Langkawi....

Salam...

Been very busy since Friday till I dont have time to even write anything here..
Ina keep on 'mengata'ing' aku yang dah lama tak update
well.. u know me la kannnnnnnnn
kalo busy tuh heheh blog aku tak bukak, blog org pon aku tak p :)

Hari ni pon busy gile tapi sebab memerlukan bantuan kengkawan semua so cepat-cepat aku buat entry ni..

am leaving for Langkawi trip this coming Thursday.. it's a 3 days trip laaa..
I've never been to Langkawi (jgn gelakkan aku okeh) yup.. and this gonna be my first time
aku nak minta bantuan kawan-kawan yang pernah kesana.. kat mana aku bleh dapat cari kereta sewa yang agak murah (hehehe nak murah aje kannn) sebab yang itu je aku blom dapat lagi...

lagi satu ade ke tips ke apa2 panduan that I shud know so that the percutian will be the most memorable and paling penting bapa mertuaku dan yang lain-lain happy and seronok la dengan trip nih.

tips tu macam.. tempat2 yang best untuk aku pergi ke atau the dos and donts ke.. belasah leeee

Thanks yer kengkawan.. :)

Comments

Kopi Suam said…
ayu,
cik bunga was there tapi no hp dia dah tukar le..kalau tak hang bleh sewa kete ngan adik dia..

jgn lupa naik kabel car tau...the rest is shopping la..apa lagi specially coklat..and pinggan mangkuk..

minyak gamat and baju2 cenderahati yang murah kat makam mahsuri ada banyak.

ingat tak piring roses yang nott gantung kat dinding umah dia..cun kan wajib beli tu kalau hang jumpa hak tu...belikan untuk aku sekali bleh tak..heeh heeh

have fun ayu
NONIE AZIZ said…
hemmmmm...aku walaupun bertahun dok langkawi kalau orang tanya aku apa yang best kat Langkawi aku sendiri tak atau yang yang best kat sana...
WRA said…
akak pun dah lama tak gi Langkawi...tak tau pun kalau ada sebarang perubahan ke apa ke...tapi ada orang kata best ler kalau melawat tempat2 sejarah cam makam mahsuri tu semua....:D
cikdinz said…
kalau gi time cuti sekolah ni mmg payah sket nak dapat yg murah. tapi cuba lah cari dan compare harga.
jgn lupa mabik map. kat sityu dah list down semua tempat yg boleh dilawati dengan lokasi sekali...

selamat bercuti...
Anonymous said…
Ayu, Selamat bercuti...rehat2 kan minda...Best nya...
Anonymous said…
ayu.. hang pi cable car.. pi islang hopping.. pastu p area pantai kat tanjung rhu tu.. lawo... jln2.. try la lunch kat barn thai sekali tp jenuh sket nk berjln masuk dlm..:) area pantai cenang pun happening.. selamat bercuti2 and bershopping...
Anonymous said…
pernah p sana 4 hari..sampai muntah loya tatau nk g mana lagi
MrsMama said…
Kalu tak der tempat tinggal pi duduk kat Best star resort (04-9551808)or mali best(. Rate best star dalam rm140 dan malibest dalam rm130. Tempat ni kat pantai cenang, dekat dengan tempat makan boleh jalan kaki ker ke tempat makan. Pantai cantik dan selamat. Keta sewa aku tak pasti sebab cuti sekolah mahal sikit. Naik cable car tapi kalu takut jagn naik sebab takut ko tak sanggup nak abiskan trip bila tukar cable car. Beli barang kat Kompleks Saga (Hj Ismail Group), kalu nak beli minyak gamat p ke Hulu Melaka. Jangan beli toileteries kat sana, bawak siap2 dari umah sebab mahal. PESANAN dari aku...jangan beli kain batik sebab nanti Kastam tahan sebab itu barang larangan.Kalu nak beli ada cara.
KV said…
jgn lupa naik kete kabel dan singgah di jambatan shah rukh khan tu. Pastu beli pinggan mangkuk dan coklat!
RaFFLeSiA MeRaH said…
aku baru gi bulan 5 ari tu tapi aku amik pakej sekali ngan penginapan...x tau la pulak yg mane murah yg mane mahal tapi kalau ko lewat antar keter tu nanti dia caj ko tauuu...so, kena tepat masa la nanti nak pulangkan keter sewa tu nanti...aku tolong peringat kat ko yerr...
Ayu aku nak gelak gak, muehehehe.. punye la lama dok Kedah weh... :D waaaa syiookkkk nye dpt gi LGK.. it has been my annual trip for 2 consecutive yrs tapi tawun ni kena posa g sana plak ;p

Neway, nice things to do.. grab the 3 island experience of Tasik Dyg Bunting (minum ler air tasik tu bebyk sket.. amik zat mineral ;p), Singa Besar (eagle feeding) and Beras Basah.

Then shop for shirts at Beras Terbakar (cheaper there), chocs and pinggan mangkuk of course at the town of Kuah... Cable Car a must for first timer (be sure u always look up to the sky if you are gayatsss people).. then Chenang beach also must go and leypaksss... sunset very beautiful there u know...

Car rental skool hols mmg mahal gilos.. suggesting if you wanna round the whole LGK in one day better take taxi, cheaper rate and tak penat... plus pakcik2 taxi kat sana baik2 tak kisah punyer nuggu kita ni :D (I always did that)

Makan place dun worry byk yg reachable by walking.. if you stay at chenang.. try eating beside Sri Kijang resort.. perhhh makcik tu punya ikan bakaq sedap beb...

wanna know more email me lorr.. i can story to you long2.. ;D
ya2 said…
ayu,

aku g bulan 8 ari tuh.

sewa keta kt aport murah tpi xtau la cuti2 skolah gini.(avanza -3 hari 2 mlm =rm170)

pd aku la, pantai chenang tu bnyk foreigner, pastu dia mcm sesak sket.mmg la senang nk mkn cuma ko tau la kalu bwk PIL kan.

aku dok ari tu kt Hotel helang-sebelah aport.jauh tpi aman damai.hehe.

kalu nk senang shopg ko stay kt Bayview Hotel-kt pekan kuah.makan pun best.

shoppg tu mmg wajib la kan.jgn lupa minum air tasik dayang bunting.pesanan aku, bila ko pegi sini, jgn bwk plastik beg, sbb monyet akan kejar ko.

happy holiday yeah!
rasp said…
dah byk tu pesanan penaja..i nak pesan satu je...enjoy ur holidays!!!!
zino said…
kat Langkawi mana ada murah!! acah je.. masa zino ke sana dulu entah mana cari kereta tak tau yg zino ingat murah je sewa dia.. make sure cari kereta yg baru2 merc ke camry ke apa apa lah..

happy holiday..
jane said…
salam,

beshnya ayu.... coti coti melesia ekkk.........
IsQim said…
kalu nak sewa kereta,check road tax dia betoi2... nanti tak pasal2 jpj bagi autograf... saya dah kena...
Norae said…
ayu...

bila nk update nie... wakakka.. saja bg stresss
Norae said…
ayu...

bila nk update nie... wakakka.. saja bg stresss
Anonymous said…
wei ayu, bile la ko nk update ni? nk kena call ka? sms ke?
cendawanintim said…
semoga sumernya selamat..

have fun!

Popular Posts