Thanks....

Salam...

Terima kasih kawan-kawan di atas segala pandangan dan cadangan serta nasihat yang diberikan.. aku sangat-sangat menghargainya....

Malam tadi dah cool... aku dah pikir masak-masak...
yang pasti aku kene redha dengan ujian ni..
aku selalu cakap pada orang lain supaya bersabar.. kalau belum waktunya.. maka kene la bersabar dan terus berusaha serta bertawakal... and now aku kene praktikkan tu semua... Ya Allah Kau tabahkan la hatiku ini dan Kau berikanlah kekuatan kepadaku...

Terima kasih atas cadangan kengkawan semua...
aku sedang mencuba produk yang disebut kengkawan tu and ada la a few option yang aku buat.. tapi kebanyakkan nya aku kene buat berdua which aku takleh nak buat la..
so sekarang...
kene redha!

maybe rezeki itu masih belum dalam gapaianku.. aku akan berusaha dan terus berdoa moga-moga ia dalam genggamanku satu hari nanti... InsyaAllah....
aminnnnnn aminnn ya robbal 'alaminnnnnnnnnnnnn......

Comments

ya ayu... sesungguh hanya DIA yang boleh membantu kita dalam apa jua keadaan kan... tabahkan hati ye... aku tak reti nk ckp bebyk.. just enjoy ur life now, k.. don't be too stressful bout this :D
MrsMama said…
ko risau kan kalu hubby ko pindah Sabah. Aku pun sama gak kalu laki aku lulus interviu nanti kena pindah Sabah Sarawak aku pun rasa macam ko rasa.
edrina said…
betul tu ayu.. lain org lain dugaannya.. yg penting semua dugaan tu supaya kiter bersabar, iman kiter lebih teguh & terus berdoa & meminta padaNya..
aNIe said…
salam Ayu...akak terlepas entry yang lepas...

Cakap pasal pregnant...hmmm...semalam akak tengok sitcom the Nanny...dia nak pregnant sampai jadi tensyen...obses...dan dia tak pregnant2 juga...last2...dia relax...dia lupakan dulu semua stress dia untuk nak pregnant cepat...last2 menjadi...

Memang orang kata...kalau kita pikirkan sangat nanti kita susah nak dapat...so ayu relax ye...Insyaallah...nanti akan dapat juga...'rezeki' itu Allah yang tentukan...kita tak tau...ntah bila dia akan kurniakan pada kita...
WRA said…
Ayu, malam tadi akak pegi ceramah kesihatan, akak ada tanya jugak dr yg bagi ceramah tu....sbb ada jugak kawan2 akak yg jenis pregnant gugur, pregnant gugur....

dr tu kata memang ada banyak punca dan sebab benda ni berlaku...tapi dia nak cakap lebih-lebih pun tak boleh sbb tak tau situasi sebenar...sometimes dia kena berdepan dengan org tu dan tanya soklan, baru dia boleh diagnose....hmmm...

apa-apapun, sekali lagi mcm yg semua komen, kita usaha tapi yg tentukan Allah....
Ayu Mohamad said…
Syd : itu laaa... I shud enjoy my life as it is and selagi ade peluang bersama dgn hubby baik aku grab aje and happy-happy jgn sedey2.. nanti hubby balik kalo aku sedey2 pon takleh nak jadi jugak kannn.. thanks

Mas : haaa itu laaaaaaa... aduhaiii

Ed : ikut bahagian kita masing-masing kan Ed.. :)
Ayu Mohamad said…
Kak Anie : saya lilek ajeeee... tapi ni bila dpt berita hubby nak kene p jauh tuh yang jadi gelabah semacam aduhaiii.. saya mmg kene sabooo

Kak Wan : thanks kak... terima kasih byk-byk..
zino said…
ayu
ikut je pegi sabah nun...
cikdinz said…
mcm ni lah ayu. jangan putus asa ok...
Ayu Mohamad said…
Bro Zino : kalo di sabah dia belayar.. saya tinggal sorang di rumah juga hehehehe sama aje :P

CD : insyaAllah.. itu yang sedang saya buat
Zetty said…
salam kak .. sabarlah ye .. saya pun dah lebih 4 thn menunggu but still takde rezeki sampai skang .. yg penting akak jgn laa stress2 sgt .. ada hikmahnya tuh .. mana tau sesekali hubby akak balik, ada plak hasilnya kan .. pasal momokan org tuh sume, jgn dgr sgt la ye .. banyakkan berdoa agar hati masing2 tetap dan setia pada yg satu .. Insyaallah kita berdoa dan bertawakal ok :)
Hazelsyd said…
Ayu,

pray for the best.
ya2 said…
ayu,

jangan risau, suma kawan2 sentiasa doakan yg terbaik utk ko.

yg penting ko jaga kesihatan, jangan pk yg bukan2.
RaFFLeSiA MeRaH said…
same2 la kita berdoa bebyk pada tuhan yerrr...insyallah....dia akan bagi kita merasa jadi seorang ibu satu hari nanti...jgn sedih2 yerr....
Anonymous said…
Aminn gak !
Ayu..

smoga adalah rezki nanti

-ojij-
Mardihah said…
ada rezeki ye...akak jgn riso2....insyaAllah..

taraaaaaa
NONIE AZIZ said…
Ayu...sorry aku terlepas banyak entry ko...Aku setuju ngan Zira..sebab ada jiran & member aku ramai jumpa ngan Dr. Hamid Arshad ni...InsyaAllah Ayu akan ada rezeki hang ngan hubby nnt...Jangan stress nnt lagi susah nak lekat ok!!
Ayu Mohamad said…
Yatie : kite sama laaaa akak bulan 12 ni genap la 4 thn :( takpelaa sampai masa nanti dapatla kite rezeki tuh kannn.. aminnnnn

Ija : thanks.. Ija... TQVM

Yaya : ye betul tuu aku kene jaga kesihatan aku.. aminnnnn
Ayu Mohamad said…
RM : thankssss RM.. mudah2an Allah murahkan rezeki kite berdua yeee :)

Jijo : aminnnnnn...Thanks a lot!

Mardihah : aminnnn mudah-mudahan yer Dihah... aminnn

MR : insyaAllah.. aku sedang cuba sesuatu nih.. lepas ni tak ajdi then I'll go for another option.. yang penting aku tak duduk diam.. Thanks...
Anonymous said…
ayu.. syukur ko ada sket kekuatan sekang ni.. jgn stress sgt, ok? since ko dh amek hormon sume, aku pun x tau camana nk kata lg.. cousins aku pun sampai sekang tak pregnan.. dh > 8 years kawen.
Anonymous said…
Hi Ayu.
Usaha, usaha dah.
Tunggu jer la tengok hasilnya tu.
Mudah mudahan berjaya.

ehh.. duk Sabah ok what. Relax dan tak tension cam bandar bandar kat Semenanjung.
zino said…
poning gak palo mikir tu hehe
Ayu Mohamad said…
Ezzah : takpee.... semua tu Allah yang bagi.. so aku redha aje..

Mazudi : itu le.. aku suka dok tempat relax2 mcm tu tapi post aku takde di sana gi mana yaa?

Bro Zino : hmm itu laaa.. sabo aje laa :)
AyunasiA said…
akak, kita pon sama, bulan 12 ni genap 4 tawon. dan nasib kiter juga serupa...
Chenta said…
Hai Ayu,
Akak percaya dah pelbagai usaha ayu lakukan (moden + tradisional + urut) sbb dulu akak pun pernah 2 taun "kosong". Selain berdoa, PENTING tau sokogan dan kerjasama dari suami. Selebihnya Cool, Relax & Happy..
Tukang Campak said…
Aku termiss entry ko psl ni. Be strong yek...jgn stress psl tu coz u have ur hubby, family & frenz on ur side.

Opismate aku, dia subur about every 5 years...so nak dpt 4 anak it took them 20 years, dari umor 20an sampai la last 1 masa 40an. InsyaAllah rezeki tu ada cuma belum sampai lagi...who knows you'll be gifted with double or triple joy ?? Amiiinn

Popular Posts