Gaji oh gaji....

Salam..

Starting August we will be paid twice a month and for those yang ada byk potongan(kwsp, rumah,dll) I guess by the end of the month they'll get nothing!

so semua hutang piutang yang tidak dipotong melalui potongan gaji should be made earlier la yer.. hmmmmm gi mana yach...agaknya bagi mereka sama aje..sekali sebulan pon mcm itu jugak, 2 kali sebulan pon sama aje...


Aku?
- akan cuba lebih berhemah dalam berbelanja...udah kene stop le jenjalan ari Jumaat (save minyak especially minyak kete Ain hehehehe)
- berpuasa selagi terdaya hehehehe selain merehatkan perut secara tidak lansung aku boleh jimatkan duit dan juga memotong lemak-lemak di dalam badan and aku dah start 2 minggu dah yer hehehehe tapi weekdays aje lee.
- no more jenjalan kalo takde tujuan lee hehehehe (kecuali balik ke Lumut, paling kurang pun 2 minggu sekali mmg aku akan balik laa :P)

Harap-harapnya ramai orang yang dapat kebaikan daripada pertukaran konsep membayar gaji oleh kerajaan ini..

p/s : am missing someone so much! very very much! tapi dia enggak bisa diganggu ketika dan saat ini..uwaaaa.. and am counting days for Lumut!!!

Comments

Kopi Suam said…
Ayu serious aku tak faham apa significantnya gaji 2 kali sebulan...bagi aku lebih membebankan kalau begitu sebab adjustment dah lari...susah nak buat perkiraan...

pelik lah pak lah ni...someone called him pak lahab...but aku rasa sesuai kalau panggil pak Lahtah...asyik melatah2 aje buat keputusan...
Qaseh Bidadari said…
kak ayu,semua kakitgn awam ke?
Anonymous said…
ntah? memula aku rasa cam ok gak..sebab aku tak byk potongan gaji..tapi bila dah ko kuar statement gitu, terpikir gak..hmm...

rasanya, kena tunggu dan test my own duit this Aug..tapi la nih, memang sesak..
Jie said…
salam ayu..lama tak Kak Jie tak jengok...


boleh merayap shooping komplek 2 kali seminggu lah..he he he

mcm gaji pekerja kilang la pula
Anonymous said…
ye ke kebaikan kak? Macam lagi menyusahkan jer.
Alinlai said…
wait n see... tapi rasanya sama je tadak la perubahan sangat pun hmmmm apa nak jadi le dgn M'sia Boleh ni :(
RaFFLeSiA MeRaH said…
aku pun nak ikut cam ko gak la yu, nak poseeeeeee...peyut dah menggelebeh dh ni...hehehe...
NBK466 said…
Yg pose 2 merangkap pose ganti sekali ker? he..he..he..
Tukang Campak said…
Aku x sure la opis aku buat ke tak. x de impact kat aku pon. Tapi aku rasa lagi bahaya sbbnya most of bills need 2 b paid end of month. Klu on 15 dh dpt 1/2, harapan nak ke tempat lain amatlah besar. End of month kantoi. Sapa punya idea la ni...

Klu bab posa...aku pon nak posa, bkn nak jimat tp sbb x abih ganti lagi huhu
cendawanintim said…
kejutan demi kejutan pak lah bagi..
ya2 said…
ayu,

aku pon nk komen lebih2 kang kena hentam la pulak.

aku pon takut kang da smpai ujung bulan duit da abis da.ngeri betul.

aku pon x habih ganti tau.bila la aku nk pose ganti ni.
Ayu Mohamad said…
Zirap : itulah byk yang rasa terbeban nih hmm taktau le nak kata mcm mana eh

MRanggie : ye le cik adik sayang :)

Oren : kite tunggu dan lihat la nanti mcm mana hasilnya.. adakah praktikal atau tidak..
Ayu Mohamad said…
Kak Jie : alamakk takmo merayap dah le kak heheheheh bahaya lerrr :P

Ady : itu laaa.... kebanyakkan kat opis ni semua tak bersetuju

Alin : itu la masalahnyaaa nampak lebih menyusahkan.. tak tau la apa pertimbangan yang dibuat sebelum keputusan dihasilkan...
CikguZue said…
oo baru tahu dibayar dua kali sebulan. ermmm...kat sini, semua dikira ikut minggu. termasuk bayar sewa rumah. kalau dlm sebulan ada 5 minggu, jadi bykla kena bayor. tapi yg bestnye, gaji byk la skit bulan tu.
CikguZue said…
oo baru tahu dibayar dua kali sebulan. ermmm...kat sini, semua dikira ikut minggu. termasuk bayar sewa rumah. kalau dlm sebulan ada 5 minggu, jadi bykla kena bayor. tapi yg bestnye, gaji byk la skit bulan tu.
Hazelsyd said…
Ayu,

Aku dah miss few of your entries.. tak dan maaa.. nanti2 aku marathon..

Jenguk muka jer nih!
Ayu Mohamad said…
RM : aiyooo Zana ko jgn ckp menggelebeh tuh hahahahahaha

Nbk : wahai abg seniorku hahah itu of course le masuk pakej kannn kekekeke

Zie : itu laaa siankan pada org yang byk potongan tuh gaji dah sket pastu nak bahagi 2 plak adehh kene ade pengurusan kewangan utk diri sendiri lee

CI : itulaaaa lepas ni apap pulak yerrr

yaya : itu laaaa dilema kannn hehehe tapi selagi boleh ckp cakap aje lee :P asalkan tak menyinggung mana-mana pihak... weii ganti cepat weiii bulan 9 dah posa :P
Ayu Mohamad said…
CZue : ooo mcm tuh ek.. itu le cikgu start bulan 8 ni haaaaaa.. tengok le mcm mana nanti..

Ija : no worries...
sabaq je la kan ayu.... kalo gaji kite di upkan 100% boley la jugak kan nak wat cenggitu... nih cakap je pandai... aahhhhh bosan dah aku ngan hal2 politik ni... hmm cukup 45 nak pencen a cenggini..
Ayu Mohamad said…
Syd : hehehe itu leee kite ni mana le pandai kannnn hehehe .. nak pencen eh hehehehehe

Popular Posts