAllah.
Ayu Mohamad said…
Alin : thanks :) aku akan ikut ckp hang ni.. :) InsyaAllah.. kalo ade rezeki aku ade la nanti kan.. cuma kadang2 tu hati ni je yang mcm weng weng hehehe sesekali la.. tapi aku dah ok dah.. alhamdulillah...
viruspadu said…
insyaAllah ada nanti... amin

mulut saya masin tau...

ewahhh
Angah said…
Ayu... angah pun doakan juga..
Ayu Mohamad said…
Viruspadu : aminnnnnnnnn

Angah : thanks.. mudah2an ade rezeki ..aminnnn
ayu..it's me sid..dun wurry too much, K. Insyallah ada rezeki nanti tu. Dun worry too much and don't think about it too much, sometime upon God will, it will come when most unexpected.... Take Care!
Ayu Mohamad said…
sid : thankx a lot!!!! aminnnnnn thanx Sid!
haJa*darLingZ said…
sgt pjg prbualan nye..ape pun moga kak ayu cpt2 peknen...insya-allah doa yg x putus2 akan trmakbul jua akhirnya...
Anonymous said…
hi kak ayu...ni nurul...lama x bukak blog akak...hr ni ada ms sket sy sempat gak lawat blog akak..sedih sgt bila baca entry akak yg ni..saya faham sgt2 apa yg akak rasa walaupun sy skrg dh mengandung 4 bulan..sbbnya...ms lps kawin hari tu semua org asyik tanya dh berisi ke belum sbb ada tiga org staf sy yg kawin tahun yg sama semua bunting pelamin...jadi saya pulak terasa la sbb semua org dok tanya je..tapi alhamdulillah...akhirnya slps 4 bulan baru sy lekat..mungkin berkat doa sy dan razef beserta dengan nazar saya yang nk beri sedikit sedekah kepada anak2 yatim tu yg Allah kabulkan..sabarlah kak...rezeki tu ada...cuma lmbt dengan cepat je...mungkin akak kena berdoa lagi dan ditambah dengan nazar dengan hati yang betul2 suci...insyallah...saya yakin Allah akan tolong akak ngn abg fizi...
Ayu Mohamad said…
haja : hehehe mmg panjang :) doakan utk akak juga yerr...

Nurul : akak dah ok.. akak pon dah lali dengan soalan2 tu semua tapi kdg2 aje bila perasaan tu dtg yang buat akak jadi tak keruan.. takpe.. akak ok.. and akak tak putus2 akan berdoa pada Allah moga2 kami juga diberikan rezeki itu.. aminnn

Popular Posts