Week 2

Seminggu sudah berlalu

Alhamdulillah peserta jom kurus semakin rancak dan sudah pandai memilih makanan mereka.

Percaya tak ada dikalangan mereka yang berjaya turunkan 10kg dalam masa seminggu? saya gembira sangat sebab mereka berjaya menurunkan berat mereka. insyaAllah kita akan belajar untuk hidup sihat dan cergas.

Kawan-kawan boleh rujuk kepada beberapa blog seperti laman web Kevin Zahri atau anda boleh juga melihat cara diet Atkins di sini  

Saya juga ada menjelaskan di entry saya yang lepas apakah yang perlu anda lakukan untuk menurunkan berat badan anda.

Untuk mereka yang mengalami masalah kesihatan, boleh la merujuk doktor terlebih dahulu sebelum anda memilih apakah jenis diet yang anda akan buat sesuai dengan diri serta tahap kesihatan anda.

Saya tetap mengamalkan pengambilan supplements walaupun sedang ber diet bagi membantu diri saya kekal cergas dan sihat.

Antara supplement wajib saya adalah Omega Guard. 
Banyak fungsi Omega yang membuatkan saya jatuh cinta kepadanya.

Ada apa Omega dan Jom Kurus?

Omega 3 membantu mempercepatkan tindakbalas hormon Leptin yang terdapat di dalam badan membantu mengawal selera makan.

Omega 3 juga membantu mempercepatkan pembakaran lemak dalam badan kita serta MENGHALANG pembentukkan lemak tidak sihat di dalam badan kita.

Suka saya nak kongsikan dengan kawan-kawan semua, sejak pengambilan omega secara konsisten sejak setahun yang lalu berat saya maintain, dengan kata lain, berat tidak bertambah walaupaun kadang-kadang makan lebih dari biasa hehehe terutama apabila ada gathering dgn besfrens yang mana agenda utamanya ialah makan hehehe. 

Dan apabila saya mengamalkan pemakanan yang betul serta membuat exercise, berat saya turun secara konsisten juga. Alhamdulillah.


Jumpa lagi di entry akan datang, saya akan kongsi kan lagi cerita saya dan kawan-kawan.

Untuk yang hendak mendapatkan maklumat atau ingin menghubungi saya boleh pm saya di facebook atau wasap saya di 012 2505449


- Ayu Mohamad -



Comments

Popular Posts