Accident

Salam.
pagi tadi mcm biasa Abah aku anto aku ke ofis. Bila Abah anto memang le aku lambat gi keje kann dalam dekat2 kol 7am gitu aku kluo so 7.10am aku dah sampai opis..
tapi pagi tadi baru je turun dari traffic light yang atas sket dari carefour tu yang nak menghala ke setiawangsa/jelatek tu (lalu atas DUKE highway tu) teiba jem gileee.. eh apasal jem plak ni.. tak penah2 jem sampai sini.. baru je turun dari atas tu dah jem gile.. biar benarrr
nasib baik jem nya bergerak jugak walaupun perlahan-lahan.. cuak gak aku walaupon opis sekangkang kera tapi kalo jem tak bergerak sure lambat sampai opis.
Rupa-rupanya kat depan tu ada eksiden. ade polis beberapa org tentera kat situ.. remuk giladepan kereta iswara biru tu.... jem nya sebab eksiden tuh la.. lepas tuh depan tu elok je laju nya...
Sampai opis Kak Ah bgtau aku masa dia lalu kereta iswara tu terbalik.. empat-empat tayar ke atas and masih ade org dalam kereta tu.. tapi polis ade la masa tu membantu..adoii ngeri nya dengo
Memang situ bahaya sket sbb jalan nya tak berapa betul lagi.. kalo dari atas tu mmg laju je bawak turun ke bawah tu mmg la bahaya sebab jalan tu memula lebar pastu dia macam kecik sket kat depan tu..mudah2an pemandu tu selamat la hendaknya...
Ok kengkawan.. dah kene wat keje ni..
See ya when I see ya...

Comments

Anonymous said…
Ayu, aku pun nampak keta tu...Pemandunya okay ke? Nasib baik jam kat situ je, tak mcm semalam, dekat sejam aku dekat jalan tu sebelum sampai trafic light mindef tu...
MrsMama said…
aik..ngeri aku dengar cerita accident ni. Kat perlis jarang accident tapi kalu sekali accident memang masuk paper.
haJa*darLingZ said…
aduhhh seram lah eksiden2 ni..psl penah alami..siap masok radio era lg..huhu...
RaFFLeSiA MeRaH said…
tiap kali jumpa accident tepi jln memang saje2 x nak tgk, kot2 kang accident tu ngeri sgt kerr, tak berani nak tgk pun....kalau naik keter ngan suami, memang pakat pejam mata la lalu tepi keter accident tuuu....
zamdotcom said…
pagi tadi pon jem..sebab ada lori terbakar kat MRR2..org yg sangkut dlm jem lagi la terbakar sbb rupa-rupanya jem sebab semua pakat kalut nak tengok lori terbakar..adoiii gerammm..
dh la masuk opis pn lambat sbb jem..terbakar sungguh rasanya ^^


p/s: dh lama tak makan roti bakar ^^
erkkksss ngeri la bab2 eksiden ni...
aNIe said…
Ayu...akak takut kalau tengok accident...tapi cik abang tu kalau ade accident...dia pulak yang menyelokan kenderaaan...penyebab jem jugak tu...
WRA said…
ish...hari-hari ada ajerrr eksidennya....memang kena hati2 betul sekarang ni kan? memang kekadang tu tension jugak tengok driver2 kat Mesia ni...especially yg naik motor....dan juga lori-lori...
Sya said…
Kak sya ngeri bab2 accident keta ni.. baru last month budak kat bangunan opis ni meninggal accident kat MRR dekat Tasik Selatan, masa lalu tak tau dia orangnya bila tenguk paper terus rasa sedih sgt sebab budaknya baru 21 thn.. muda sungguh. Accident pun bukan kesilapan dia and yg langgar pun larik je tinggalkan dia
shay said…
shay jadi ngeri la bila dengar xcident2 nih...
Anonymous said…
akak..saya terlepas pulak entry sblm ni..psl pregnant tuh..

wpun saya dh ada luqman..tp sy merasai juga apa yg akak rasai..malah lebih berat psl org pk kalo dh dpt 1 anak x mungkin x dpt yg lain..

kalo smua org boleh beranak lebih dr seorang, x mungkin ada istilah anak tunggal,kan?

tu lah sy pun tension jugak tp sy amik keputusan wat x peduli saja...dan enjoy je hidup ni dari hari ke hari..

Allah Maha Mengetahui dan perancangan Dia lah yang terbaik.
rasp said…
bila bab2 eksiden ni mmg tak suka..ngeri!
en_me said…
akak tak amik gambar kerr.. ehehe
Anonymous said…
Tadi pagi masa nak gi kijer, keter depan saya langgar motor. Bergolek-golek tuan motor atas jalan.
WRA said…
Ayu, pasal yg ceramah kesihatan yg akak cakap malam ni tu, kalau Ayu tak keberatan, akak rasa lagi elok kalau Ayu ikut dtg dengar....sbb mungkin penerangan akak nanti tak sama dengan penerangan doktor tu...dan kalau Ayu ada soalan, boleh terus tanya doktor tu nanti...
boleh akak email ayu tak?
cikdinz said…
hati-hati di jalan raya...
kuIna said…
huhuhu Kangar x prnh jem....
zino said…
perlu le berhati2 di jalan raya tak perlu nak terkejar kejar anda mampu mengubah nya
Ayu Mohamad said…
Yusmi : kata kaka tu hidup sebab nampak dia mcm bergerak-gerak lagi... ishh ngeri betuoii

Mas : haaa ye laaa korang kan mcm peaceful sket kat sana kann tuh yg sekali accident mesti masuk paper
punya tu :)

Haja : mmg ngeri.. akak siap phobia tak bawak kereta dekat 3 thn la jugak :)
Ayu Mohamad said…
RM : memang kannn sebab nanti kalo ade darah ek apa ke kan ke ngeri kann baik tutup mata ek

Zam : mkn roti bakaq takpaa jgn hang yg terbakaq sudah la abg Is oiii :P

Syd : itu laaa aku pon sama mmg ngeri

kak Anie : hehehe saya plak kalo hubby dok sebok tgk saya mesti suh dia pandang depan.. kata saya silap2 kang kite plak menambah lagi kesesakan jln raya ni hehehe
Ayu Mohamad said…
Kak Wan : mmg laa kenderan besar2 sgt pentingkan diri sendiri.. motor pula hanya suka nak syok sendiri

Kak Sya : ye ke kak..aduahiii... lagi seriau bila mangsa tu org yg kite kenali atau dekat dengan kite kann

Shay : sama lah dengan akak shay..

Luna : yup betul tu... mmg tepat sekaliii.. Thankss.. :)

Rasp : mmg betul.. kalo boleh tak nak nampak pon kan?
Ayu Mohamad said…
En Me : tak sempat nak pikir nak amik gambo hehehe sebab takut ade darah heheh

Mazudi : harap-harap tuan motor tak cedera parah..

kak Wan : bleh.. akak email le saya srm.ptm@mod.gov.my

CD : ye betul tu..

KuIna : alangkah bestnya kalo KL pon tak jem hehehe

Bro Zino : kite je yang kene mengubahnya.. baru la selamat utk semua..

Popular Posts